Окупирай Централна гара

Този път протестите в БДЖ са за закъснели заплати на служителите в куриерското му дружество

Протестът на служителите на смесената куриерска компания на БДЖ беше организиран от синдикатите.
Протестът на служителите на смесената куриерска компания на БДЖ беше организиран от синдикатите.
Протестът на служителите на смесената куриерска компания на БДЖ беше организиран от синдикатите.    ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ
Протестът на служителите на смесената куриерска компания на БДЖ беше организиран от синдикатите.    ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ

Пред входа на Министерството на транспорта е струпана камара празни колети. Върху тях редом до надписите "лъжец" са налепени образите на изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев и на председателя на съвета на директорите на холдинга Владимир Владимиров. Провежда се класическо мероприятие за системата на железниците – протест. Този път той е за заплатите на служителите в колетната компания към БДЖ "Парселс деливери", които се бавят от няколко месеца.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    vesko_dechev avatar :-|
    Веселин Дечев
    • - 5
    • + 17

    Време е БДЖ да стане фирма, управлявана съобразно пазарните принципи, а не да извършва социални дейности
    Всички линии дето не са печеливши да се закрият.Който е толкова беден, или няма да пътува или ще кандидатства за помощи по съответния ред.

    БДЖ трябва да се стсредоточи върху печеливши дейности-последните години има недостиг или дори липса на спални вагони-това са пропилени печалби.
    Освен това абсурд е София-Варна да се минава за 7-8 часа!
    Хора, 21 век сме!Опомнете се!!

    Нередност?
  • 2
    geordgeo avatar :-|
    geordgeo
    • - 6
    • + 7

    БДЖ трудно се отърсва от носталгията по соца, затова и нищо не върви там... Уж има ново ръководство с ново мислене, пък то какво - огледал се Илия и пак в тия...

    Нередност?
  • 3
    kihano avatar :-|
    kihano
    • - 9
    • + 6

    Тия трябва да протестират против приватизацията на "Товарни превози", а не за заплати. Приватизацията е престъпление. Какво оздравяване е да продадеш печелившата част от бизнеса на губеща като цяло фирма. Това е унищожаване, а не оздравяване. Ръководителите на БДЖ от последните 10тина години заедно с някои министри трябва да попаднат в затвора, а не да чакат коминсионни от приватизационни и други ликвидиращи БДЖ договори.

    Нередност?
  • 4
    gj08038791 avatar :-|
    gj08038791
    • + 1

    Както винаги нещата според мен са объркани. И така да започнем от начало. Колко килограма багаж може да носи със себеси един пътник . Не помня колко е, но той е ограничен. Следователно, ако човек има голям багаж неможе да се набута с него в купето или да го остави в коридора и притеснява останалте пътници. Тогава се казва Сдайте го в багажното отделение. Ето защо всеки пътнически влак трябва да има БАГАЖНО ОТДЕЛЕНИЕ. Това багажно отделение е преди всичко за ПЪТНИЦИТЕ. Кои са тези пътници? - предимно студенти, хора които отиват някъде за по-продължително време и носят по-голям багаж и сега най важните бизнес пътници, които са били в командировка да закупят някои материали. Те ги сдават в багажното отделение и те пътуват заедно с тях. Аз винаги съм предпочитал този вариант пред това да го занеса в някоя Куриерска фирма, първо ще пристигне след мен, второ ще ти одерат кожата - такава цена слагат, че при по-толям товар по-добре да отидеш с кола и да ги го вземеш. И си спомням, че когато покажа билет за пътуване цената на превозвания товар е приемлива, доже много хубава и много пъти съм предпочитал да отида със спален вагон, да си взема стоката, да пътува с мен, а не да пътувам с кола на 300 - 400 км. Ето това е съблазнително. По този начин ще се повиши пътнико потока. След това следва допълнителната да я наричем куриерска услуга. Да се транспортира товар от пунк А до пункт В , с две опции да отидеш да си го вземеш, което най-често правят студентите или да се достави на адрес.
    Струва ми се, че умишлено се ликвидира тази дейност. Явно сериозно действат корупционите практики. Защо Куриерските фирми да не подкупят някой продажен чиновник който от девет кладенеца вода ще донесе за да докаже и така ще направи че дейността да е губеща. ЖП багажа е сериозен конкурент и сигурно ще бъде печеливш. Къде останаха фургоните, който ги унищожи? - в дрънголника.
    Сега говорят за спалните вагони. Много добре си спомням, че когато Николай Василев беше министър на транспорта той продаде на една сръбкиня 20 или малко повече чисто нови, неизползвани спални (не кушет) вагони. Скандала стана защото тя незнаеше какво да ги прави и те се съхранява на наша гара и тогава се размириса работата. Но ние останахме без сални вагони и сега никой не пита Н. Василев къде са спалните вагони? Защо ги продаде? По едно време бъщолевеше, че нямало пари да ги плати, а те бяха плотини.Общо взето халважия за бозажия. Всичките са еднакви маскари и тез и онез .....

    Нередност?
  • 5
    dragoslava avatar :-|
    Dragoslava
    • + 1

    В Полша вече почти не ползват железниците, защото пазличните участъци принадлежат на различни собственици и има много неуредици.

    Нередност?
Нов коментар