Peugeot ще закрие още 8000 работни места

Автомобилният производител закрива един от заводите си край Париж и планира нови съкращения в другите си поделения

Peugeot отчита оперативна загуба от автомобилното си производство в размер на 700 млн. евро за първата половина на годината.
Peugeot отчита оперативна загуба от автомобилното си производство в размер на 700 млн. евро за първата половина на годината.
Peugeot отчита оперативна загуба от автомобилното си производство в размер на 700 млн. евро за първата половина на годината.    ©  A.j. Sisco
Peugeot отчита оперативна загуба от автомобилното си производство в размер на 700 млн. евро за първата половина на годината.    ©  A.j. Sisco

Вторият по големина производител на автомобили в Европа PSA Peugeot Citroen ще затвори един от заводите си във Франция и ще свие производството в друг, заради продължаващия пета година спад на продажбите в региона, съобщава Bloomberg.

В резултат от обявената реорганизация ще бъдат съкратени към 8000 служители. През ноември от Peugeot вече бяха обявили планове за закриване на други 6000 работни места, а с новите съкращения общият брой на освободените работници вече достига 14 000, отбелязва Bloomberg.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
15 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    gost22 avatar :-?
    gost22
    • + 7

    Да видим, ще измислят ли модел, който да ги спаси, като "Пежо 205" преди десетилетия...

    Нередност?
  • 2
    lubomirgavrilov avatar :-|
    Любо
    • + 8

    Ако са на зор ще измислят - това е пазарната логика

    Нередност?
  • 3
    dekster avatar :-|
    КЛЮЧАРЪ
    • + 8

    "Нивото на натоварване... спадна със 76% спрямо 86% година по-рано"

    Капиталци, пак сте в издънка нещо. Ако има 76% спад, пиши ги бегАли.

    А иначе франсетата да се стягат. Колите им не са лоши, но германеца пак ги бие в баланса цена - качество.

    Нередност?
  • 4
    tinky_winky avatar :-|
    tinky_winky
    • - 8
    • + 3

    Като се научат да правят добре изглеждащи коли, ще са успешни. Не съм чул мерцедес, ауди и бмв да закриват работни места

    Нередност?
  • 5
    niki2003 avatar :-|
    niki2003
    • - 1
    • + 8

    Конкуренцията в този бранш е безмилостно жестока! Жалко за съкратените хора!

    Нередност?
  • 6
    kalliman avatar :-|
    kalliman
    • - 7
    • + 4

    Та както са казали хората - мачки, пички и елхички коли не правят.

    Нередност?
  • 7
    geordgeo avatar :-|
    geordgeo
    • - 2
    • + 13

    Че то може ли все нагоре да се върви бре? Докъде? Докога? Тоя пазар (като всеки друг) насищане няма ли? Само за растежи се говори... Айде стига толкова...

    Нередност?
  • 8
    2.5 avatar :-P
    2.5
    • + 9

    Напоследък трудно "уцелват ваксата".
    Германци, Японци и Корейци реагират много по-гъвкаво.
    Ако са на зор, Франция никога няма да ги изостави.
    Едва ли мосю Оланд ще се качи на BMW или Lexus.
    :)))

    Нередност?
  • 9
    _scythe_ avatar :-|
    _scythe_
    • - 2
    • + 3

    Май трябва да налагат повече марката Нисан в Азия, където е пазара на коли сега. Надали някой китаец е чувал за Пежо. От друга страна германците вече се ориентираха и започнаха да строят заводи в Китай (което може да им изиграе номер, когато им окрадат технологиите).

    Нередност?
  • 10
    tsyrvulan avatar :-|
    tsyrvulan
    • + 7

    До коментар [#4] от "tinky_winky":

    Цитираните марки имат друга пазарна ниша. Пежо е по-скоро нещо от класата на Фиат, Сузуки, Киа и т.н. Там конкуренцията е доста по-жестока и пазара доста по-наситен, нови модели и модификации излизат непрекъснато. Сравнението което правиш е неуместно.

    Нередност?
Нов коментар