Японската Dentsu купува британската рекламна агенция Aegis за 3.2 млрд. паунда
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Японската Dentsu купува британската рекламна агенция Aegis за 3.2 млрд. паунда

Дигиталните услуги ще са основния фокус на обединената компанията, която ще се получи след финализирането на сделката

Японската Dentsu купува британската рекламна агенция Aegis за 3.2 млрд. паунда

Обединената група ще бъде най-голямата рекламна агенция в Азия и втората най-голяма в Западна Европа

3071 прочитания

Дигиталните услуги ще са основния фокус на обединената компанията, която ще се получи след финализирането на сделката

© Issei Kato


Японската компания Dentsu, която работи в сферата на маркетинга и рекламата, купува британската рекламна агенция Aegis Group за 3.2 млрд. паунда в брой, съобщи Financial Times. Цената е при 240 пенса за акция или с 48 пенса повече в сравнение с най-високата цена на затваряне в сряда. Книжата на Aegis поскъпнаха с 45.5% до 236 пенса по-рано днес по време на търговията в Лондон.

Сделката се случва в период на необичайно силна активност в сектора, след като Publicis Groupe придоби пълен контрол върху Bartle Bogle Hegarty, а WPP купи AKQA.

Положителна оценка

Ръководството на Aegis е препоръчало на акционерите да се съгласят с предложената цена, заявявайки, че условията на офертата са справедливи и разумни. Според тях сделката ще създаде "глобална комуникационна мрежа за дигиталната ера, фокусирана върху това да предлага най-добрите медийни, дигитални и маркетингови услуги".

Цената на придобиването е в горния сегмент в сравнение с данните за предишни подобни сделки за бързо развиващи се агенции с фокус върху дигиталните технологии, отбелязва Аластър Рийд, анализатор в UBS. Според него ще има сравнително малко преструктуриране в бъдеще като се има предвид слабото застъпване на дейността им от географска гледна точка, както и припокриване на клиенти.

Дигитален фокус

Обединената група ще бъде най-голямата рекламна агенция в Азия и втората най-голяма в Западна Европа. Aegis коментира, че ще се превърне в най-бързо развиващата се компания в сектора в Северна Америка и глобален лидер на дигиталните пазари.

Dentsu иска да разраства бизнеса си в международен мащаб и специално в сферата на дигиталните медии, с което ще отправи предизвикателство пред хватката, която компании като Omnicom, WPP, Publicis Groupe и Interpublic имат върху глобалните рекламни пазари. Aegis реализира повече от 1/3 от приходите си от дигитални услуги. С комбинирането на двете компании се очаква да успеят да сложат ръка върху 20% от този пазар.

През февруари японската група прекрати 9-годишното си партньорство с Publicis, след като френската рекламна група изкупи обратно 18 млн. от акциите си, равняващи се 9.1% от компанията, за 644.4 млн. евро. Продажбата осигури кешова наличност за японската група за сделки извън Япония, където тя все още реализира основната част от продажбите си. Компанията искаше конкретно да навлезе във Великобритания или на някой друг от европейски пазар, както и в САЩ.

Японската компания Dentsu, която работи в сферата на маркетинга и рекламата, купува британската рекламна агенция Aegis Group за 3.2 млрд. паунда в брой, съобщи Financial Times. Цената е при 240 пенса за акция или с 48 пенса повече в сравнение с най-високата цена на затваряне в сряда. Книжата на Aegis поскъпнаха с 45.5% до 236 пенса по-рано днес по време на търговията в Лондон.

Сделката се случва в период на необичайно силна активност в сектора, след като Publicis Groupe придоби пълен контрол върху Bartle Bogle Hegarty, а WPP купи AKQA.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK