Английският клиент

Британски инвестиционен фонд влиза в надпреварата за товарните превози на БДЖ

Британският инвестиционен фонд Duet Group ще участва в надпреварата за приватизацията на "БДЖ - Товарни превози". "Фондът притежава 100% от кипърския собственик на "Дует реълуей България", обясни пред "Капитал Daily" Даниел Дамянов, управител на новорегистрираното българско дружество.

Това е третият идентифицирал се кандидат, след като шест документации бяха закупени в приватизационния конкурс. Тези, които застанаха с имената си, бяха румънската частна жп компания Grup Feroviar Roman, която държи мажоритарен дял в българското дружество "Българска железопътна компания". Документи закупи и чешката транспортна компания Advanced World Transport, която развива железопътна транспортна дейност. Три от кандидатите се скриха зад адвокати, а шестата компания е именно "Дует реълуей България", за която доскоро нямаше информация в Търговския регистър, тъй като е регистрирана на 3 юли.  


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    robbie_williams avatar :-|
    robbie_williams
    • - 4
    • + 19

    Дайте някоя снимка на някой по-нов и по възможност не дизелов локомотив :)) Ще изгоним инвеститорите :P :)))

    Нередност?
  • 2
    qwerty avatar :-|
    Ало, Ваньо?
    • - 3
    • + 12

    [quote#0:"Калина Горанова"]кой стои зад адвокатите Петко Илчев, Емил Иванов[/quote]
    КТБ и ПИБ.

    Нередност?
  • 4
    stanislav_yankov avatar :-P
    Станислав Янков
    • - 21
    • + 4

    Да! Ето го "ЧЕЗ"-а в БДЖ-то (този е британски "ЧЕЗ"). Сега фирмите, които транспортират чрез железниците ги чакат космически цени и рязане на услуги. Да кажат Сбогом на конкурентоспособността, потребителите да кажат Здрасти на повишаването на цените и всички да кажат Мерси на Борисов за тоя резултат...

    Нередност?
  • 5
    lordvee avatar :-|
    Др. Портокалов
    • + 7

    [quote#4:"Станислав Янков"] чакат космически цени и рязане на услуги[/quote]

    понеже досега услугите бяха на невероятно качество БДЖ ТП изгуби като нищо 30% пазарен дял.

    Нередност?
  • 6
    hellwitch avatar :-|
    hellwitch
    • + 9

    До коментар [#4] от "Станислав Янков":

    При товарните ЖП превози има няколко частни фирми и в момента т.е. няма да има монопол както при ЧЕЗ. От там и резултата няма как да е същия. Допълнително жп превоза се конкурира с най-различни логистични фирми вкл. воден, въздушен и наземен транспорт. Няма нищо общо с тока, който няма заместител по голямата част от клиентите на ЧЕЗ.

    Нередност?
  • 7
    merakliyski avatar :-P
    Саше Матросовски
    • + 3

    [quote#1:"robbie_williams"]Дайте някоя снимка на някой по-нов и по възможност не дизелов локомотив :)) Ще изгоним инвеститорите :P :)))[/quote]

    няма страшно - всичко се знае предварително -

    "различните" инвеститори се познават помежду си ;)

    Нередност?
  • 8
    stanislav_yankov avatar :-P
    Станислав Янков
    • - 1

    До коментар [#6] от "hellwitch":

    Резултата ще е още по-зле, защото няколко малки играчи с малки печалби и посмъртно няма да инвестират в развитие, ами8 само ще щавят за печалба (точно както е при електроразпределението). Пролема на икономическите "капацитети" в тази държава е, че играчите, в полза на които ще раздробяват и крадат БДЖ-то ни, не оперират в стерилна среда, а при конкъренция на останалите европейски железници, повеч

    Нередност?
  • 9
    stanislav_yankov avatar :-P
    Станислав Янков
    • - 1

    До коментар [#6] от "hellwitch":

    Опа! Нещо стана! Да повторя:

    Резултатът ще е още по-зле, защото няколко малки играчи с малки печалби и посмъртно няма да инвестират в развитие, ами само ще щавят за печалба (точно както е при електроразпределението). Пролемът на икономическите "капацитети" в тази държава е, че не желаят да осъзнаят следното: играчите, в полза на които ще раздробяват и крадат БДЖ-то ни, не оперират в стерилна среда, а при конкуренция с останалите европейски железници, повечето от които разполагат с пъти по-голям пазар от българския и съответно и с пъти по-големи приходи и печалби. Мероприятието с раздробяването и окрадването на железницата ни е губещо още като плануване и това е ясно на всеки средно-граотем икономист.

    Нередност?
  • 10
    virgin avatar :-|
    Virgin
    • + 1

    Всъщност зад британците стои Милен Велчев.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал