Регулаторът мисли за по-бързо пренасяне на номера

Държавната комисия планира да окрупни кодовете на различни региони, за да освободи повече ресурс

Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) планира да намали допълнително времето за пренасянето на номерата от една мобилна мрежа в друга, което сега отнема седем дни. Това е записано в актуализираната политика за ползването на номерата на държавния регулатор, която трябва да бъде следвана до 2015 г. Регулаторът също така предвижда да окрупни кодовете за набиране при междуселищни разговори при фиксираните мрежи. Друга важна промяна е намерението да се задели отделен ресурс за номерата при връзка машина с машина (M2M), например за касовите апарати.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
17 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    townboy avatar :-|
    townboy
    • + 7

    Както е тръгноло скоро 088 ще трябва да се прехвърли официално на виваком а на мтел да дадат друг код защото повечето номера започващи с 088 ще бъдат и без това на виваком.

    Нередност?
  • 2
    merakliyski avatar :-|
    Саше Матросовски
    • + 6

    [quote#1:"townboy"]Както е тръгноло скоро 088 ще трябва да се прехвърли официално на виваком а на мтел да дадат друг код защото повечето номера започващи с 088 ще бъдат и без това на виваком.[/quote]

    нямам представа за реалната ситуация - това което пишеш така ли е ;)

    абонат съм на МТел от 1998 год и опр. не съм доволен
    смятам след изтичане на договора на всички СИМ карти да сменя опертора
    -------
    ДЕйств ли ВиваКом са с най-голям ръст или това е спекулация ?

    Нередност?
  • 3
    townboy avatar :-|
    townboy
    • - 2
    • + 6

    Не е спекулация и аз не съм свързан по никакъв начин с виваком даже не съм им абонат просто ги следя в икономическите статии както и имам много познати тяхни абонати. Имат най-добро покритие особено по недостъпни планински места. И ценово са най-атрактивни. Така че ръстът им е неизбежен.

    Нередност?
  • 4
    todor_dimi avatar :-|
    todor_dimi
    • - 3
    • + 4

    Къде го видяхте ръста на Виваком - не знам? Лично за мен това е най-спрелия оператор от трите на пазара. В икономическите статии, които чета пише, че всички оператори имат спад. Обаче никой не казва колко клиенти са привлекли боб откакто са на пазара.

    Нередност?
  • 5
    ruslan avatar :-|
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    • + 8

    До коментар [#2] от "merakliyski":

    Не е спекулация. Обиколих всички мобилни оператори. За последните 12 месеца смених два оператора, но като корпоративен клиент - това спестява ВСИЧКИ нерви, защото просто поръчваш на новият оператор какво искаш, спазарявате се за бюджета и условията на договора, подписваш му пълномощно и край на мъките за теб.
    Смяната на оператор я правят късно през нощта и сутринта си на нов оператор със старите си номера.

    Вива има най-доброто покритие и НЕ лъже корпоративните си клиенти.
    Относно ваучерите - всички мобилни оператори лъжат клиентите си и Вива не прави изключение.

    Бях при Глобул 10 месеца и развалих договора - имаме това право като навлезем в десетият месец от договора. Този факт мобилните оператори го КРИЯТ.

    Не разбирам как някой, който веднъж е бил клиент на Глобул подписва нов договор с тях. Бъркотия в сметките, грешки, отлагане на оправянето им, смотано покритие, слаби клетки. Звъниш някъде, но чуваш, че номерът не е в обхват или нещо от сорта.

    И НАЙ-ВАЖНОТО - никога не подписвай договор за повече от ЕДНА година.

    Нередност?
  • 6
    ruslan avatar :-|
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    • + 6

    До коментар [#4] от "kavanozov":

    Слабо си запознат очевидно. Глобул успя да открадне някои клиенти на Вива между които бях и аз, но вече поправих тази огромна грешка.
    Спад имат всички в приходите и това е нормално. Освен кризата падат и цени все пак. И ще падат още.

    Всъщност вместо да им вадят душите на операторите за по-бърза смяна на номера е по-добре да се вгледат в цените на които операторите работят помежду си, което и определя цените на нашите разговори.

    Иначе, ако вярва човек на статистиката на всеки оператор то излиза, че в България сме към 20 милиона жители :).

    Нередност?
  • 7
    merakliyski avatar :-|
    Саше Матросовски
    • + 4

    [quote#5:"Росен (до нови срещи)"]

    Има две крайности : Да не слушаш разума и да слушаш само него.[/quote]

    Подписа ти е добър - той ми дава основания да приема казаното от теб ;)

    Нередност?
  • 8
    ruslan avatar :-P

    До коментар [#7] от "merakliyski":

    л.с. имаш.

    Нередност?
  • 9
    crouchet avatar :-|
    crouchet
    • - 4

    До коментар [#6] от "Росен (до нови срещи)":

    Много ми е смешно как всички обясняват колко са силно запознати. Като заговори за Глобул и реалните потребители какво ще кажеш за практиката им всеки, който преподписва да се брои за нов, а не за стар клиент.

    Нередност?
  • 10
    ruslan avatar :-|
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    • + 2

    До коментар [#9] от "croushet":

    Дори не го знаех това нещо. След като им ядох попарата 10 месеца не искам да чувам за тях.
    Иначе това граничи с моето мнение -
    [quote#6:"Росен (до нови срещи)"]Иначе, ако вярва човек на статистиката на всеки оператор то излиза, че в България сме към 20 милиона жители :). [/quote]

    Нередност?
Нов коментар