Два месеца по-късно
След обявения за провал борсов дебют на Facebook акциите на социалната мрежа поне спряха спада си и се стабилизираха


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Трябваше да е най-големият технологичен хит на борсата. По-голям от Google. Една интернет страница с пазарна капитализация от 100 млрд. долара. Но два месеца след листването на Facebook е ясно, че очакваното бурно повишение така и не се случи. Точно обратното, от дебюта си досега акциите на социалната мрежа са се обезценили с около 19%.
Оплакванията и критиките към Facebook за протичането на първичното публично предлагане не спират и до днес. От едната страна бяха техническите проблеми на борсовия оператор Nasdaq, заради които в продължение на часове инвеститорите така и не знаеха дали сделките им са минали или не. От другата са инвестиционните банки (посредниците по листването бяха над 30), които от алчност оцениха акциите прекалено скъпо с очакванията, че ще скочат още повече. Прекалено високата пазарна капитализация от 100 млрд. долара, или 38 долара на акция, се базираше 100 пъти на печалбата, което е повече от Google, Apple и много други компании. Институционалните и дребните инвеститори, които купиха на тази цена, така и не излязоха на печалба. Един от големите губещи беше милиардерът и собственик на баскетболния отбор "Далас Маверикс" Марк Кюбан. "Facebook пусна 421 млн. акции. Ако вместо тях бяха 8.4 млн. книжа като LinkedIn, днес цената им щеше да е над 200 долара", заяви бизнесменът пред CNBC.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
Хората така и не се поучиха от .ком балона :)...
Нормално беше някои хора да направят няколко милиарда покрай еуфорията..., но едва ли ще има повече драстични спадания.
Иначе "балони" има и ще има навсякъде.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход