С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 17 юли 2012, 19:10, 6279 прочитания

Тил Трукенмюлер: Още компании за автомобилни компоненти оглеждат България

Управляващият съдружник в консултантската компания IMACOS Group пред в. Капитал Daily

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Профил
Тил Трукенмюлер е управляващ съдружник в консултантските компании IMACOS и Truckenmuller & Сompany. Базираната в Щутгарт фирма се занимава с преструктуриране на предприятия от автомобилната индустрия. Трукенмюлер е инициатор на "Аутомотив клъстър България". Сдружението беше сформирано от няколко български и чуждестранни фирми от автомобилния бранш. Целта на организацията е развитието на сектора и привличането на повече международни играчи в България. 

Как се стигна до идеята за "Аутомотив клъстър България"?

Започнахме дейност тук преди две години. В офиса ни вече работят петима души. Избрах България, защото има много немски говорещи квалифицирани кадри. Например в момента има около 7000 български студенти в Германия. Което е отлична възможност. Работата ни е да подпомагаме производителите на автомобилни компоненти при навлизането им в други страни. Обикновено това става чрез наши партньори в тези държави, но тук решихме да имаме собствен офис. В Германия сме известни и като експерти по преструктуриране на фирми от автомобилния бранш. Познаваме голяма част от висшите мениджъри в големите автомобилни гиганти. Един от клиентите ми в Гeрмания е Yazaki, а японската компания е една от най-големите компании тук. Работим и с Johnson Controls, които са един от учредителите на клъстъра. Познавам голяма част от тези хора, но не мога да им се обадя и да им кажа дайте ми нов проект. Инвестициите за малка компания като нас са огромни. Но нещата се променят със създаването на една по-голяма платформа. Ето защо "Аутомотив клъстър България" е важен. В страната ви има около сто компании от бранша, като в това число включвам и дилърите на коли. Само 20-30 от тях имат оборот над 10 млн. евро. Докато в Германия имаме 150 играча с над 250 млн. евро оборот. Мащабите са несравними, но възможностите пред страната ви са огромни. Така че идеята на клъстъра е да открива производители, които искат да работят тук.

Очаквате ли и други производители на автомобилни компоненти да се присъединят към сегашните членове на "Аутомотив клъстър България"?
Да, целта ни е да привлечем колкото се може повече фирми от бранша. Към нас могат да се присъединяват и действащи асоциации и дори банки, които се занимават с финансиране на сектора. Отворени сме както за редови членове - производители или дилъри, така и за асоциирани членове - университети и др.


Споменахте, че работите с някои от големите играчи в Германия. Водили ли сте разговори с някои от тях за евентуалното им навлизане в България?
Всички компании, които вече са на българския пазар, са тук заради евтината работна ръка и квалифицирания персонал. Например Grammer произвежда тапицерии за седалки за автомобили и камиони и има заводи и в други държави. Компанията обмисля да интегрира тези производства на едно място в България. Такава е тенденцията в цял свят. Така че имаме шанс не само да намерим нови играчи, но и да убедим сегашните да надстроят бизнеса си в страната. Естествено водим разговори и с много от големите доставчици в Германия и се надявам да доведем някои от тях.

Може ли да споменете конкретни имена?
Съжалявам, мога да кажа единствено, че става дума за утвърдени играчи в страната ми. Оглеждаме се и за възможности за навлизането на по-малък производител на тапицерии, който иска да създаде производство със 100 - 150 служители. Също така се обсъждат и планове за преместване на два или три завода на един от големите доставчици на електронни компоненти. Глобалните продажби на компанията са 700 млн. евро, а служителите й са около 6500. Групата има заводи и в Чешката република, където разходите й растат и се търсят нови възможности. Именно това е целта и на клъстъра. По тази причина една от първите ни стъпки ще е организирането на голяма конференция следващата пролет.

Според вас колко важно за бранша е, че България вече има собствено автомобилно производство?
Естествено, че е много важно, тъй като тези производители се нуждаят от местно съдържание и доставчици. Вече имате "Литекс моторс", но те всъщност все още не използват местни ресурси и ще видим как ще се развият. Все още не ми е ясен техният подход - дали искат да доставят коли за западноевропейския пазар? Ако е така, те трябва и да произвеждат тук, а не само да сглобяват. Но заводът е добро начало. Колите изглеждат добре, евтини са и имат добра гаранция. А и доставчиците на части не са само от Западна Европа. Разговаряме и с такива от Индия и Китай.   



Говорите за евтината работна ръка в България. Колко дългосрочен подход е това и как може да се промени с времето? Виждаме, че например в Китай трудът става по-скъп и някои производители на електроника вече търсят други производствени дестинации.
Зависи базата каква е. Ако е много ниска, може да повишаваш с 10-20% на година и пак трудът да е евтин. Но ако правиш същото в Чехия, там ще излиза прекалено скъпо. Не мога да кажа какво точно ще се случи, но смятам, че през следващите десет години заплатите ще се покачват, но не прекалено бързо. Доставчиците на автомобилни компоненти обикновено строят завод за периода на съответния проект, който обикновено е пет до седем години. Така че не виждам проблеми като бързо повишение на възнагражденията или нещо подобно.

Може ли да направите сравнение между нашия пазар като разходи и Полша, Чехия и други държави?
Ако приемем, че Германия е 100, а Полша е 70, то България е около 50. Производителността тук все още не е толкова висока, но производството е наполовина по-евтино от Германия.    

Интервюто взе Константин Николов
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

11 април 2019г.
Sofia Event Center

capital.bg/ecommerce

Конференция Стратегии за електронна търговия


Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Какви са тенденциите в електронната търговия и кои са възможните нови бизнес модели
  • Електронната търговия и новият регламент на ЕС за геоблокирането
  • Как да постигнем най-доброто от физическите и електронни магазини
  • Как да превърнем разбирането и обратната връзка на потребителите в действителна визия за цифровото развитие на компанията
  • Дигитални трансформации
  • Тенденции при мобилните плащания
  • Технологии в търговията на дребно / Електронна търговия и изкуствен интелект
  • Иновации и ефективност в доставките и логистиката
  • Успешни стратегии за електронна търговия на българския пазар

Ранна регистрация до 22 март

Прочетете и това

"Синергон холдинг" поиска официално да купи "Ви газ България" 1 "Синергон холдинг" поиска официално да купи "Ви газ България"

Собствеността на пазара на пропан-бутан ще стане още по-концентрирана

19 мар 2019, 1018 прочитания

Strategies for Ecommerce success 2019: Как John Lewis & Partners постига най-доброто от своите физически и онлайн магазини Strategies for Ecommerce success 2019: Как John Lewis & Partners постига най-доброто от своите физически и онлайн магазини

Луиза Никълс, ръководител на търговския отдел Home Online на веригата, ще говори за успешното приспособяване към бързо променящия се климат в ритейла

19 мар 2019, 724 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Винпром Русе" може да бъде продаден

Руската група ВТБ търси инвеститор за свой холдинг, в който влиза българското дружество

Централните банкери на помощ. Серия поредна

ЕЦБ и Федералният резерв се отказаха от плановете си за вдигане на лихвите през тази година

Цигареният пазар достигна 3 млрд. лв.

Продажбите се увеличават с 4% заради по-високи акцизи и намаляла контрабанда

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Мисис Василева

Дългогодишната преводачка от английски език Иглика Василева за това как се променя работата ѝ през десетилетията

Господин Х

Голяма неоторизирана изложба в Мадрид представя работата на анонимния уличен артист Банкси

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 11

Капитал

Брой 11 // 16.03.2019 Прочетете
Капитал PRO, "Еврохолд" ще търси 156 млн. лв. през борсата, хотел "България" няма да се надстроява, сливане на пазара на пропан-бутан

Емисия

DAILY @7AM // 20.03.2019 Прочетете