Въпреки повишаването на цените на петрола и нарастването на икономическата несигурност, броят на пътниците в самолетите по международните линии се е увеличавал всеки месец от април насам в сравнение с 2011 г. Това показват данните на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA).
В допълнение на това вторият по големина производител на самолети в света – Boeing, прогнозира, че глобалният въздушен трафик ще продължи да нараства с 5% на годишна база през следващите 20 години.
И докато все повече хора пътуват, авиокомпаниите, които предлагат най-добрите услуги, изпъкват на фона на останалите.
Наскоро именно те получиха отличия от годишните World Airline Awards. Класацията е направена от британската компания Skytrax, занимаваща се с пазарни проучвания. Тя прави проверки на авиокомпании и летища, като освен това поддържа и сайта за потребителски оценки AirlineQuality.com.
Оценките са базирани на цялостната потребителска удовлетвореност за първа, бизнес и икономична класа, като са проведени проучвания сред повече от 18 млн. пътници по цял свят. Изследването покрива 38 индивидуални аспекта от услугите на авиокомпаниите, като например чекирането, качването на борда, удобството на седалките, чистотата, храната, напитките и обслужването.
А любопитният факт е, че тази година в 10-ката няма нито една компания от Северна Америка или Западна Европа, отбелязва CNBC.
Въпреки повишаването на цените на петрола и нарастването на икономическата несигурност, броят на пътниците в самолетите по международните линии се е увеличавал всеки месец от април насам в сравнение с 2011 г. Това показват данните на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA).
В допълнение на това вторият по големина производител на самолети в света – Boeing, прогнозира, че глобалният въздушен трафик ще продължи да нараства с 5% на годишна база през следващите 20 години.
14 коментара
С лични наблюдения от Emirates и Turkish - определено са добри авиокомпании. За съжаление, летището в Истанбул определено разваля иначе доброто впечатление от Turkish...
Turkish преди Emirates????Всеки,който е пътувал с Emirates би останал озадачен от тази класация. Просто са адски добри в обслужването, да не говорим за отношението на служителите им по летищата. Миналата година пътувах с тях до Австралия и на всеки 5 минути имаше стюард/еса които ме питаха дали имам нужда от нещо. За Турските авиолинии само едно мога да кажа - въобще не си заслужават 7мото място. Да не говорим, че полетите им почти винаги са със закъснения, проблеми с багажа почти винаги има... а и няма разлика в отношението им към бизнес класата... освен в цените на билетите разбира се....
Браво на комшиите! Още повече, че нямат неограничена финансова подкрепа от шейхове, като някои други... всичко става с много труд и планиране.
до mick:
Интересно какво не ти хареса в летището в Истанбул? И за кое летище става въпрос?
"Въпреки повишаването на цените на петрола" Именно поради повишаване не цените на горивата все повече хора се насочват към авиокомпаниите. Те са освободени от такси и акцизи защото летят през граница.
До коментар [#3] от "destino":
И аз точно това се чудех.
Ми тези авиокомпании возят само някакви баровци на двуметрови легла.
В Европа и САЩ летенето отдавна не е лукс.
Иначе северноамериканците със сигурност са много зле като обслужване и екстри.
Според мен, Virgin Atlantic имат място в тази класация, в топ 10.
Да не забравяме, че има много авиокомпании, които превличат с повече екстри и добри цени до момента, в който обяват фалит.
Класацията за надеждни авиокомпании ще изглежда съвсем различно.
Qatar са най-добрите. Пътувал съм с тях 5 пъти бизнес и един път ме 'ъпгрейтнаха' към първа класа. Нямам забележки.
А за турските и аз съм съгласен с по-горните коментари. Да се сложат преди 'Емирейтс" е меко казано неправилно :).
Източните авиокомпании винаги са били напред с материала, за разлика от европейските скрънзи, те трябва да са в дъното. За Turkish нещата са малко пресилени, добри са но не чак толкова. Мен най ме кефят сингапурчетата и са на първо място в моята лична класация.
До коментар [#6] от "Chievo":
За САЩ си прав на 100%, в Европа използват селскостопанска аваиация за вътрешните и късите полети за това няма никакъв лукс, а повечето от компаниите в топ 10 имат отлична икономична класа с меню и истински прибори.