Агенцията за приватизация спира продажбата на "БДЖ - Товарни превози"

В надпреварата имаше само една компания

Агенцията за приватизация взе решение да се спре процедурата по продажбата на "БДЖ – Товарни превози", обявиха от там.

В надпреварата на жп компанията остана само един единствен кандират - регистрираната на 3 юли "Дует реълуей България", зад която по думите на управителя й Даниел Дамянов стои британския инвестиционен фонд Duet Group. Така на практика наддаване за продажна цена и инвестиции не се очертаваше.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    delian avatar :-|
    Делян Делчев
    • - 1
    • + 5

    Тази продажба е жизнено важна за да не фалира БДЖ, вече спря държавната субсидия, няма на къде да се дава повече държавна помощ съгласно ограниченията наложени от ЕС. Без тези пари, БДЖ ще умре, но явно няма реално кой да я купи за търсената цена. Сега част от тези социални и затрудняващи купувача изисквания, които бяха сложени в договора, трябва да отпаднат.

    Нередност?
  • 2
    finland avatar :-|
    Finland
    • - 1
    • + 2

    Лично за мен, при следващата приватизационна процедура, на едно толкова стратегическо предприятие, държавата трябва да се опита да запази миноритарен дял от поне 20%.

    Знам че лесно се източва миноритарен дял, но това е наистина прекалено важно дружество, за да се приватизират 100% от акциите.

    Нередност?
  • 3
    ibmibm avatar :-|
    ibmibm
    • + 1

    Вижте този сигнала, подаден чрез сайта www.news359.bg , а именно:



    http://www.news359.bg/2012/07/12/saobshtenie-otnosno-koruptsiyata-v-bdzh/




    Съобщение относно корупцията в БДЖ


    12.07.2012 23:19 0





    Автор: Бисер Иванов

    Уважаеми дами и господа, обръщаме се към Вас като стожери на гласността и законността. Искаме да Ви уведомим за безцеремонните корупционни действия и конфликт на интереси от страна на управителите на БДЖ товарни превози Пламен Джуров и Ивайло Иванов. Молим Ви час по-скоро да уведомите министър-председателя /но не министъра на транспорта, защото той прекрасно знае всичко/ за безобразията на двамата управители.

    1. Попитайте го защо българската общественост не е информирана, че от няколко месеца тече разследване на ДАНС и криминална полиция срещу двамата управители за корупция, за източване на ДДС и за източване на държавния резерв от гориво?

    2. Защо управителите не са отстранени докато тече разследването, а същевременно те трескаво заличават и унищожават уличаващи ги документи и уволняват служители, притежаващи уличаваща ги информация.

    3. Какво наложи това, че двамата управители прогониха двата най-големи клиента-Лукойл и Порт Бургас и по този начин драстично свалиха цената на предприятието за предстоящата приватизация? В момента управителите правят всичко възможно да прогонят и друг голям клиент – ОМВ. Така те саботират продажбата на БДЖ товарни превози.

    4. Защо управителите доведоха до над 7 милиона загуби за предприятието за първите 6 месеца на годината?

    5. Защо управителите съзнателно не предприемат действия за събиране на вземанията от клиенти, които от началото на годината вече са за над 2 милиона? Като най-големите длъжници са Каолин и мините на Христо Ковачки.

    6. Защо управителите масово правят процедури за доставки и услуги до 10 хил. лева с 3 оферти, 2 от които са фиктивни? Да се направят насрещни проверки на всяка от тези 2 фиктивни оферти от фирми. Лесно е да се установи, че само от тези малки обществени поръчки, Джуров и Иванов си докарват по около 20 000 лева на месец. Във фирмата двамата управители са известни с прякора „КОРУМПЕТАТА“.

    7. Защо монтираните на локомотивите джипиеси за над няколкостони хиляди лева са напълно безполезни и защо не се провери тази сделка? Големите кражби на гориво продължават.

    8. Защо управителите се изживяват като наказателна бригада и вместо да управляват, те ходят лично да правят показни и напълно безполезни акции за лов на крадци? По този начин се опитват да отклонят общественото внимание от истинските проблеми на БДЖ.

    9. Знае ли министър-председателя колко случаи на самоубийства, смъртни случаи от инфаркти, инсулти и страхови неврози вече има в БДЖ? Не си ли дава сметка, че БДЖ става българския аналог на Франс Телеком поради царящия страх и ужас в момента? Джуров и Иванов ежедневно уволняват неудобни на тях хора и назначават нови, верни на тях служители. Психологическият тормоз от страна на управителите над служителите в централата е ежедневен. Вече има заведени няколко съдебни иска за психологически тормоз на работното място срещу Пламен Джуров.

    10. Защо след като разбиха и разделиха стотици семейства управителите назначават цели семейни кланове, приближени на тях? Не е ло това страшен конфликт на интереси? Най-фрапиращия случай е назначаването на баща, син и дъщеря, които са лични бодигард, шофьор и преводач на корумпето Джуров.

    11. Изпълнителния директор Йордан Недев отдавна иска да уволни двамата управители поради некадърност и данни за корупция, но над тях има чадър. Управителят Пламен Джуров е психически неуравновесен и почти ежедневно крещи по коридорите и заплашва служителите с физическа саморазправа. Стигна се дори сбиване между Джуров и Недев – това е позорно.

    12. Защо министър-председателят не изпрати независим международен одитор,
    който да направи независим одит на законосъобразността и целесъобразността на действията на управителите, които трябва да защитават интересите на държавата и този одит да установи дали са на лице конфликт на интереси, безстопанственост и корупционни действия. Или поне да изпрати Сметна палата или БОРКОР – далаверите в товарни превози са много по-големи от тези в пътнически превози. /news359

    Нередност?
  • 4
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat
    • - 2

    Дянков се е наложил :-) Сега милиционерите ще побеснеят.

    Нередност?
  • 5
    pogled avatar :-|
    Григор Лилов

    Проблемът не е в звеното "товарни превози" на БДЖ. Като при всяка приватизация у нас то умишлено беше съсипано, за да се продаде от евтино по-евтино. Проблемът е друг - този държавен монопол ще бъде заменен с частен монопол - нещо, което стана например с ЕРП-та или с мрежата на "Овъргаз". А всеки частен монопол е по-опасен и вреден за потребителите и от държавния. Истината е, че звеното жп инфраструктура не е създало реални възможности за развитието на частен железопътен транспорт у нас и здравословна конкуренция в тази област - което ако го имаше, никой нямаше да се тръшка за товарните превози на БДЖ. Затова съм изненадан от постовете с претенция за дясно мислене, което всъщност проповядват поредната далавера на елита и свързаните с него олигархични кръгове.

    Нередност?
  • 6
    ibmibm avatar :-|
    ibmibm

    БДЖ-Товарни превози беше съсипано, но не от правителството, а от управителите пламен джуров и ивайло иванов - чрез умишлена безстопанственост и конфликт на интереси

    Нередност?
Нов коментар