С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 18 юли 2012, 20:25, 5661 прочитания

Раздвижване на Дунав

Правителството откри процедурата по концесиониране на пристанище Русе-Запад

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Министерският съвет откри процедурата по отдаването на пристанище Русе-Запад на концесия. Частният оператор ще може да стопанисва терминала за срок от 35 години. "Допълнителната дейност, част от концесията, е свързана с извършване на частично разширение, частична реконструкция, частична рехабилитация или ремонт на обекта на концесията", обясняват целите на отдаването от правителствената пресслужба.

Какво се предлага
Терминалът разполага с 10 корабни места и 10 крана, като най-новите два са от 85-90-а година. От пристанище Русе обясниха, че разполагат с ремонтна база и съоръженията се поддържат. Пристанището се е използвало основно за генерални, т.е. бройни товари, но от известно време там се обработват и насипни като зърно и въглища. През изминалата година оттам са минали 140 хил. тона, като това е най-добрият резултат за последните две години, обясниха от дружеството, като пристанищният бизнес пряко зависи от развитието на икономиката.


Изпълнителният директор на "Пристанищен комплекс Русе" Петър Драгошинов, коментира, че предполага, че към терминала ще има интерес. В момента се правят и концесионни анализи на пристанищата в Тутракан и Никопол, както и на малкия терминал Русе–Център. Всички те са част от "Пристанищен комплекс Русе". "Единствено за терминала Русе–Изток не текат такива процедури", коментира Драгошинов.

Има ли интерес
Търсенето на частни инвеститори за малките пристанища и летища е част от концесионната стратегия на транспортното министерство. До момента тя не върви гладко, тъй като няма голям интерес към малките летища. На предишното си заседание например Министерският съвет прекрати процедура за концесия на летището в Русе, тъй като една година не се появи кандидат.

Към пристанищата по река Дунав преди кризата интересът беше по-голям, като някои от тях вече се стопанисват от частни компании. Така например Параходство "Българско речно плаване", част от групата "Химимпорт", получи концесията на част от пристанище Видин и на фериботния терминал там. Варненското дружество "Октопос С", занимаващо се с търговия със зърно, спечели процедурата по отдаването на концесия на дунавското пристанище Сомовит. Компанията "Слънчев дар", в която влиза "Октопод С", спечели през 2007 г. и концесията на пристанището в Оряхово. За пристанището в Лом пък се бореха хазартния бос Васил Божков, активният в енергетиката Христо Ковачки и Валентин Захариев, който има интереси в металургията. Процедурата обаче стигна до задънена улица.



Най-голям интерес обаче предизвиква бъдещето на пристанище Варна. Все още обаче няма яснота на политическо ниво дали ще се търси концесионер за цялото пристанище, или то ще бъде пуснато на части. Ако се избере първият вариант, би било малко вероятно местни фирми да се преборят за него без подкрепата на голям чуждестранен партньор. При раздробяване това би било възможно. Така за терминалите за насипни товари в Бургас през миналата година беше избрано Параходство "Български морски флот".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 януари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 януари)

Human поема дигиталното обслужване на "Каменица"; New Moment New Ideas с нов изпълнителен директор; Ангел Искрев е част от журито на IAB MIXX Awards Europe; Goolge Chrome ще спре събирането на бисквитки от трети страни и др.

21 яну 2020, 198 прочитания

Wizz Air и "България ер" пускат полети до Санкт Петербург 7 Wizz Air и "България ер" пускат полети до Санкт Петербург

Цената на нискотарифната авиокомпания започва от 57.99 лв. в посока, а националният авиопревозвач стартира с промоция от 220 евро за двупосочен билет

20 яну 2020, 4539 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Корпоративни новини: 18 юли

Fitch запази рейтинга на България една стъпка над "junk"; Агенцията за приватизация спира продажбата на "БДЖ - Товарни превози"; GSM услугите вдигнаха печалбата на БТК; Издателят на Guardian готви съкращения на журналисти; Гигантът на електронните разплащания PayPal придоби Card.io

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Защо свърши водата

ВиК дружествата в България дълги години се управляват безотговорно, зад това вероятно стои корупция и некомпетентност на места, затова и се стига до кризи

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10