Интернет рекламата изстреля приходите на Google
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Интернет рекламата изстреля приходите на Google

В отчета на Google за пръв път отражене има и сделката за Motorola Mobility, която бе финализирана през май.

Интернет рекламата изстреля приходите на Google

В края на второто тримесечие те възлизат на 12.2 млрд. долара или с 35% на годишна база

4589 прочитания

В отчета на Google за пръв път отражене има и сделката за Motorola Mobility, която бе финализирана през май.

© Reuters


Добрите резултати от рекламата в интернет доведоха до значителен ръст на финансовите резултати на Google за второто тримесечие на годината, предадоха световните агенции.

Данните охладиха притесненията на Wall Street, че глобалната криза ще окаже влияние върху интернет рекламата. Новината доведе до 3% ръст в цената на акциите на най-голямата търсачка в света, още в първите часове след съобщаването й.  

В цифри

Общият размер на приходите на Google за второто тримесечие се увеличава с 35% до 12.2 млрд. долара. Нетният доход или печалбата на компанията е 2.79 млрд. долара или 8.42 долара за акция. 

Приходите от интернет бизнеса на компанията, собствени и на партньорски сайтове, се увеличават с 21% до 10.96 млрд. долара в сравнение със същия период година по-рано. Те представялват и 90% от постъпленията на компанията.

Рекламни тревоги

Цените за реклама на Google продължават да бъдат притискани от неблагоприятни макроикономически и валутни условия, както и от увеличаването на употребата на смартфони за достъп до интернет. Но инвеститорите се успокояват с 42%-ното увеличение на кликовете върху рекламите на Google през втората четвърт.

Цената на клик продължи да намалява и през второто тримесечие, като промяната на годишна база е 16%, макар че на месечна има увеличение от 1%.

Факторът Motorola

Финансовите резултати за второто тримесечие за пръв път отчитат и ефекта от  финализирането на сделката по придобиването на Motorola Mobility за 12.5 млрд. долара, което се случи през май. Така в отчета вече влизат и активите и пасивите на компанията.

Все още сме в процес на оценка на отделните бизнес дейности и поделения на Motorola, съобщава Патрик Пишет, главен финансов директор на Google.

Инвеститорите обаче имат дълъг списък с въпроси за разрастването на дейността на Google в сферата на хардуерния бизнес, където маржините са малки, а конкуренцията от страна на Apple и Samsung – жестока.

В края на второто тримесечие броят на служителите в Google се увеличи до 54 601, като придобиването на Motorola Mobility доведе до ръст с около 20 хил. души.  

Добрите резултати от рекламата в интернет доведоха до значителен ръст на финансовите резултати на Google за второто тримесечие на годината, предадоха световните агенции.

Данните охладиха притесненията на Wall Street, че глобалната криза ще окаже влияние върху интернет рекламата. Новината доведе до 3% ръст в цената на акциите на най-голямата търсачка в света, още в първите часове след съобщаването й.  


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.