Нов търг се композира

След като приватизацията на "БДЖ - Товарни превози" дерайлира, бариерата се вдига за повече кандидати

Предстои преоценка на продаваните активи
Предстои преоценка на продаваните активи
Предстои преоценка на продаваните активи    ©  Надежда Чипева
Предстои преоценка на продаваните активи    ©  Надежда Чипева

Почти катастрофа. Така накратко може да бъде обобщена процедурата по продажбата на товарното поделение на Българските държавни железници. Почти, защото все пак конкурсът беше рестартиран.

Влакът на приватизацията изначално тръгна по грешен коловоз със завишени критерии, спорна оценка на активите и много ненужни пречки пред инвеститорите. Всички виновни за подготовката на конкурса месеци наред упорито отказваха да признаят грешките си. Накрая на композицията се качи само един кандидат, въпреки че поне три стратегически компании от Чехия, Румъния и Русия купиха документи (виж втория текст). Сделката на годината беше на път да се превърне в провал.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
14 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    stanislav_yankov avatar :-P
    Станислав Янков
    • - 15
    • + 2

    Открадването на БДЖ от държавата - втори епизод! Здравейте, БДЖ-ЕРП-та... Честито ни лишаване и от поносим финансово (макар и отвратителен като условия) транспорт, след като вече се лишихме от поносимия ток...

    Нередност?
  • 2
    finland avatar :-|
    Finland
    • - 2
    • + 10

    [quote#1:"Станислав Янков"]Честито ни лишаване и от поносим финансово[/quote]

    Точно в момента не приватизират "Пътнически превози", а "Товарни превози". Ти в товарни превози ли пътуваш?

    Нередност?
  • 3
    iliope4enia avatar :-|
    iliope4enia
    • - 4
    • + 2

    там всичко е зле - няма лошо да се приватизира. Знаете ли, че жепейците седят без заплати? защо пишете поръчкови статии само защото инвеститорът не ви изнася. Играйте на търга и вие

    Нередност?
  • 4
    stanislav_yankov avatar :-|
    Станислав Янков
    • - 9
    • + 2

    До коментар [#2] от "Finland":

    Товарните превози са част от БДЖ и то - печелившата част. Впрочем - колко лева ще получим ние с тебе от тази поредна "приватизация"/кражба (засега сме съсобственици, заедно с останалите български граждани, на БДЖ)?

    Нередност?
  • 5
    stanislav_yankov avatar :-|
    Станислав Янков
    • - 6
    • + 5

    До коментар [#3] от "iliope4enia":

    Това е перфектната кражба! Управляващите унищожават нещо, след което го крадат ("приватизират"), защото, видиш ли, били лоши стопани и го били управлявали зле!!! В нормалните държави за тези работи има затвор, ама нашата държава никога не е била нормална.

    Цялата държава е зле. Дай и нея да я приватизираме. На мен можеш да ми продадеш въоръжените сили. Повече не ми трябва...

    Нередност?
  • 6
    nochkopenev avatar :-|
    nochkopenev
    • - 4
    • + 7

    Кражба е да оставиш едно такова предприятие (цялото БДЖ) неприватизирано и то като един комунистически бацил толкова години вече продължава да смуче от държавата. Аз съм за приватизацията. Благодарение на нея ще ни дадат пари за модернизация на Пътнически превози - това е и целта! Московски е сериозен министър!

    Нередност?
  • 7
    stanislav_yankov avatar :-|
    Станислав Янков
    • - 3
    • + 4

    До коментар [#6] от "nochkopenev":

    Явно французи, японци и други са егати и крадците, след като не са си разграбили и "приватизирали" (откраднали) държавните им железници, за разлика от нас! Ох! Успокоих се! Сега вече знам, че ни управляват страхотно отговорни хора! Спокойно могат да приватизират цялата държава (предпочитан да ни продадат на Германия).

    Нередност?
  • 8
    nochkopenev avatar :-|
    nochkopenev
    • - 1
    • + 4

    Не можеш да сравняваш мащабите на икономиките на Франция и Япония с тази на България :)

    Нередност?
  • 9
    stanislav_yankov avatar :-P
    Станислав Янков
    • - 4
    • + 2

    До коментар [#8] от "nochkopenev":

    Но можеш да сравняваш икономическия подход и резултатите от него. Докато никой не планира разсипването и приватизирането на железниците във Франция и Япония (да се учудваме ли, че те си имат TGV и MAGLEV), тука постоянно се търсеше повод железницата ни да бъде оставена без пари (макар да се води социална и с облекчения за определени категории хора, което неизбежно налага и държавна субсидия), да се разцепи (първо поддържането на железопътната мрежа, а сега и отделянето на товарните от пътническите превози) и да се открадне (чрез така наречената "приватизация"). Можеш да видиш и резултатите от този подход в електроенергетиката ни (състоянието на сектора е ужасно, като трите дружества, придобили електропреносната ни мрежа, не са направили почти никакви вложения в нея. Електропреносната ни мрежа е почти толкова зле, колкото си беше и преди приватизирането ѝ.).

    Нередност?
  • 10
    vassilun avatar :-?
    vassilun

    [quote#5:"Станислав Янков"]На мен можеш да ми продадеш въоръжените сили.[/quote]

    Колко плащаш?

    Нередност?
Нов коментар