Доставка от "Спиди" за борсата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Доставка от "Спиди" за борсата

Валери Меткупчиян, засега основен собственик на "Спиди", имаше намерение да финансира проект за верига автомобилни сервизи с борсовия дебют на куриерската компания, но засега плановете се отлагат

Доставка от "Спиди" за борсата

Куриерската компания вече е публична, но засега няма да набира капитал от нови инвеститори

Весела Николаева
10879 прочитания

Валери Меткупчиян, засега основен собственик на "Спиди", имаше намерение да финансира проект за верига автомобилни сервизи с борсовия дебют на куриерската компания, но засега плановете се отлагат

© Надежда Чипева


1.48

млн. лв. е капиталът, с който "Спиди" се регистрира на фондовия пазар

Куриерската компания "Спиди" вече е публична и акциите й скоро ще бъдат качени за свободна търговия на Българската фондова борса, стана ясно от решение на Комисията за финансов надзор (КФН). На последното си заседание в края на миналата седмица комисията е потвърдила проспекта за допускане до търговия на общо 1.48 млн. акции. Те са с номинал 1 лв., а засега "Спиди" няма да набира капитал от фондовия пазар. Все още не е ясно кога точно акциите ще бъдат качени на борсата.

Промяна в плана

Първоначалните планове на куриерската компания бяха на борсата да излезе дружество, което да обедини досегашната й основна дейност и дистрибутора на моторни масла "Омникар БГ". За това беше и създадено "Спиди груп", което обаче ще остане непублично. Финансовият директор на "Спиди" Аспарух Бонев поясни пред "Капитал Daily", че плановете "Омникар" да стане част от борсовия дебют не са се осъществили, но без да даде повече обяснения. Намеренията на "Спиди" бяха да пусне на борсата 15-20% от акциите си за свободна търговия, след увеличение на капитала от първично публично предлагане. Предвиждаше се набраните средства да се използват за нов проект за верига автомобилни сервизи.

Справка в Търговския регистър показва, че капиталът на "Спиди" ЕАД е бил увеличаван последно преди година от 500 хил. лв. на сегашните 1.48 млн. лв. Едноличен собственик на капитала му е "Спиди груп", в която още преди година се е вляло "Омникар БГ". От своя страна групата е собственост на изпълнителния директор Валери Меткупчиян, а дялове от увеличението на капитала са записали Славчо Панталеев и пловдивската фирма "Алекс-Г", собственост на Георги Глогов.

Ново попълнение

Излизането на "Спиди" на БФБ ще бъде първото листване на значителна по размер компания след качването на "Дир.БГ" през март, което обаче беше придружено с много слаб инвеститорски интерес. Интернет компанията излезе с първично публично предлагане, но вместо търсените до 1.5 млн. лв. набра едва 200 хил. лв. След нея на регулирания пазар бяха регистрирани и дружествата за производство на ВЕИ енергия "Интерсолар Варна" и "Стел Солар 1", както и на "Български фонд за дялово инвестиране".

1.48

млн. лв. е капиталът, с който "Спиди" се регистрира на фондовия пазар

Куриерската компания "Спиди" вече е публична и акциите й скоро ще бъдат качени за свободна търговия на Българската фондова борса, стана ясно от решение на Комисията за финансов надзор (КФН). На последното си заседание в края на миналата седмица комисията е потвърдила проспекта за допускане до търговия на общо 1.48 млн. акции. Те са с номинал 1 лв., а засега "Спиди" няма да набира капитал от фондовия пазар. Все още не е ясно кога точно акциите ще бъдат качени на борсата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    bateVal avatar :-|
    bateVal

    Хубаво е, че се появиха фирми като "Спиди" и "Еконт експпрес" и други подобни. Още по-хубавото е, че има непрекъснато разширяване на пазара и подобрение на услугите. Изобщо конкуреницията е хубаво нещо за потребителите.

  • 2
    tanas avatar :-|
    Танас

    Ако има конкуренция то тя е между куриерските фирми там пазара не търпи абсолютно никакви празноти а утвърдените трябва постоянно да предлагат нови услуги и различни направления на конкурентни цени и естествено на високо качество на услугата.

  • 3
    zamen avatar :-|
    Чарли Мишкин

    До коментар [#1] от "elysim":
    До коментар [#2] от "Танас":
    Абсолютно сте прави. Повечето български куриерски фирми работят на световно ниво. Аз ги ползвам и съм доволен от тяхната работа.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK