БДЖ под натиск да съкрати разходите си

Пътническият превозвач може да съкрати най-губещите регионални линии

   ©  Мария Съботинова

Министерството на финансите ще опита да притисне транспортното ведомство и ръководството на Български държавни железници да направят още съкращения на разходи в допълнение към реформата, която започна миналата година. За момента официални изявления или писмена комуникация между институциите по темата няма.

"Използва се негласният подход пътническият превозвач да бъде оставен без средства и така принуден сам да прибегне до допълнително преструктуриране", каза един от подчинените на Симеон Дянков. Според него железницата разполага с вътрешен анализ за потенциални икономии, които да се постигнат основно чрез съкращаване на най-губещите пътнически линии. Допълнителни резерви се крият във възможността да се увеличат цените на билетите и да се прекъснат кражбите, обясни експертът.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    lordvee avatar :-|
    Др. Портокалов
    • + 5

    " Най-ефективните влакове на БДЖ не са предмет на договор с държавата. Това са експресите - 51%, платени от билети."

    само дето експресни няма. а това 51% платени от билети как да го разбирам? Че разходите им се покриват чрез продажбата на билети до 51% ли?

    т.е. с други думи няма нито една услуга която се покрива изцяло от пазара?

    Нередност?
  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 7

    "Държавният превозвач тогава премахна направления с под 10% рентабилност."

    >>> 10% рентабилност значи грубо да похарчиш 100 и да получиш 110. А тук под 10% "рентабилност" се разбира 100 разход срещу 10 приход, или рентабилност -90%

    Нередност?
  • 3
    ivaylo.simeonov2 avatar :-|
    Ивайло Симеонов
    • - 4
    • + 1

    Докато не се свържат билетните каси с дистанционна връзка с НАП, течовете ще се разчита на честност на служителите да отчетат квитанциите вярно.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 4
    evidence avatar :-P
    Evidence
    • - 2
    • + 1

    Коментарът ми към статията е, че от отношението на министъра по финансите Симеон Дянков към българските железници проличава неуважение и неразбиране на ситуацията, изградената ЖП мрежа в страната и най-важното, неразбиране, че трябва да се гарантира държавен транспорт за гражданите и уважение към нуждите и потребностите им. Това кои линии отпадат, кои остават се нуждае от задълбочен анализ, за който трябват месеци, търпение и обхождане на всяка гара и гаричка. + трябва съгласуване на ЖП транспорта с автобусния такъв и там където няма как да се стигне от населено място А към населено място Б с автобус, да има влак. Та, министър Дянков трябва да даде време на БДЖ да си направят анализа, преди да им оказва натиск, при това какво се оправя?

    Нередност?
Нов коментар