БДЖ под натиск да съкрати разходите си

Пътническият превозвач може да съкрати най-губещите регионални линии

   ©  Мария Съботинова

Министерството на финансите ще опита да притисне транспортното ведомство и ръководството на Български държавни железници да направят още съкращения на разходи в допълнение към реформата, която започна миналата година. За момента официални изявления или писмена комуникация между институциите по темата няма.

"Използва се негласният подход пътническият превозвач да бъде оставен без средства и така принуден сам да прибегне до допълнително преструктуриране", каза един от подчинените на Симеон Дянков. Според него железницата разполага с вътрешен анализ за потенциални икономии, които да се постигнат основно чрез съкращаване на най-губещите пътнически линии. Допълнителни резерви се крият във възможността да се увеличат цените на билетите и да се прекъснат кражбите, обясни експертът.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    lordvee avatar :-|
    Др. Портокалов
    • + 5

    " Най-ефективните влакове на БДЖ не са предмет на договор с държавата. Това са експресите - 51%, платени от билети."

    само дето експресни няма. а това 51% платени от билети как да го разбирам? Че разходите им се покриват чрез продажбата на билети до 51% ли?

    т.е. с други думи няма нито една услуга която се покрива изцяло от пазара?

    Нередност?
  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 7

    "Държавният превозвач тогава премахна направления с под 10% рентабилност."

    >>> 10% рентабилност значи грубо да похарчиш 100 и да получиш 110. А тук под 10% "рентабилност" се разбира 100 разход срещу 10 приход, или рентабилност -90%

    Нередност?
  • 3
    ivaylo.simeonov2 avatar :-|
    Ивайло Симеонов
    • - 4
    • + 1

    Докато не се свържат билетните каси с дистанционна връзка с НАП, течовете ще се разчита на честност на служителите да отчетат квитанциите вярно.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 4
    evidence avatar :-P
    Evidence
    • - 2
    • + 1

    Коментарът ми към статията е, че от отношението на министъра по финансите Симеон Дянков към българските железници проличава неуважение и неразбиране на ситуацията, изградената ЖП мрежа в страната и най-важното, неразбиране, че трябва да се гарантира държавен транспорт за гражданите и уважение към нуждите и потребностите им. Това кои линии отпадат, кои остават се нуждае от задълбочен анализ, за който трябват месеци, търпение и обхождане на всяка гара и гаричка. + трябва съгласуване на ЖП транспорта с автобусния такъв и там където няма как да се стигне от населено място А към населено място Б с автобус, да има влак. Та, министър Дянков трябва да даде време на БДЖ да си направят анализа, преди да им оказва натиск, при това какво се оправя?

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал