Умирай трудно, Nokia

Финландският производител показва признаци на съживяване, но все още не може да се върне на печалба

Nokia обмисля да смени маркетинговия си модел при пускането на смартфони с Windows Phone 8
Nokia обмисля да смени маркетинговия си модел при пускането на смартфони с Windows Phone 8    ©  LEHTIKUVA
Nokia обмисля да смени маркетинговия си модел при пускането на смартфони с Windows Phone 8
Nokia обмисля да смени маркетинговия си модел при пускането на смартфони с Windows Phone 8    ©  LEHTIKUVA

За бавната и продължителна смърт на дългогодишния лидер на пазара за мобилни телефони се говори от повече от година и половина. Дали обаче Nokia ще сбъдне мрачните прогнози на критиците, или ще успее да изплува на повърхността на ледените води на смартфон пазара? Този въпрос продължава да бъде актуален дори и след като изминаха 18 месеца от прословутото писмо на изпълнителния директор на компанията Стивън Елоп до служителите, в което той описва тогавашната ситуация на финландското дружество като да седиш на горяща нефтена платформа в Северно море. Елоп описа двата избора – да скочиш в ледените води и да търсиш спасение до друга платформа, или да останеш и да изгориш.

През февруари 2011 г. Nokia реши да скочи и да направи сериозен обрат в смартфон стратегията си, като прие за основна операционна система, разработена от външна компания – Windows Phone на Microsoft. Но докато финландският гигант плуваше в ледените води, през последната година и половина загуби лидерството както при умните телефони, така и първото място при производителите на мобилни устройства. Допълнително започна да предприема мащабна реорганизация, която включва сериозно съкращаване на служители.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се