Очаквания с противоречив аромат

Продажбите на по-малките български производители на козметика растат, докато големите трудно се преборват с чуждата конкуренция

Плановете за нови продукти са насочени към медицинската, органичната козметика и към използване на натурални съставки
Плановете за нови продукти са насочени към медицинската, органичната козметика и към използване на натурални съставки
Плановете за нови продукти са насочени към медицинската, органичната козметика и към използване на натурални съставки    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
Плановете за нови продукти са насочени към медицинската, органичната козметика и към използване на натурални съставки    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
"Не виждам причина

за нещо оптимистично,

защото потреблението

остава ниско."


Димитър Луканов, изпълнителен директор на "Арома"

"Очаквам

повишение

на продажбите

на компанията,

а и на целия сектор"

Спас Видев, изпълнителен директор на "Българска роза" - Карлово

Оптимизъм за по-малките и не толкова добра година за големите. Това показват отчетите на козметичните производители в България за миналата година и очакванията им за тази. За много от тях изминалата година е донесла ръст на продажбите, но други, включително най-големите "Рубелла бюти" и "Арома", имат спад или запазват същите нива като през 2010 г. Обяснимо тези компании не са и големи оптимисти за продажбите си през тази година за разлика от по-малките. Но като цяло секторът очаква поне запазване на оборота си на нивата от миналата година. Доста от производителите са намалили до минимум и дългосрочните си задължения и като цяло секторът и е с много ниска задлъжнялост, сочат справките. 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове