Франция увеличава субсидиите за екологични автомобили

Въпреки стимулите, пазарът на електро- и хибридни автомобили във Франция представлява едва 1% от всички продажби

Синдикатите се разбунтуваха срещу плановете за затваряне на една от фабриките на Peugeot Citroen
Синдикатите се разбунтуваха срещу плановете за затваряне на една от фабриките на Peugeot Citroen
Синдикатите се разбунтуваха срещу плановете за затваряне на една от фабриките на Peugeot Citroen    ©  Reuters
Синдикатите се разбунтуваха срещу плановете за затваряне на една от фабриките на Peugeot Citroen    ©  Reuters

На фона на опасността за затваряне на един от заводите на Peugeot, в сряда френското социалистическо правителство обяви нов план за подпомагане на местната автомобилна индустрия, съобщава Reuters. Новият план е фокусиран върху повишаване на субсидиите за електрически и хибридни автомобили както и върху увеличаването на инвестициите в иновации.

Субсидията за закупуване на изцяло електрически автомобил ще бъде увеличена от 5 хил. на 7 хил. евро, а паричните стимули за закупуване на хибридни автомобили, произведени във Франция, се увеличават двойно до 4 хил. евро. Освен Peugeot, такива автомобили във Франция произвежда и Toyota.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    hellwitch avatar :-|
    hellwitch
    • + 10

    Браво 8 хил евро си е сериозна субсидия за електрически автомобил

    Нередност?
  • 2
    geordgeo avatar :-P
    geordgeo
    • + 6

    И аз съм "за" такава субсидия - надявам се и колите, които ще произвеждат (хибридите) да са читави!

    Нередност?
  • 3
    gost22 avatar :-P
    gost22
    • + 5

    Май от Пежо, ще сменят лъвчето с електрическа змиорка...

    Нередност?
  • 4
    abadobata avatar :-|
    Distributed
    • + 4

    ЕС много натисна еко изискванията за дизели и дизелово гориво и съответно в ЕС те станаха адски ефективни поради което са и сериозна конкуренция на електрическия транспорт.

    Нещата ще се променят по-драстично, когато хората сами започнат да си правят тока и сами да си зареждат електромобилите.

    Нередност?
  • 5
    daredebil avatar :-|
    DareDebil

    Нещо май се опитват маймуни с трици да ловят. Срещу скромните 400 млн евро, искат гаранции че няма да се затварят центрове... А тази помощ дали е задължителна или доброволна? Щото пежо само от затварянето тоя завод с 8000 човека ще си ги избие тези пари за една година сигурно (след като плати обезщетенията) Ако проблемите на една цяла индустрия можеха да се решат с такива смешни суми, индустрията въобще нямаше да е закъсала. Че и министър на промишленото възстановяване имат... Ако смятат че алчните капиталисти не правят достатъчно за франция и че те зная

    Нередност?
  • 6
    daredebil avatar :-|
    DareDebil

    Нещо май се опитват маймуни с трици да ловят. Срещу скромните 400 млн евро, искат гаранции че няма да се затварят центрове... А тази помощ дали е задължителна или доброволна? Щото пежо само от затварянето тоя завод с 8000 човека ще си ги избие тези пари за една година сигурно (след като плати обезщетенията) Ако проблемите на една цяла индустрия можеха да се решат с такива смешни суми, индустрията въобще нямаше да е закъсала. Че и министър на промишленото възстановяване имат... Ако смятат че алчните капиталисти не правят достатъчно за франция и че те знаят по-добре как да управляват, да ги национализират просто.

    Нередност?
Нов коментар