Toyota отново е световен лидер по продажби на автомобили
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Toyota отново е световен лидер по продажби на автомобили

Reuters

Toyota отново е световен лидер по продажби на автомобили

Продажбите на японската компания са нараснали с 33.7% през първите шест месеца

Христо Съйнов
5136 прочитания

Reuters

© Reuters


Японският автомобилостроител Toyota Motor си върна световното лидерство по продажби, предаде Bloomberg. През първото полугодие компанията е изпреварила американския си конкурент General Motors (GM), след като през миналата година му отстъпи първото място заради голямото съкращаване на производството, предизвикано от земетресението и цунамито в Япония и наводненията в Тайланд.

Продажбите Toyota са нараснали с 33.7% през първите шест месеца на годината до 4.97 млн. в световен мащаб, което е 300 хил. коли повече от GM и с 520 хил. повече спрямо германската Volkswagen (VW). По интересното обаче е, че в скоро време американците могат да отстъпят и и до третото място, тъй като в глобален мащаб техните продажби за първата половина на 2012 г. са нараснали с 2.9%, докато тези на VW са се увеличили с 8.9 процента, според отчетите на компанията.

"Toyota се възстанови по-бързо от очакваното", смята Джеф Шустер, старши вицепрезидент на консултантската компания LMC Аutomotive. "В момента компаниите се намират в критична точка от надпреварата и виждайки напредъка на Toyota, според мен ще бъде много трудно за GM да я настигне".

Водена от президента Акио Тойода, от началото на годината японската компания уверено възстановява позициите си и благодарение на нарастващите си продажби в САЩ и Япония, които са двата най-важни пазари за нея. Докато General Motors се бори с намаляващите продажби на европейския пазар, който все по-уверено върви към стагнация.

"Сигурна съм, че GM биха се радвали да са № 1, но те не биха гонили тази цел заради престижа, а ще гледат да са на печалба, без това да им удря маржа", каза Ребека Линдланд, анализатор в IHS Automotive.

Toyota изпревари GM по брой продадени коли в световен мащаб през 2008 г., когато американският пазар се срина и GM беше пред фалит и трябваше да се преструктурира през 2009 г. Американската компания със седалище в Детройт успя да си възвърне лидерската позиция миналата година, след като производството на Toyota беше ударено от природните бедствия в Азия.

"Трудно е да се сравни тази година с миналата, защото миналата имаше доста извънредни обстоятелство", каза Дейв Съливан, продуктов анализатор в AutoPacific.

Японският автомобилостроител Toyota Motor си върна световното лидерство по продажби, предаде Bloomberg. През първото полугодие компанията е изпреварила американския си конкурент General Motors (GM), след като през миналата година му отстъпи първото място заради голямото съкращаване на производството, предизвикано от земетресението и цунамито в Япония и наводненията в Тайланд.

Продажбите Toyota са нараснали с 33.7% през първите шест месеца на годината до 4.97 млн. в световен мащаб, което е 300 хил. коли повече от GM и с 520 хил. повече спрямо германската Volkswagen (VW). По интересното обаче е, че в скоро време американците могат да отстъпят и и до третото място, тъй като в глобален мащаб техните продажби за първата половина на 2012 г. са нараснали с 2.9%, докато тези на VW са се увеличили с 8.9 процента, според отчетите на компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

12 коментара
  • 1
    2.5 avatar :-P
    2.5

    Очевидно и цунами не може да спре японците.
    Ако не беше подкрепата на американското правителство, къде щяха да са GM сега?

  • 2
    flammer avatar :-|
    Flammer

    Ами притежавам два Фолксвагена, но ако можех един Ланд Круизер и двете давам.....

  • 3
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Вчера писах за това и получих доста минуси. Е, колкото и да си затваряме очите реалността е такава - добрата стока с добро дилърско и не-дилърско обслужване, сравнително евтини (относително) резервни части и реална цена ще задържи позициите си. Помага и факта че Тойота има мрежа от заводи в САЩ, както и реагира своевременно на технически проблеми, независимо от това кой продукт обслужва - Корола или Лексус.

  • 4
    2.5 avatar :-P
    2.5

    До коментар [#2] от "flammer":

    ...що така пренебрегваш GM?!

  • 5
    hypopotam avatar :-|
    Хипчо

    Твърде радостен съм да поздравя японците - уникална нация, УНИКАЛНА!

  • 6
    joe_danby avatar :-P
    Gai-jin

    Ако можеше ние, българите, като нация да вземем 1 % от трудолюбието, организираността и дисциплината на японците, вероятно щяхме да живеем в съвсем друга държава. Но сега се отричаваме с арабско трудолюбие, италианска дисциплина и гръцка организираност. Резултатът е Чалгаристан!

  • 7
    pc_none avatar :-P
    pc_none

    Защото завода в Ловеч не се е развихрил на пълни обороти...

  • 8
    townboy avatar :-|
    townboy

    Много ясно. На второ място трябва да е хонда.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 9
    geordgeo avatar :-P
    geordgeo

    Браво на японците, аз съм им абсолютен доживотен фен! А американците без държавна подкрепа досега да се бяха удавили и без цунамито на японците...

  • 10
    merakliyski avatar :-|
    Саше Матросовски

    [quote#6:"joe_danby"]Ако можеше ние, българите, като нация да вземем 1 % от трудолюбието, организираността и дисциплината на японците, вероятно щяхме да живеем в съвсем друга държава.

    Но сега се отличаваме с арабско трудолюбие, италианска дисциплина и гръцка организираност. Резултатът е Чалгаристан[/quote]

    и за последното място трябват хора !

    всяка класация има Победител и Последен

    не забравяй - българин Не е националност - това е Професия ;)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK