В името на единия пасажер
Търси се проектант и строител на пътнически терминал на пристанище Бургас


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"През 2011 г. в пристанище Бургас са обработени 768 товарни кораба и един пасажер". Това се съобщава в доклада за дейността на държавния порт през изминалата година. Човекът няма нужда да бъде издирван поименно, за да разкаже личната си история как и защо е акостирал там. Всъщност става въпрос за цял кораб с пътници. Преди да се развълнувате от мисълта, че бургаското пристанище е станало атрактивно за туристи, трябва да знаете, че корабът е попаднал там аварийно. Просто не е успял да влезе в пътническото пристанище на Несебър, тъй като е бил с по-големи габарити, разказва изпълнителният директор на "Пристанище Бургас" Диян Димов. За посрещането на пътници в Бургас все още няма условия, но скоро това може и да се промени. Дано да има и пътници, които да оценят това.
Държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура" към министерството на транспорта пусна обществена поръчка за проектиране и строителство на пътнически терминал на порт Бургас. Индикативната стойност на проекта е 3.3 млн. лв., а крайният срок за изпълнение - 30 септември 2013 г. Датата не е случайна. На 5 октомври трябва да акостира Celebrity Constellation - голям круизен кораб на международната компания Royal Caribbean. На 13 октомври се чакал втори.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
21 коментара
За съжаление, според мен вече е намерен този строител. Като се видят критериите на търга - 80 % техническо предложение ( много субективен критерий ) и 20 % цена, всичко е ясно. Комисията ще оцени избрания кандидат с висока оценка (другите с ниска оценка, защото проектите им ще са некадърни, разбира се) и той ще спечели честно и почтенно.
И все пак дано не съм прав
До коментар [#1] от "georgiuasg":
Бих се съгласил ако не беше в Бургас....
До коментар [#2] от "nqma zna4ka koi": И кое е разликата?
Изпълнителите на обществени поръчки при това парвителство са строго канализирани и определени от едно място, Централата в Банкя! Първата стъпка на ГРОБ беше да се убие строителния и съпътстващия бизнес, да се вземе 10 % рекет чрез КБ,след това да се канализира изпълнението към одобрените свише фирми и резултата е ясен, безкрайна мизерия, липса на пари за пенсии и здраве и няколко милиардера в повече.
До коментар [#2] от "nqma zna4ka koi":
Поръчката се провежда от ДП " Пристанищна инфраструктура", седалище гр. София ...
Браво на Бургас!!!
браво - така се правят пари .......
така е било и в УСА през 20-те и 30-те години на миналия век - след 100 години наистина ще ги стигнем ...... :):):)
то какво беше до сега - единия иска 10%, ама не дал на боса, другия не искал, ама и нищо не дал...., друго си е, ЦЕНТРАЛИЗАЦИЯ НА КАПИТАЛА :)
ДЪЖД ВАЛИ ДЪЖД :):)
тя БГ е толкова голяма, че бих пуснал една дълбачка във Вн и с автобусите ще ги извозя през баба Вида до Рилския манастир, ама ..... кой ли ме пита за мащаби и т.н.
Във Варна газене 8 метра, а кораб Celebrity Constellation изисква 8.3 метра и за това е небоходимо да се построи пристанище вместо да се изкопае още 0.5 метра във Варна? имам е в България свободни пари за харчене и пране.
До коментар [#1] от "georgiuasg":
Проектът като разход е смешен спрямо цената на цялото съоръжение. Абсурдно е да се пести точно от проекта. Напротив, добър проект може да ти спести много пари от строителните работи и експлоатацията.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.