Danone очаква трудно второ полугодие

Спадът на потреблението в Южна Европа кара компанията да се ориентира към развиващите се пазари

Компанията разчита на популярни марки като Actimel и Activia
Компанията разчита на популярни марки като Actimel и Activia    ©  Надежда Чипева
Компанията разчита на популярни марки като Actimel и Activia
Компанията разчита на популярни марки като Actimel и Activia    ©  Надежда Чипева

Френският производител на храни Danone предупреди, че търговията в Южна Европа ще остане затруднена и през второто полугодие на годината предвид задълбочаващата се дългова криза в еврозоната, съобщава Reuters. За да подпомогне растежа си, компанията, която има поделение и в България, ще разчита на по-стабилните развиващи се пазари.

Компанията отчете ръст на оперативната печалба с 1.4% за първите шест месеца на 2012 г. до 1.451 млрд. евро и покачване на продажбите с 5.9% до 10.475 млрд. Оперативният марж на печалба е спаднал с 0.61% до 13.85% през периода. За цялата 2012 г. Danone запазва прогнозата си за ръст на продажбите с 5-7%.

Най-големият производител на кисело мляко и йогурт в света още през юни предупреди, че печалбите му през тази година ще бъдат ударени от спадащото потребление в страни като Испания, която отговаря за 7% от продажбите на групата и 12% от печалбата. За да повиши консумацията в страната, компанията обяви, че ще пробегне до намаляване на цените. През първата половина на годината бизнесът с млечни продукти беше затруднен и от покачващите се цени на суровините. Според компанията инфлацията при суровините ще е между 5 и 7 процента за 2012 г.

"Според основния ни сценарий втората половина на годината ще остане много трудна в Южна Европа и усложнена в континента кат цяло", коментира главният финансист Пиер-Андре Териз. По думите му продажбите са останали "солидни" в основния пазар Франция, но са били "по-сложни" в Италия. Един от големите европейски конкуренти на компанията - Unilever, също заяви, че среща затруднения в Южна Европа и ще разчита на развиващите се пазари, за да постигне целите си за годината.

Подразделението на Danone за мляко и млечни продукти, което прави 60% от продажбите и 50% от печалбата на групата, отчита 2.1% ръст на приходите за второто тримесечие, което е силно забавяне спрямо 3.8 на сто ръст през първото тримесечие. Забавянето се дължи донякъде и на повишаването на цените с 2.4%.

Още от Капитал