Обезщетенията за уволнения увеличиха загубата на Air France-KLM до 900 млн. евро
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Обезщетенията за уволнения увеличиха загубата на Air France-KLM до 900 млн. евро

Air France-KLM обяви, че ще съкрати над 5 хил. от служителите си

Обезщетенията за уволнения увеличиха загубата на Air France-KLM до 900 млн. евро

Компанията е превозила повече пътници, но отчита спад на бизнеса на товари

4860 прочитания

Air France-KLM обяви, че ще съкрати над 5 хил. от служителите си

© John Schults


Най-големият авиопревозвач в Европа Air France-KLM увеличи загубата си за второто тримесечие на годината заради паричните обезщетения, които трябва да плати на уволнените си служители, съобщи BBC. Нетната загубата на френско-холандската компания за периода април-юни достигна 895 млн. евро, близо пет пъти повече в сравнение със 197 млн. евро за същото време година по-рано. В същото време обаче компанията сви оперативната си загуба до 66 млн. евро, така че тя е близо два пъти по-малка на годишна база.

Именно през това тримесечие компанията беше принудена да изплати 368 млн. евро, за да покрие финансовите обезщетения за съкратените си служители. Авиокомпанията обяви планове за намаляване на броя им с 10%.

Приходите на Air France-KLM се увеличиха с 4.5% до 6.5 млрд. евро, като броят на превозените пътници нарасна с 2.4%. Въпреки това компанията отчита спад на превоза на товари заради отслабването на европейките икономики.

През миналия месец от Air France-KLM обявиха т. нар. план "Трансформация 2015", който предвижда съкращаване на над 5 хил. работни места. Тогава съобщиха още, че надяват да избегнат задължителните парични обезщетения за около 1700 работни места, които могат да бъдат свити покрай пенсиониране на служители или доброволното им напускане.

Въпреки това два от трите синдиката, които представляват кабинния състав на служителите в авиокомпанията, се противопоставиха на плановете за съкращаване на разходи. Очаква се през август пилотите да гласуват дали одобряват плана.

"Тези резултати показват колко съдбоносен е успехът на плана "Трансформация 2015" за преобръщането на резултатите на компанията", коментира Жан-Сирил Спинета, главен изпълнителен директор на компанията. "На фона на увеличаващата се несигурност на глобалната икономическа среда в допълнение към цената на петрола и променливостта на обменните курсове, подобряването на нашата продуктивност и разходи е дори още по-необходимо", допълва той.

Ryanair

отчете по-ниска печалба заради високите цени на горивата

Нискотарифната авиокомпания Ryanair отчете силен спад на печалбата си през второто тримесечие на годината, заради "значително по-високите цени на горивата", съобщи BBC. Нетната печалба на превозвача достигна 99 млн. евро или с 29% по-малко в сравнение с резултата година по-рано – 139 млн. евро.

Ръстът на трафика и увеличаването на средния размер на самолетните такси доведе до увеличаване на приходите на компанията с 11% до 1.28 млрд. евро. Разходите за гориво обаче са нараснали с 27% на годишна база до 544 млн. евро. Това увеличава и общия размер на оперативните разходи с 10%.

От Ryanair коментират, че трудните икономически условия в Европа и мерките за свиване на държавните разходи с цел да бъдат намалени дълговите нива са свили и приходите им. От авиокомпанията допълват, че очакванията им за целия фискален период остават "предпазливи", но въпреки това запазват прогнозата си, че ще успеят да постигнат печалба от 400 до 440 млн. евро.

Най-големият авиопревозвач в Европа Air France-KLM увеличи загубата си за второто тримесечие на годината заради паричните обезщетения, които трябва да плати на уволнените си служители, съобщи BBC. Нетната загубата на френско-холандската компания за периода април-юни достигна 895 млн. евро, близо пет пъти повече в сравнение със 197 млн. евро за същото време година по-рано. В същото време обаче компанията сви оперативната си загуба до 66 млн. евро, така че тя е близо два пъти по-малка на годишна база.

Именно през това тримесечие компанията беше принудена да изплати 368 млн. евро, за да покрие финансовите обезщетения за съкратените си служители. Авиокомпанията обяви планове за намаляване на броя им с 10%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Разумна корпоративна стратегия. Същото стана(ва) и на пазара на авиообслужването в САЩ, и в автомобилната промишленост. Явно корпорациите ще преразгледат основно трудовите договори и взаимоотношенията си с профсъюзите. Като резултат работниците ще загубят доста права, кризата работи против тях.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK