С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 3 авг 2012, 13:24, 7927 прочитания

Откраднатата красота на "Ален мак"

Споровете за търговските марки на фалиралата козметична компания спират продажбата й

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Битката за марките на "Ален мак" се пренесе в полето на КЗК

Новият притежател на брандовете "Рубелла бюти" получи рекордна санкция след жалба на собственика на фалиралия завод

31 окт 2013

Надцакване с "Каро"

Патентното ведомство отмени регистрацията на още една марка на "Ален мак"

7 юли 2013

Облигационери на "Ален мак" взимат 75% от парите си

Кредиторите ще си поделят приходите от продажбата на търговски марки на фалиралото козметично предприятие

30 юни 2013

Войната за "Па-па" продължава

Предишният собственик на пловдивския "Ален мак" се жалва от нелоялна конкуренция срещу "Рубелла", която купи марките на фалиралото предприятие

18 юни 2013

Марките на "Ален мак" - между дела и продажба

Синдикът на дружеството е обявил начална цена от 1 млн. лв., но споровете отблъскват кандидатите

15 яну 2013

Къде са ми марките

Фалиралият "Ален мак" се оказа с прехвърлени права върху най-продаваните си продукти в чужбина

29 юли 2011

Войната за марките

Най-любопитните спорове за търговските марки от соца

27 май 2011

"Па-па" за 10 млн. евро

Облигационерите на пловдивското козметично предприятие "Ален мак" преговарят с пет кандидати за активите му

11 мар 2011

Последни отсрочки

Инвеститорите в облигации ще са по-предпазливи, след като "Ален мак" престана да плаща по емисията си

5 фев 2010
Търговските марки понякога струват повече от цялото предприятие и пример в тази посока не са само световните гиганти, отделящи милиони за реклама. Оказва се, че донякъде това важи и за фалиралата пловдивската козметична фирма "Ален мак". За нея не липсват кандидат-купувачи, но повечето от тях се отказват, когато разберат, че ще наследят поне двегодишни съдебни пререкания около един от ценните й активи – запазените марки, популярни и в България, и на руските пазари от времето на социализма. От миналата година кредиторите се опитват да обезсилят европейските и руските регистрации на марките на компанията, които са се случили зад гърба им, преди съдът да обяви фалита.
Сега надеждите да се продаде цялата компания срещат нова пречка - една фирма е подала заявки в българското Патентно ведомство за отмяна на марки на "Ален мак", тъй като не са били ползвани. Докато Патентното ведомство не установи чии са марките, процедурата по обжалване в Службата за хармонизация на вътрешния пазар в Аликанте, Испания, където се регистрират марките, валидни за целия ЕС, също ще трябва да спре.

Цял или на парче


Интерес към оценените на около 17 млн. лв. машини, земи и отделни цехове на "Ален мак" има, но поне засега кредиторите не са съгласни да продават на парче, тъй като според тях към цялото предприятие има сериозен интерес от чужбина. Този интерес не се материализира на първите два търга, които се провалиха заради липса на кандидати и през септември синдикът Стефан Георгиев планира да проведе трето наддаване с начална цена около около 11.1 млн. лв. Кандидатите за козметичното предприятие обаче остават резервирани именно заради несигурния изход на битката за марките, които са оценени на едва 800 хил. лв.
Тя тече от миналата година, когато кредиторите на компанията установили, че съществуват регистрации за ЕС на част от марките на "Ален мак". Оказало се, че през 2010 г. "Ален мак България", която тогава била в надзора на предприятието, преотстъпила правата на ползване на десет от най-известните марки на офшорната VVPP Investment Anstalt AG, регистрирана във Вадуц, която според източници от кредиторите на дружеството е свързана с бившия директор на "Ален мак" Петър Терзиев. От своя страна VVPP регистрира правата за ползване на тези марки в ЕС и подава документи за регистрация в Русия. Така офшорното дружество държи ограничени права за ползване за срок от 10 години върху някои от най-известните марки и в момента ги произвежда на ишлеме в България и ги изнася в Русия и Украйна. А синдикът и кредиторите на "Ален мак" се опитват да заличат регистрациите в ЕС на марките си, направени от VVPP.
 
Мистериозна бдителност
 
Това обаче, изглежда, няма да се случи скоро, тъй като през май абсолютно неизвестната в козметичния бранш фирма "Билдинг и метал груп" е подала в Патентното ведомство заявки за отмяна на сто марки на "Ален мак", тъй като не се ползват. И понеже става въпрос за административно производство, което започва, когато се внесат държавните такси за всяка отделна позиция, фирмата заявител платила искания за отмяна на регистрация само на най-популярните осем марки, сред които са самата "Ален мак", "Поморин" и "Па-па" ("Кря-кря", както е популярен на руския пазар). Всяко отделно искане струва 350 лв. и вероятно затова компанията е преценила да внесе таксите само за най-известните.
Според Търговския регистър "Билдинг и метал груп" се занимава със строителство, ремонт и търговия с метали, но името й не е познато и сред фирмите, изкупуващи скрап. През 2010 г. компанията е имала 85 хил. лв. приходи от дейността си, а през 2011 г. - 0. В отчета й е записано, че има просрочени задължения за 117 хил. лв. и просрочени вземания за 57 хил. лв. Един от кредиторите – Райфайзенбанк, е наложила запор върху част от дружествените дялове. На телефона за връзка, посочен в Търговския регистър, отговориха, че отдавна линията не принадлежи на управителя Александър Янкулов, нито на дружеството "Билдинг и метал груп", но не знаят новите номера. Затова и "Капитал" не успя да разбере какъв е интересът на мистериозната компания към козметичните марки.
"Според мен това са подставени лица, според регистрацията са строители, занимават се с метали, не са от парфюмерийния бранш. Лично аз никога не съм се виждал с техни представители, очевидно е, че някой друг атакува марките и използва тази фирма", коментира синдикът Стефан Георгиев. Той обаче не може да назове кой иска марките на фирмата да се обезсилят.
"Капитал" не успя да се свърже с Петър Терзиев. В регистрите обаче няма никаква връзка между него и фирмата - подател на искането.

Две години проверка

Патентните специалисти не намират новина в искането за отмяна на марки. То е нормална търговска практика между конкуренти.
Европейската практика е такава – този, който смята, че марката не се използва, подава искане, плаща такса и притежателят трябва да започне да представя доказателства, че я използва реално. Проблемът е, че в Патентното ведомство има много малък брой специалисти, процедурата може да се проточи година и половина - две, а ако се стигне до съд, въпросът ще бъде решен до четири години.
"Марките на "Ален мак" ще бъдат запазени, разполагаме с доказателствата за собствеността и използването им и няма причина Патентното ведомство да се произнесе в полза на това дружество. Според мен подаването на това искане в България е процедурен опит, който цели да забави производствата в Службата за хармонизиране на вътрешния пазар на ЕС", коментира Йордан Политов, адвокат и патентен представител, включително и на марките на "Ален мак".
 "Всички кандидати се притесняват, а има много фирми, които искат да участват в търговете за активите. Марките не са основна част от активите, но компаниите искат да продават продукция под известна марка. Да наложиш нов бранд е изключително скъпо и трудно и е много по-добре да платиш за утвърдена марка", допълва Стефан Георгиев.
Той е оптимист, че потенциалните купувачи разбират, че сагата с марките ще приключи и интересите им ще бъдат запазени. Ако и след третия търг не се появи сериозен инвеститор, синдикът смята за пореден път да разговаря с кредиторите за продажба на активите на "Ален мак" на парче.
Според първоначалната оценка козметичната фирма има общо 203 сгради на стойност близо 11 млн. лв. Отделно от това притежава земи и ниви с оценка от близо 4 млн. лв. Машините и съоръженията са с оценка от над 2 млн. лв. А стойността, определена за търговските марки, е едва 800 хил. лв. Така "най-евтините" активи на фалиралата компания може да се окажат непреодолима пречка пред нейната продажба и да доведат до разпарчетосването й.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Какви са вашите отношения с парите
Покажете как харчите и ще ви кажем какъв герой сте

Разберете ТУК

Разбирате ли се добре с парите?



Прост въпрос, чийто отговор обаче често затруднява. За някои хора парите са просто символ за личен или професионален успех. Други ги възприемат като средство за по-висок социален статус и неговата демонстрация без значение дали са щастливи или не.

Направете този бърз и забавен тест, за да разберете какъв герой сте, как харчите, какви са рисковете и как да подобрите отношенията с парите си.


capital.bg/partners/unicredit

Прочетете и това

Късата скамейка на брокерите на ток Късата скамейка на брокерите на ток

Продължава вълната на оттеглящи се търговци от пазара на електричество. Вече почти 40% от играчите ги няма

16 ное 2018, 2374 прочитания

От облаците към земята От облаците към земята

Съоснованата от българин LucidLink решава проблема със скоростта и сигурността на бизнесите, които ползват големи данни от облака

16 ное 2018, 1062 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Тук фар, там кабелче

Без да е звезда, България продължава бавно да привлича производители на авточасти

Годината, в която телевизия "Алма матер" стана известна

Университетът замрази договора си с външния продуцент, който щеше да създава програма за канала

Проверките на банките: Отново под стрес

Влизането на България в единния европейски надзор ще мине през проверка от ЕЦБ на шест български банки

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Звезда и половина

Историкът Уилям Юинг за ретроспективата на легендарния фотограф Арнолд Нюман в София

Есенният филмов маратон

По-интересните заглавия на "Киномания 2018"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 17.11.2018 Прочетете