Откраднатата красота на "Ален мак"

Споровете за търговските марки на фалиралата козметична компания спират продажбата й

"Па-па" на "Ален мак" е една от най-популярните български мар-
ки в Русия от времето на социализма.
"Па-па" на "Ален мак" е една от най-популярните български мар-
ки в Русия от времето на социализма.
"Па-па" на "Ален мак" е една от най-популярните български мар- ки в Русия от времето на социализма.    ©  Надежда Чипева
"Па-па" на "Ален мак" е една от най-популярните български мар- ки в Русия от времето на социализма.    ©  Надежда Чипева

Търговските марки понякога струват повече от цялото предприятие и пример в тази посока не са само световните гиганти, отделящи милиони за реклама. Оказва се, че донякъде това важи и за фалиралата пловдивската козметична фирма "Ален мак". За нея не липсват кандидат-купувачи, но повечето от тях се отказват, когато разберат, че ще наследят поне двегодишни съдебни пререкания около един от ценните й активи – запазените марки, популярни и в България, и на руските пазари от времето на социализма. От миналата година кредиторите се опитват да обезсилят европейските и руските регистрации на марките на компанията, които са се случили зад гърба им, преди съдът да обяви фалита.

Сега надеждите да се продаде цялата компания срещат нова пречка - една фирма е подала заявки в българското Патентно ведомство за отмяна на марки на "Ален мак", тъй като не са били ползвани. Докато Патентното ведомство не установи чии са марките, процедурата по обжалване в Службата за хармонизация на вътрешния пазар в Аликанте, Испания, където се регистрират марките, валидни за целия ЕС, също ще трябва да спре.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове