Владимир Владимиров: Без реформи БДЖ ще фалира
Председателят на съвета на директорите на БДЖ пред "Капитал"


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Колко ще спестите от мерките (борба срещу гратисчиите и кражбите на гориво), които обeщахте, за да ви бъде пусната субсидията от Министерството на финансите?
- От кражба на горива в двете дружества на БДЖ годишно липсите са 3 млн. лв. От безбилетните пътувания очакванията ни са за 5 млн. лв. повече приходи. Кражбата на активи ни е много трудна за остойностяване.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
24 коментара
Уважаеми госпжи и господа, предоставям Ви сигнала за корупция, подаден чрез сайта www.news359.bg : no-koruptsiyata-v-bdzh/
http://www.news359.bg/2012/07/12/saobshtenie-otnos
Съобщение относно корупцията в БДЖ
12.07.2012 23:19 0
Автор: Бисер Иванов
Уважаеми дами и господа, обръщаме се към Вас като стожери на гласността и законността. Искаме да Ви уведомим за безцеремонните корупционни действия и конфликт на интереси от страна на управителите на БДЖ товарни превози Пламен Джуров и Ивайло Иванов. Молим Ви час по-скоро да уведомите министър-председателя /но не министъра на транспорта, защото той прекрасно знае всичко/ за безобразията на двамата управители.
1. Попитайте го защо българската общественост не е информирана, че от няколко месеца тече разследване на ДАНС и криминална полиция срещу двамата управители за корупция, за източване на ДДС и за източване на държавния резерв от гориво?
2. Защо управителите не са отстранени докато тече разследването, а същевременно те трескаво заличават и унищожават уличаващи ги документи и уволняват служители, притежаващи уличаваща ги информация.
3. Какво наложи това, че двамата управители прогониха двата най-големи клиента-Лукойл и Порт Бургас и по този начин драстично свалиха цената на предприятието за предстоящата приватизация? В момента управителите правят всичко възможно да прогонят и друг голям клиент – ОМВ. Така те саботират продажбата на БДЖ товарни превози.
4. Защо управителите доведоха до над 7 милиона загуби за предприятието за първите 6 месеца на годината?
5. Защо управителите съзнателно не предприемат действия за събиране на вземанията от клиенти, които от началото на годината вече са за над 2 милиона? Като най-големите длъжници са Каолин и мините на Христо Ковачки.
6. Защо управителите масово правят процедури за доставки и услуги до 10 хил. лева с 3 оферти, 2 от които са фиктивни? Да се направят насрещни проверки на всяка от тези 2 фиктивни оферти от фирми. Лесно е да се установи, че само от тези малки обществени поръчки, Джуров и Иванов си докарват по около 20 000 лева на месец. Във фирмата двамата управители са известни с прякора „КОРУМПЕТАТА“.
7. Защо монтираните на локомотивите джипиеси за над няколкостони хиляди лева са напълно безполезни и защо не се провери тази сделка? Големите кражби на гориво продължават.
8. Защо управителите се изживяват като наказателна бригада и вместо да управляват, те ходят лично да правят показни и напълно безполезни акции за лов на крадци? По този начин се опитват да отклонят общественото внимание от истинските проблеми на БДЖ.
9. Знае ли министър-председателя колко случаи на самоубийства, смъртни случаи от инфаркти, инсулти и страхови неврози вече има в БДЖ? Не си ли дава сметка, че БДЖ става българския аналог на Франс Телеком поради царящия страх и ужас в момента? Джуров и Иванов ежедневно уволняват неудобни на тях хора и назначават нови, верни на тях служители. Психологическият тормоз от страна на управителите над служителите в централата е ежедневен. Вече има заведени няколко съдебни иска за психологически тормоз на работното място срещу Пламен Джуров.
10. Защо след като разбиха и разделиха стотици семейства управителите назначават цели семейни кланове, приближени на тях? Не е ло това страшен конфликт на интереси? Най-фрапиращия случай е назначаването на баща, син и дъщеря, които са лични бодигард, шофьор и преводач на корумпето Джуров.
11. Изпълнителния директор Йордан Недев отдавна иска да уволни двамата управители поради некадърност и данни за корупция, но над тях има чадър. Управителят Пламен Джуров е психически неуравновесен и почти ежедневно крещи по коридорите и заплашва служителите с физическа саморазправа. Стигна се дори сбиване между Джуров и Недев – това е позорно.
12. Защо министър-председателят не изпрати независим международен одитор,
който да направи независим одит на законосъобразността и целесъобразността на действията на управителите, които трябва да защитават интересите на държавата и този одит да установи дали са на лице конфликт на интереси, безстопанственост и корупционни действия. Или поне да изпрати Сметна палата или БОРКОР – далаверите в товарни превози са много по-големи от тези в пътнически превози. /news359
"- Практиката дълг срещу собственост съществува, но въпросът е кредиторът да се съгласи да вземе бизнес или актив вместо приход. Ако KfW се съгласи, никой не може да попречи на такава сделка. Но това е много малко вероятно да се случи, защото на срещи те са подминавали този вариант мълчаливо, което на мен ми говори, че нямат интерес."
Как иначе? Нали ще трябва да обясняват на акционерите си, какво е това "бижу" - БДЖ Товарни превози. Бижу с формата на воденичен камък.
Допреди ГЕРБ да се заемат да "оправят" (да се подразбира - "приватизират"/открад ат) БДЖ - над пет години пътувам с влака два пъти седмично (чак и карта "Класик" съм си взел). Обаче след като ГЕРБ започнаха "оправянето" на железницата ни - взех решение, че е най-добре да си купя кола (където са автобусните билети - там са и разходите за гориво, така че мога да си спестя поредните неудобства, но с автобуси вместо с влакове). Явно - така ще "реформират" БДЖ "герберите"! Ще прогонят ползвателите му и ще продадат остатъка (може и това да го вземе банкера Василев...). Поне има едно хубаво нещо - принудиха ме да си купувам кола. Живот и здраве - и емиграцийка в бъдеще, както усилено са ме подгонили управляващите от страната ми...
Уважаеми г-н Владимир Владимиров,
При управление на БДЖ е полезна да се знае, че развитието на системата проблеми в БДЖ са съпътстваща последица от сегашна държавна грешка, в резултат на която участниците в стопански живот са обречени жертви и колкото повече се трудят – толкова по-голяма криза ще се развие.
Същността на този държавен недъг е непригодно спрямо ползвани пари държавно управление.
Можете да бъдете сигурен, че при наличие на тази държавна грешка, колкото по-добре ръководството на БДЖ работи – толкова по-голяма криза ще се развие.
По една или друга причина, Вие и експертите на правителството не отчитате наличие и влияние на сегашна държавна грешка и това не Ви дава възможност за вярна преценка на процеси.
Истината е, че за да е възможно успешно устойчиво развитие, включително на БДЖ е потребно да се прекрати тази държавна грешка.
С уважение,
Иван Митев
Стара Загора
До коментар [#4] от "Иван Митев":
само да питам БДЖ от кога е в състояние на предфалит и защо?
Здравейте bta,
Всеки участник в стопански живот, който не може да покрива текущите разходи и няма източници да компенсира реализирани загуби е с признаци „състояние на предфалит”.
Фактът, че БДЖ получава субсидии доказва, че тази полезна стопанска дейност сега се осъществява в партньорство с държавата.
Проблемът е, че поради наличие на представената управленска грешка държавата не е пълноценен партньор и независимо от качество на работа в самото БДЖ – тази стопанска дейност (при достатъчно време) е обречена на фалит.
Предстоящият фалит на БДЖ не зависи от работата на същото това БДЖ, а от непълноценност в поведението на държавното управление, в качеството не негов партньор.
Осъзнаването на сегашната държавна грешка е въпрос на научни знания.
Ако ги няма – работи се по грешен начин и фалитът е жестока последица.
Ако ги има – знае се причина за трудности и същата може успешно да се прекрати.
Нима, ако не бяхте прочели мои публикации Вие знаехте истина за причина за сегашна стопанска криза?
Същата тази държавна грешка не е полезна и за управляващите политици, защото при нейни условия колкото по-добре изпълняват свои задължения – толкова по-голям е техния провал.
Попитайте в съответни органи на държавно управление дали се съобразяват с качествата на ползваните пари и от отговорите ще се уверите, че те не отчитат техни качества.
Именно държавната слабост да не се отчитат качества на ползвани пари е особено важна причина за развитие на диспропорции и последваща жестока стопанска криза.
Днес, преди да се осъществява спасяване на БДЖ или на който и да е участник в стопански живот от фалит е необходимо самото правителство да осъзнае свое грешно управленско поведение, което подсигурява развитие на криза.
С поздрави,
Иван Митев
До коментар [#5] от "bta":
От както съществува.... Институция като БДЖ не може да не бъде в състояние на "пред фалит" нито у нас в България, нито в САЩ например....
Ж.П. транспорта иска субсидии от бюджета за да съществува.....
До коментар [#6] от "Иван Митев":
Това добре,но къде точно е грешката,че не наливат пари ,че се краде????
До коментар [#8] от "bta":
Здравейте bta,
Същността на грешката е, че се ползва друг вид („Незлатни”) пари, но все още се прилага стария, от време със „Златни пари” начин на държавно управление, който не е пригоден за по-новите „Незлатни пари” и това води до развитие на диспропорции и криза.
При ползване на „Незлатни пари” в съответна страна, успешното противодействие срещу стопанска криза е възможно само при държавно управление, което е ГОДНО за тези пари.
С поздрави,
Иван Митев
До коментар [#9] от "Иван Митев":
Абе, теоретико, а защо по времето на "златните" пари, когато държавното управление е "в съответствие с характера на парите", кризите и фалитите не са били нито са по-малко, нито са по-леки?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.