Carlsberg не успя да извлече очакваната полза от Евро 2012
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Carlsberg не успя да извлече очакваната полза от Евро 2012

Датската група е собственик на пивоварните в Шумен и Благоевград

Carlsberg не успя да извлече очакваната полза от Евро 2012

Приходите на датския пивовар в Северна и Западна Европа са спаднали заради лошото време

4156 прочитания

Датската група е собственик на пивоварните в Шумен и Благоевград

© Асен Тонев


Датският пивовар Carlsberg не успя да постигне очакваните финансови резултати за изминалото тримесечие заради лошото време в Западна Европа, което е намалило консумацията на бира, съобщи Reuters. Спадът на продажбите не е бил компенсиран дори от европейското първенство по футбол в Полша и Украйна.

Датската група, която в България е собственик на пивоварните в Шумен и Благоевград, все пак запазва прогнозата си, че годишна оперативна печалба ще остане на нивото от 2011 г. - 9.82 млрд датски крони (1.6 млрд. долара). Оперативната печалба за второто тримесечие на 2012 г. е спаднала с 6% до 3.47 млрд. крони, което е под средните прогнози на анализаторите за 3.84 млрд. крони. Приходите от своя страна са спаднали с 4.5% до 19.59 млрд, крони.

Четвъртият най-голям производител на бира в света заяви, че продажбите в Северна и Западна Европа са ес понижили с 5% за периода, въпреки ръста с 1% на руския пазар. "Този спад е малко по-голям от очакваното, макар че Евро 2012 се проведе във второто тримесечие. Основната причина е много лошото време", заявяват от компанията.

Големите пивовари разчитат на развиващите се пазари и повишаването на цените, за да компенсират слабия ръст в Европа и силната конкуренция в развитите държави. Докато някои конкуренти като SABMiller постигат добри резултати на пазарите в Африка и Латинска Америка, Carlsberg остава силно зависим от продажбите си в Източна Европа и Русия, където растежът също се забавя.

"Северна и Западна Европа будят най-много притеснения. Там го има ефектът от метеорологичните условия, но и от икономическата криза, която натежава върху продажбите на по-скъпите марки", коментира пазарният анализатор Стиг Нюман. Приходите в Северна и Западна Европа представляват 55% от общите продажби на групата, докато Източна Европа отговаря за 33%.

Датският пивовар Carlsberg не успя да постигне очакваните финансови резултати за изминалото тримесечие заради лошото време в Западна Европа, което е намалило консумацията на бира, съобщи Reuters. Спадът на продажбите не е бил компенсиран дори от европейското първенство по футбол в Полша и Украйна.

Датската група, която в България е собственик на пивоварните в Шумен и Благоевград, все пак запазва прогнозата си, че годишна оперативна печалба ще остане на нивото от 2011 г. - 9.82 млрд датски крони (1.6 млрд. долара). Оперативната печалба за второто тримесечие на 2012 г. е спаднала с 6% до 3.47 млрд. крони, което е под средните прогнози на анализаторите за 3.84 млрд. крони. Приходите от своя страна са спаднали с 4.5% до 19.59 млрд, крони.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    ivabel avatar :-P
    ivabel

    тук не валя много... а и аз им помагам всеки ден


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK