С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 16 авг 2012, 16:41, 8908 прочитания

Само един кандидат иска "Техноекспортстрой" (обновена в 18.20 ч)

Строителният холдинг вероятно ще бъде продаден на "АТ инженеринг 2000"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
125
млн. лв. са общите приходи от дейността на "АТ инженеринг 2000" за последните три години
Само една компания иска да купи "Техноекспортстрой", макар това да е трети пореден опит за приватизация и цената да беше намалена. От Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) обявиха, че до изтичането на крайния срок в 15 часа вчера обвързваща оферта е подала само "АТ инженеринг 2000". Така 100% от държавния строителен холдинг може да бъдат продадени на единствения кандидат, появил се, след като липсата на кандидати накара агенцията да го обяви на търг без минимална цена.

Слабият интерес


В края на юли стана ясно, че освен "АТ инженеринг 2000" интерес към "Техноекспортстрой" има и варненската "Хидрострой". Последната обаче не е подала документи. "АТ инженеринг" всъщност купи документи за участие още на първия търг, но така и не подаде оферта.

Първоначално държавната компания се продаваше срещу 68 млн. лв. минимална цена, след това тя беше намалена на 60 млн. лв., а накрая минималната цена изобщо отпадна и сега се чака постъпление от порядъка на 50 млн. лв. При първия търг за "Техноекспортстрой" документи купиха още гръцката "Актор", строител на участъци от магистралите "Тракия" и "Струма", както и "Адванс пропъртис" на братята Кирил и Георги Домусчиеви, но не подадоха оферти.

В третия опит документи за сертифициране подаде и варненската "Хидрострой", но по неизвестни причини явно не е подала оферта.



За приватизацията на "Техноекспортстрой" можеха да участват и финансови, и стратегически инвеститори. Стратегическите като "АТ инженеринг 2000" трябва да имат дейност по проектиране, строителство и инженеринг, за последните три години да са с приход от поне 20 млн. лв. общо и да са излизали на печалба за всяка една от тях.

Опит и кеш

Дълги години основните пазари на "Техноекспортстрой" са били арабските страни, където компанията има приключени много обекти. Сега тя е по-интересна заради потенциала си при строежа на газовите проекти "Южен поток" и "Набуко".

По информация от АПСК дъщерните дружества на държавния холдинг са "БНД Найджирия" - Нигерия, "ТЕС Мароко", "ТЕС Русия", "Росса", отделно има по 24% от "Магистрала Тракия" и "Магистрала Хемус", 15% от "Порт Лом ТЕС", 49% от "ТЕС Казахстан" и 10% от "Си Ай Ай майнинг индъстрис". Представителства на "Техноекспортстрой" има в Либия, Мароко, Ирак, Германия и Русия. Компанията има и имоти – сгради в София, Бургас, Слънчев бряг, апартаменти в Германия, земя и къща в Зимбабве.

За второто тримесечие на тази година "Техноекспортстрой" има едва 5 хил. лв. приходи от основна дейност при 263 хил. лв. за същото време на миналата година. В края на юни загубата на компанията е 674 хил. лв., а второто тримесечие на миналата година е приключило с 468 хил. лв. печалба. Според отчета в края на юни компанията разполага с активи под формата на земя и сгради на стойност 13.5 млн. лв. и 30.5 млн. лв. по сметки в левове и във валута.

Кандидатът

"АТ инженеринг 2000" е специализирана предимно в сградното строителство – търговски и жилищни проекти. Дружеството е работило по изграждането на обекти на търговските вериги Billa, Lidl и Mr. Bricolage в България. Според сайта й тя е работила по студиата на BTV, сграда на "Мобилтел", комплекс "Белведере" в Банско, мол "Бургас плаза", а през 2006 г. е изграждала и гранични пунктове.
Справка в Търговския регистър показва, че софийската компания е собственост на двама съдружници – Илиян Терзиев с 66.67% и Георги Пенев с 33.33%. Капиталът на компанията е 5 млн. лв., а за миналата година консолидираната й печалба е била 469 хил. лв. при 1.17 млн. лв. за 2010 г. За 2009 г. финансовият резултат също е печалба от 6.73 млн. лв. В доклада за дейността свиването на финансовия резултат се обяснява с кризата в строителния сектор, заради която поръчките са намалели. Консолидираните приходи от дейността на "АТ инженеринг" за последните три години са общо 125 млн. лв., от които 17.25 млн. са от миналата година. "АТ инженеринг" има две дъщерни дружества – софийските "Пътна сигнализация" и "Г и Г логистикс".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро "Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро

В топ 20 са най-много отборите от Висшата лига на Англия

18 яну 2020, 1031 прочитания

Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси 6 Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси

Забраната противоречи на европейското законодателство

18 яну 2020, 2400 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Ново обещание за намаляване на бюрокрацията

Правителството пак планира да улесни правенето на бизнес. Срокът този път е до края на октомври

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10