"Мобилтел": Затягаме още коланите
Най-големият телеком в България отчете спад на приходите и печалбата за полугодието
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
евро е средният приход от абонат на "Мобилтел". Клиентите на оператора са 5.5 млн.
Финансовите резултати на Telekom Austria Group са се понижили през първото полугодие, а сред поделенията, допринесли за това, е и българския оператор "Мобилтел". За цялата година показателите едва ли ще са по-добри. И за да се бори с тренда и да го минимизира, ръководството ще наблегне на съкращаване на разходите и подобряване на ефективността. Това с няколко думи показва официалното съобщение, разпространено в четвъртък по повод излезлите числа за представянето на групата през първите шест месеца. Макар и да задържа позицията си като номер едно на българския пазар като приходи и пазарен дял, "Мобилтел", от една страна, бавно отстъпва клиентска база на конкурентите си, а от друга - печалбата му вече не е с бомбастичните норми, каквито носеше доскоро.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
34 коментара
"Приходите на "Мобилтел" спадат със 7.9% до 243 млн. евро за първите шест месеца на годината спрямо същия период на предходната. Печалбата преди лихви, данъци, обезценки и амортизации (EBITDA) пък намалява с 18.8% до 110 млн. евро."
Повече от 45% печалба преди лихви и данъци- изобщо не е зле за компания, която не е монополист. И то след спад от почти 20%! Нама да си помисляме какво е било преди година-две-три...Колко левчета са свалили от кожата на "бедния" български потребител от повече от десет години насам...
След регулациите на цените от ЕК (еднакво с останалите страни) нали започнаха от картелът да таксуват всяка започната минута и раздуват сметките, а БТК се купи от свързани с Австрииците компании (спонсорират заедно Уефски - тяхната гордост и символ).
Когато ги разкриха, че са подкупвали политици в Австрия и България, как очакваха да реагират потребителите? "Престъплението" е стратегическа ценност за тази фирма. С раздути разходи и в картел не са ефективни - нарича се X -неефективност, австрийци са го измислили. Измислили са и "creative destruction" и клиентите ги заместват с иновативни продукти като Skype ...социални мрежи, които са и по-аналитични
Какво става с компания, на която спада потреблението, а цените се вдигат - маркетинга ще покаже
Арогантността, с която МТел се отнасяше към своите абонати (които бяха възприемани като крепостни селяни) им направи лоша услуга и когато преносимостта на номерата стана възможна, десетки хиляди абонати отидоха при друг оператор. Не че там е рай, но това е наказателния вот. Е, сега да пресмятат финансовите резултати от високомерието.
До коментар [#3] от "Г-н D.":
Абсолютно подкрепям наказателния вот! И аз тази година най-сетне се отървах от тях след 16 години крепостничество. Освободих от робство още 25 картодържатели и се записахме във Вива. Да ама там качеството на връзката е по-лошо, особено в натоварените часове. Но ще си нося въпреки това последствията с кеф. За съжаление Вива сега попаднаха в ръцете на други изедници, които аз също не харесвам и силно се надявам Глобулистите да ги купят от д.телеком, та догодина каквито и разправии да има отивам там.
За съжаление Мобилтел нямат добри продавачи както Виваком. Например, от Виваком идват продавачи на място в фирмите и оставят ГСМ-и. Също така служителите на Виваком не са високомерни.
Публикувано през m.capital.bg
За съжаление Мобилтел нямат добри продавачи както Виваком. Например, от Виваком идват продавачи на място в фирмите и оставят ГСМ-и. Също така служителите на Виваком не са високомерни.
Публикувано през m.capital.bg
До коментар [#4] от "Скиорски":
Аз избрах по-прост вариант: останах в МТел, но съм организирал наблюдение на всички карти във фирмата и ако има проблем, следва жалба. Категорично условие е да се познават Общите условия, условията на абонаментния план, нормативната база. Действа безотказно. За последните две години имам двайсетина кредитни известия и МТел ми е възстановявал надвзетото. Другите оператори са подвластни на същите корпоративни правила, така че няма спасение от смяната им.
МТел беше най-политически подпирания оператор
(не знам, дали имат във фоайето на централата си бюст на г-н Бакърджиев).
Анаболите, с които ги помпаха толкова години вече дават своя йо-йо ефект. Сега ще трябва радикално да се лишат от излишната тлъстина и като другите компании в криза, да заемат по-оптимален размер. Освен това, новият им собственик, доста органически се вписва в скандалния имидж, асоцииран с подкупи и корупция на високо ниво.
А тия в тая компания, в която имаше позиция, която можеше да се обясни само по тоя начин: "седя си, дават ми новия айфон да го разцъкам преди да влезе на пазара и взимам по 2000 на месец", какво очакват?
До коментар [#1] от "gagrolet":
От финансовия отчет на Telekom Austria-резултатите са следните за бг пазара
-Приходи 243 млн€
-EBITDA-110 mln €
-EBIT-13.6 mln € за 2012,резултата за 2011 е 37.7 млн €
Наистина не знам как изчисляват EBITDA.И така друг показател за мен е важен-Profitability
Profitability%=EBIT/Revenues
За 2011-37,7/263,9=14,28%
За 2012-13,6/243=5.6%
Виждаме,че имаме намаляване на печалбата 2.5 пъти за година!
От друга страна можем да направим извода,че оперативните разходи се увеличават въпреки оскъдната информация от отчета на Telekom Austria.Изхождаме от следната формула:
EBIT= Revenue – Operating expenses (OPEX) + Non-operating income
Приходите за 2012 намаляват до 243 млн€ от 263,9€ за 2011
Non-operating income-няма данни,но влиянието му е ограничено
Горе-долу при еднакви приходи EBIT намалява 2.5 пъти като функция от увеличените оперативни разходи.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.