Групата на "Еврохолд" е излязла на печалба за полугодието
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Групата на "Еврохолд" е излязла на печалба за полугодието

"Нисан" е сред марките автомобили, продавани от "Авто Юнион"

Групата на "Еврохолд" е излязла на печалба за полугодието

Причината са по-високите продажби на услуги, най-вече в сектора на застраховането и лизинга

Весела Николаева
3782 прочитания

"Нисан" е сред марките автомобили, продавани от "Авто Юнион"

© Красимир Юскеселиев


"Еврохолд България" е излязъл на печалба за първото полугодие благодарение на силен ръст в продажбите на услуги, показва консолдираният отчет. В него са включени резултатите на дъщерните му компании, основните от които се занимават с продажби на автомобили и финансова дейност. Към края на юни положителният резултат на групата е 1.2 млн. лв., при 371 хил. лв. загуба година по-рано. Финансовите приходи на "Еврохолд" са намалели, но пък продажбите са се увеличили с 33% до 210 млн. лв.

Като причина от холдинга посочват повишените приходи от застраховане и здравно осигуряване, както и от лизинг на автомобили. Продажбите във финансовия сектор са намалели, силен спад има и в приходите на дружеството – майка, леко намаляват и тези от продажби на коли. Най-малкото като размер перо в структурата на "Еврохолд" - недвижимите имоти, също има силно увеличение на приходите – от 824 хил. лв. на 2.7 млн. лв. Те обаче представляват едва 1.2% от общите постъпления в групата.

Застрахователен сектор

Като цяло застрахователният бизнес на холдинга отбелязва подобрение – премиите от него са се увеличили, но това е най-вече заради по-високи продажби на задължителна полица "Гражданска отговорност" в България и Румъния. Този вид полица обаче се възприема от експертите като нож с две остриета – от една страна, тя може да донесе бързо парични средства на компанията, освен това заради задължителния си характер продажбите й не падат в кризата. Точно защото е задължителна обаче застрахователите често намаляват силно цената й, а щетите по "Гражданска отговорност" може да се плащат до пет години след сключването й.

От "Еврохолд" обаче посочват, че увеличението от близо 5 млн. лв. в премиите на "Евроинс България", до 38.6 млн. лв., се дължи на по-висока цена на задължителната полица. Средно тя е нараснала с 12.5% през първото полугодие на годината спрямо същото време на миналата година. Броят на сключените по нея договори обаче също се е увеличил с близо 11 хил. до 87.5 хил. броя. Тъй като по-голяма част обаче са индивидуални клиенти, от "Евроинс" очакват до края на годината част от договорите да бъдат прекратени. Това е честа практика при някои шофьори, които ползват колата си основно през топлите месеци – да купуват на разсрочено плащане и да погасяват само част от вноските, като оставят неплатени зимните месеци.

Спад и ръст

При "Евроинс Румъния" премиите бележат почти двоен ръст, до 100 млн. лв. В северната ни съседка продажбите на "Гражданска отговорност" са се увеличили със 120%, повишение има и при останалите - "Автокаско", имуществени, отговорности. За разлика от България, където "Еворинс" отчита спад в продажбите на "Каско".

Едно от най-важните направления на "Еврохолд" - продажбите на автомобили, обаче бележат увеличение на загубата на подхолдинга "Авто Юнион". От този бизнес групата е на минус 1.2 млн. лв., при 1 млн. лв. загуба година по-рано. Според бележките обаче еднократни ефекти от миналата година са допринесли за по-малката загуба тогава. Приходите от продажби на коли обаче са нараснали с 4%.

"Еврохолд България" е излязъл на печалба за първото полугодие благодарение на силен ръст в продажбите на услуги, показва консолдираният отчет. В него са включени резултатите на дъщерните му компании, основните от които се занимават с продажби на автомобили и финансова дейност. Към края на юни положителният резултат на групата е 1.2 млн. лв., при 371 хил. лв. загуба година по-рано. Финансовите приходи на "Еврохолд" са намалели, но пък продажбите са се увеличили с 33% до 210 млн. лв.

Като причина от холдинга посочват повишените приходи от застраховане и здравно осигуряване, както и от лизинг на автомобили. Продажбите във финансовия сектор са намалели, силен спад има и в приходите на дружеството – майка, леко намаляват и тези от продажби на коли. Най-малкото като размер перо в структурата на "Еврохолд" - недвижимите имоти, също има силно увеличение на приходите – от 824 хил. лв. на 2.7 млн. лв. Те обаче представляват едва 1.2% от общите постъпления в групата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    neron87 avatar :-P
    Neron

    Браво !

  • 2
    mastikata avatar :-|
    mastikata

    хахах - тези са някакви извънземни гении - пак са го измислили добре...."счетоводно".

  • 3
    shmeker1 avatar :-|
    shmeker1

    аз гледам отчета и виждам загуба. Кой бърка аз или капитал?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK