Heineken отчита ръст на печалбите въпреки забавянето в Европа

Растящото търсене в нововъзникващите пазари успява да компенсира понижената консумация в Западна Европа

Heineken отчита ръст на печалбите въпреки забавянето в Европа

Холандският пивовар продължава битката за контрол над сингапурската Asia Pacific Breweries

4037 прочитания

Растящото търсене в нововъзникващите пазари успява да компенсира понижената консумация в Западна Европа


Холандският производител на бира Heineken отчете скромен ръст през първото полугодие, като силното представяне в нововъзникващите пазари е успяло да компенсира застоя в Европа. Компанията е увеличила печалбата си и в САЩ.

През първите шест месеца на годината третата най-голяма пивоварна в света има нетна печалба от 783 млн. евро, което е 30% ръст спрямо същия период на 2011 г. Около 131 млн. евро от тях обаче са счетоводна печалба от продажбата на миноритарен дял в доминикански производител на бира. Печалбата без извънредните дейности е нараснала с 1.6%. Приходите за полугодието са се увеличили с 5% до 8.778 млрд. евро, а производствените обеми са нараснали с 2.8%, което е под очакванията на анализаторите за ръст от 3.2 на сто.

"Очакваме продължаване на възходящата тенденция, дължаща се на маркетинговата ни политика и капиталовите инвестиции в бързо растящите пазари", коментира главният изпълнителен директор Жан-Франсоа ван Боксмир, цитиран от Wall Street Journal.

Продажбите на бира в САЩ са нараснали с 2.4%, а като цяло в Америките – с 10%. Продажбите в Азия и Африка също растат стабилно. В Западна Европа обаче обемите са спаднали с 3.4 на сто, а приходите с 14 процента, най-вече заради влошаването на пазарите в Холандия, Испания и Франция. Произведените обеми на цялата група са нараснали с 3.8%, като при премиум сегмента увеличението е с 6 на сто.

Сделката в Сингапур

Добрите резултати идват като добра новина за компанията, въвлечена в сложна битка за контрол над сингапурския производител на бира Asia Pacific Breweries. "Работим за възможно най-бързо приключване на сделката", коментира ван Боксмир. Придобиването на APB е част от усилията на Heineken да увеличи присъствието си в бързо растящите икономики в Азия. Подобно на основните си конкуренти, през последните години Heineken страда от свиването на основните си европейски пазари, дължащо се рецесията и бюджетните съкращения, намаляващи потребителските разходи.

Миналата седмица холандската компания повиши офертата си за APB от 50 на 53 сингапурски долара за акция. В момента около 65% от Asia Pacific Breweries, които са известни с марката си Tiger, се държат от съвместно предприятие между Heineken и Fraser & Neave. Отделно от това Heineken има 9.5% директен дял, с което общо делът й в азиатската пивоварна достига 42%.

Ако новата оферта бъде приета, Heineken ще предложи същата цена и на останалите акционери, с което общата стойност на сделката ще достигне 6.3 млрд. долара. Heineken трябваше са повиши офертата си, след като фирма, свързана с тайландския милиардер Чароен Ширивадханабхакди, предложи 55 сингапурски долара за акция за 7.3-те процента, които Fraser & Neave притежава самостоятелно в APB.

Бордът на Fraser & Neave препоръча на акционерите си офертата на Heineken, но решението ще бъде взето с гласуване на извънредно заседание идните седмици. Най-големият акционер във Fraser & Neave с 26.4% дял обаче е пивоварната Thai Beverages, която също е собственост на Ширивадханабхакди.

Сред най-големите производители на бира Heineken и Carlsberg имат по-слаби позиции в нововъзникващите пазари от конкурентите си Anheuser-Busch InBev и SABMiller , които реализират до 70% от приходите си там. "Бизнесът на APB ще ни осигури директен достъп до най-бързо растящите пазари на бира – Югоизточна Азия, Китай и Тихоокеанските острови", отбелязва Жан-Франсоа ван Боксмир. Акциите на Heineken са поскъпнали с 23% през изминалите 12 месеца и пазарната стойност на компанията достига 25.6 млрд. евро.

Холандският производител на бира Heineken отчете скромен ръст през първото полугодие, като силното представяне в нововъзникващите пазари е успяло да компенсира застоя в Европа. Компанията е увеличила печалбата си и в САЩ.

През първите шест месеца на годината третата най-голяма пивоварна в света има нетна печалба от 783 млн. евро, което е 30% ръст спрямо същия период на 2011 г. Около 131 млн. евро от тях обаче са счетоводна печалба от продажбата на миноритарен дял в доминикански производител на бира. Печалбата без извънредните дейности е нараснала с 1.6%. Приходите за полугодието са се увеличили с 5% до 8.778 млрд. евро, а производствените обеми са нараснали с 2.8%, което е под очакванията на анализаторите за ръст от 3.2 на сто.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


7 коментара
  • 1
    totevt avatar :-P
    totevt

    Н-н-наздраве!

  • 2
    oserv avatar :-|
    Patilan

    Заслужават си я !

  • 3
    syrditko avatar :-P
    BGman1

    Ами в тези жеги какво друго да пием освен бира...:))

  • 4
    bogry avatar :-|
    BoGry

    Един виц? 22:30 ч. Мъж се обажда на 112: "Ало, госпожо, в колко отваря магазинът за спиртни напитки в центъра на града?" "В 7:00, г-не!" 1:30 ч. "Алоо, гуспожоо, в колко отваря магазинът за спиртни напитки?" "В 7:00, г-не!" 5:00 ч. "Аааллооу, гуспожжоу, в колко отваря магазинът за спиртни напиткии?" "В 7:00, г-не!" "Е ха да отварят, че да излизам!"
    Да живее бирата - най-старото алкохолно питиво в света! Споменава се още в "Епос за Гилгамеш" - 4 века преди Христа!

  • 5
    atropin avatar :-P
    atropin

    удари 4 бири и пробвай да кажеш Чароен Ширивадханабхакди

  • 6
    vassilun avatar :-|
    vassilun

    Нищо не казвате за последната придобивка на Heineken. Продали са дела си в Доминиканската пивоварна, но купиха съседната Хаитянска пивоварна Brasserie Nationale d'Haiti. Тя поизвежда бира Prestige и безалкохолни напитки. А от тази продажба най-щастлив е един много добър мой приятел - бившият собственик. Гушна пича 6-7 милиона долара (отказа дори на мен да каже колко точно) и почерпи подобаващо всичките си приятели! Аферим, Дон, машалла! Да си жив и здрав! (Той няма да прочете това, но аз лично му го казах на почерпката!) Невероятно добри хора има по бедните страни - Дон е един от най-добрите!

  • 7
    vassilun avatar :-|
    vassilun

    [quote#6:"vassilun"]но аз лично му го казах на почерпката[/quote]

    Казах му го и на българо-турски (и му го преведох на френски), но той от години знае, че съм българин! Petit Don (Малкият Дон -дребен на ръст е) е невероятно голям човек!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал