125 години Made in Germany - от търговска бариера до триумф
Етикетът става незаменим най-вече за средно големите германски компании, които нямат известно лого
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
125 години след въвеждането си етикетът "Made in Germany" ("Произведено в Германия"), който е измислен от британците и първоначално е търговска бариера, вече е незаменим за много компании. Означението може да се използва от всеки, когато поне половината от добавената стойност на даден продукт е създадена в Германия.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
10 коментара
Историческите факти ме заинтригуваха. Не знаех историята на това заветно Made in ...
"Произведено в Китай" има още доста хляб да изяде преди да стане новият етикет за качество. Това може да стане само ако Китай е наистина свободна икономика, с плановото стопанство винаги има стремеж към претупване.
И Капитал се "изцепват" с изявления, понякога...
До коментар [#2] от "Марин":
Китайската икономика доста хляб си е изяла и изобщо не е далече денят, в който ще стане както казваш новия етикет за качество...
Маde in Germany, USA, Japan, Swiss, Sweden... вече и Korea са синоним, не само за качество в производството, но и за интелектуална собственост, която се добавя към стойността на съответния продукт.
"Произведено в Китай" или "Türk malı"?
Засега ни говорят за нещо различно.
Хе хе, нещо губи стойност напоследък тоя етикет. Другата половина от добавената стойност често е китайска или в най-добрия случай - полска и то, това е по-важната поливина. Така че кат си купиш Бош, установяваш, че както казват сърбите "И немците не са, каквото бяха някога"
А за колите.. лично аз предпочитам Мейд ин Чех Републик :)
Странно, всички започнали с "Made in ...", заради калпавите си стоки, сега са водещи или кандидат водещи, а нашите вместо да го въведат, са се хванали за това "БДС"...
Интересна статия.И аз научих произхода на "Made in ...".
Но и това, че германската Putzmeister е купена от китайската Sany ме изненада.
Едно време като се строеше НДК, а и всички по-ключови обекти никой не казваше бетонпомпа, а всеки казваше кога ще дойде Putzmeister-а.
Както ксерокс, нес кафе така и Putzmeister е станало нарицателно.
Дано наистина не "убият" марката.
Иначе немските стоки винаги, а и все още, са синоним на качество и конструкторска мисъл.
Вижте след като отваряме темата за Германия и за качеството, няма нищо вечно, или се адаптираш или загиваш. Та след като повдигате въпроса вижте една немска компания с български привкус :)
http://www.ivanov-engineering.de/
Мерцедес - части правени в Китай, сглобявани от турци ... в Германия :)
Еngineered in Germany е вече нещо друго, което все още е ценно. Но made in Germany ... означава, че просто клиента на въпросната стока плаща повече за високия стандарт на живот на немския работник, а не непременно за по-високото качество. Има безкрайно много примери за също толкова качествено производство постигнато на по ниски цени.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.