Евтиното финансиране - скритото оръжие на Volkswagen
Ниските лихви, при които VW се финансира от пазарите, са в основата на успеха й, пише Wall Street Journal
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Германският автомобилен концерн Volkswagen става все по-популярен не само сред шофьорите в Европа, но и сред финансовите инвеститори, пише в свой анализ Wall Street Journal (WSJ). В началото на седмицата компанията успя да пласира десетгодишни облигации за 1 млрд. евро при едва 2.375% лихва - почти равна на инфлацията в еврозоната. Това подчертава колко е висок интересът на инвеститорите към сигурни финансови инструменти, различни от държавните облигации, отбелязва WSJ.
Продължаващата вече две години дългова криза задушава продажбите на нови коли в еврозоната. Регистрациите на нови автомобили са спаднали с 19% под нивата, достигнати преди финансовата криза и са на път да отчет понижение за пета поредна година. Същевременно производителите на автомобили непрекъснато се оплакват от влошаващата се среда за бизнес.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Пак добре, че не са с отрицателна лихва, като немските държавни облигации.
Акциите на VW са поскъпнали с над 30% за последната година. От началато на годината също са поскъпнали с доста над 15%.
По евтино? В България моделите им са по скъпи от конкурентите в класа си.
До коментар [#3] от "UK graduate":
Шкода също принадлежи към VAG групата, както пише в статията.
Цените на Фабия, Октавия, Сюпърб и Руумстър са доста конкурентни в класа си! Всеки знае, че купувайки си нова Шкода, купува VW на доста по-ниска цена, е и с по-"дървен" дизайн, но това напоследък също се подобри. Затова и следпродажбените им стойности са адекватни на останалите немски автомобили, в процентно съотношение. С други думи - те също държат добри цени, като втора употреба, за разлика от френските и корейските автомобили.
Браво, че прехвърлят финасовите облекчения, които получават към клиентите си. Те очевидно им се отблагодаряват.
Добре отиграни карти. А новата костенурка си струва. И парите, и чакането.
[quote#4:"Чичи"]Всеки знае, че купувайки си нова Шкода, купува VW на доста по-ниска цена, е и с по-"дървен" дизайн, но това напоследък също се подобри[/quote]
Всеки знае, че купувайки си Шкода или Сеат си купува нещо като дървен нож.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.