Новият брой: Пътят към Европа
Close

Евтиното финансиране - скритото оръжие на Volkswagen

Ниските лихви, при които VW се финансира от пазарите, са в основата на успеха й, пише Wall Street Journal

Германският автомобилен концерн Volkswagen става все по-популярен не само сред шофьорите в Европа, но и сред финансовите инвеститори, пише в свой анализ Wall Street Journal (WSJ). В началото на седмицата компанията успя да пласира десетгодишни облигации за 1 млрд. евро при едва 2.375% лихва - почти равна на инфлацията в еврозоната. Това подчертава колко е висок интересът на инвеститорите към сигурни финансови инструменти, различни от държавните облигации, отбелязва WSJ.

Продължаващата вече две години дългова криза задушава продажбите на нови коли в еврозоната. Регистрациите на нови автомобили са спаднали с 19% под нивата, достигнати преди финансовата криза и са на път да отчет понижение за пета поредна година. Същевременно производителите на автомобили непрекъснато се оплакват от влошаващата се среда за бизнес.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ariman_info avatar :-|
    Ariman
    • - 2
    • + 10

    Пак добре, че не са с отрицателна лихва, като немските държавни облигации.

    Нередност?
  • 2
    svetko avatar :-|
    Svetko
    • + 6

    Акциите на VW са поскъпнали с над 30% за последната година. От началато на годината също са поскъпнали с доста над 15%.

    Нередност?
  • 3
    idrazil avatar :-|
    dinko
    • - 2
    • + 7

    По евтино? В България моделите им са по скъпи от конкурентите в класа си.

    Нередност?
  • 4
    chichi01 avatar :-|
    Чичи (Ice Man's fan)
    • + 9

    До коментар [#3] от "UK graduate":

    Шкода също принадлежи към VAG групата, както пише в статията.
    Цените на Фабия, Октавия, Сюпърб и Руумстър са доста конкурентни в класа си! Всеки знае, че купувайки си нова Шкода, купува VW на доста по-ниска цена, е и с по-"дървен" дизайн, но това напоследък също се подобри. Затова и следпродажбените им стойности са адекватни на останалите немски автомобили, в процентно съотношение. С други думи - те също държат добри цени, като втора употреба, за разлика от френските и корейските автомобили.
    Браво, че прехвърлят финасовите облекчения, които получават към клиентите си. Те очевидно им се отблагодаряват.

    Нередност?
  • 5
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat
    • - 1
    • + 2

    Добре отиграни карти. А новата костенурка си струва. И парите, и чакането.

    Нередност?
  • 6
    m_style avatar :-P
    m_style
    • - 9
    • + 2

    [quote#4:"Чичи"]Всеки знае, че купувайки си нова Шкода, купува VW на доста по-ниска цена, е и с по-"дървен" дизайн, но това напоследък също се подобри[/quote]
    Всеки знае, че купувайки си Шкода или Сеат си купува нещо като дървен нож.

    Нередност?
Нов коментар