С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 1 сеп 2012, 13:36, 8599 прочитания

Lego "за момичета" увеличи печалбата на производителя на играчки

От компанията планират да увеличат производството на Lego Friends преди критичния коледен период

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производителят на играчки Lego отчете значителен ръст на печалбата за първото шестмесечие на годината, благодарение на значителните продажби на конструктора Lego Friends. Линията, която включва 5 кукли и беше промотирана като конструктор за момичета, беше посрещната с противоречиви реакции и дебати от потребителите. Някои от тях дори обвиняваха компанията в налагане на полови стереотипи и разграничения – това е за момичета, а това за момчета.

И все пак печалбата на датската компания за първото полугодие се увеличи с 35% на годишна база до 336 млн. долара, а приходите нараснаха с 24% до 1.5 млрд. долара. От Lego заявяват, че ще наемат 1000 нови служители, за да се справят с търсенето на Lego Friends, които се оказаха изключително популярни.


Потребителите обвиниха компанията, че чрез конструктора се прокарват полови стереотипи, като например това, че в комплектите за момичета се използва розов цвят. Те настояваха датският производител да спре да налага правенето на разлика между конструкторите – за момичета и за момчета.

Въпреки упреците от Lego заявиха, че са продали два пъти повече комплекти от очакваното през шестте месеца на годината. Оттам заявяват, че планират да увеличат производството на Lego Friends преди критичния коледен период.

"Беше невероятно да усетим ентусиазирания прием на потребителите към новата линия. Продажбите бяха поразителни", коментира главният изпълнителен директор Йорген Виг Кнудстроп. "С Lego Friends успяхме да създадем креативни конструктори, които са по-подходящи за момичета – и очакваме с нетърпение да развием продуктовата линия в бъдеще", добавя той.



В САЩ движението SPARK срещу сексизма спрямо момичета и жени събра над 50 хил. подписа в петиция, която призовава Lego да промени маркетинговата си стратегия към подход, който е по-неутрален по отношение на пола.

В комплектите Lego Friends има куклички, облечени в розово и лилаво, къща-мечта, басейн и салон за разкрасяване. От компанията казват, че линията им е разработена след молби от страна на родители и момичета за по-реалистични конструктори с по-ярки цветове и възможности за ролеви игри.

Глобалното икономическо забавяне слабо засегна производителя на играчки. Продажбите в Европа се увеличават с повече от 10%, а тези в САЩ нарастват с 23%. Все пак Азия беше най-големиятдвигател на по-високите приходи, с което континентът се превърна в основен пазар за компанията, заедно с държавите от Западна Европа.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нов цигарен връх Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

21 фев 2020, 1086 прочитания

Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията

През тази година Telerik Academy обучава по програмиране и 2 хил. ученици от I до XII клас в 25 града

21 фев 2020, 843 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Местно трио за ВМЗ

Само един от кандидатите отговаря на условието за минимален оборот от 120 млн. лв.

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10