Lego "за момичета" увеличи печалбата на производителя на играчки
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Lego "за момичета" увеличи печалбата на производителя на играчки

Някои потребителите обвиниха Lego, че чрез конструктора Lego Friends се прокарват полови стереотипи, като например това, че розовото е цвят за момиченца. Компанията срещна недоволство и заради това, че разделя конструкорите си по полов признак - за момичета и за момчета.

Lego "за момичета" увеличи печалбата на производителя на играчки

От компанията планират да увеличат производството на Lego Friends преди критичния коледен период

8834 прочитания

Някои потребителите обвиниха Lego, че чрез конструктора Lego Friends се прокарват полови стереотипи, като например това, че розовото е цвят за момиченца. Компанията срещна недоволство и заради това, че разделя конструкорите си по полов признак - за момичета и за момчета.

© Associated Press


Производителят на играчки Lego отчете значителен ръст на печалбата за първото шестмесечие на годината, благодарение на значителните продажби на конструктора Lego Friends. Линията, която включва 5 кукли и беше промотирана като конструктор за момичета, беше посрещната с противоречиви реакции и дебати от потребителите. Някои от тях дори обвиняваха компанията в налагане на полови стереотипи и разграничения – това е за момичета, а това за момчета.

И все пак печалбата на датската компания за първото полугодие се увеличи с 35% на годишна база до 336 млн. долара, а приходите нараснаха с 24% до 1.5 млрд. долара. От Lego заявяват, че ще наемат 1000 нови служители, за да се справят с търсенето на Lego Friends, които се оказаха изключително популярни.

Потребителите обвиниха компанията, че чрез конструктора се прокарват полови стереотипи, като например това, че в комплектите за момичета се използва розов цвят. Те настояваха датският производител да спре да налага правенето на разлика между конструкторите – за момичета и за момчета.

Въпреки упреците от Lego заявиха, че са продали два пъти повече комплекти от очакваното през шестте месеца на годината. Оттам заявяват, че планират да увеличат производството на Lego Friends преди критичния коледен период.

"Беше невероятно да усетим ентусиазирания прием на потребителите към новата линия. Продажбите бяха поразителни", коментира главният изпълнителен директор Йорген Виг Кнудстроп. "С Lego Friends успяхме да създадем креативни конструктори, които са по-подходящи за момичета – и очакваме с нетърпение да развием продуктовата линия в бъдеще", добавя той.

В САЩ движението SPARK срещу сексизма спрямо момичета и жени събра над 50 хил. подписа в петиция, която призовава Lego да промени маркетинговата си стратегия към подход, който е по-неутрален по отношение на пола.

В комплектите Lego Friends има куклички, облечени в розово и лилаво, къща-мечта, басейн и салон за разкрасяване. От компанията казват, че линията им е разработена след молби от страна на родители и момичета за по-реалистични конструктори с по-ярки цветове и възможности за ролеви игри.

Глобалното икономическо забавяне слабо засегна производителя на играчки. Продажбите в Европа се увеличават с повече от 10%, а тези в САЩ нарастват с 23%. Все пак Азия беше най-големиятдвигател на по-високите приходи, с което континентът се превърна в основен пазар за компанията, заедно с държавите от Западна Европа.

Производителят на играчки Lego отчете значителен ръст на печалбата за първото шестмесечие на годината, благодарение на значителните продажби на конструктора Lego Friends. Линията, която включва 5 кукли и беше промотирана като конструктор за момичета, беше посрещната с противоречиви реакции и дебати от потребителите. Някои от тях дори обвиняваха компанията в налагане на полови стереотипи и разграничения – това е за момичета, а това за момчета.

И все пак печалбата на датската компания за първото полугодие се увеличи с 35% на годишна база до 336 млн. долара, а приходите нараснаха с 24% до 1.5 млрд. долара. От Lego заявяват, че ще наемат 1000 нови служители, за да се справят с търсенето на Lego Friends, които се оказаха изключително популярни.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    marin avatar :-|
    Марин

    Лего най-сетне си взеха поука и направиха продукт, интересен за момичета. Нека и момичетата изпитат удоволствие от конструирането с Лего. Подкрепям ги, дано имат успех и да продължат с разнообразяване на конструкторите си.

    А американците с тяхната секс- и расова коректност да не го купуват този продукт. Имат специални (най-евтините в света) цени на Лего, а освен това искат да определят какво да се произвежда и какво не.

  • 2
    bzm avatar :-P
    bzm

    Китайците правят такива конструктри от поне 3 г,с розови и лилави кубчета,с куклички с роклички и къщички с езерца и басейни.Кой от кого е краднал ?

  • 3
    bogry avatar :-|
    BoGry

    "Потребителите обвиниха компанията, че чрез конструктора се прокарват полови стереотипи, като например това, че в комплектите за момичета се използва розов цвят. Те настояваха датският производител да спре да налага правенето на разлика между конструкторите – за момичета и за момчета."
    Хем потребители, хем обвиняват производителя! И все някой за нещо настоява! Дали пък не за пари?! Хубаво е да се знае кой е момиче и кой - момче, защото в днешно време унисексът води до противопоказания!

  • 4
    townboy avatar :-|
    townboy

    Жените също се изявяват като архитекти и инженери и лего е добър старт в ранна възраст. Само не виждам какво лошо има в женствеността и розовия цвят за момичета.Те в америка явно искат всички да станат като лейди гага с неопределен пол.

  • 5
    diablo avatar :-|
    diablo

    Спомням си как преди години ревах дни наред пред магазина на "лего" на Славейков, докато наште не ми купиха искания пиратски кораб. Чак по-късно разбрах, че после е трябвало да отгладуват парите за него! Дано на мен не ми се налага да стигам до такива лишения за да купя мечтания конструктор на детето си.

  • 6
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити

    Ами браво ...

  • 7
    jonjorov avatar :-|
    jonjorov

    И аз го помня този кораб =) Но си остана във витрината... :)

  • 8
    dimhristov avatar :-|
    dreamer

    До коментар [#2] от "bzm":

    От моя многогодишен опит в търговията с играчки (много приятен бизнес, между другото) мога да кажа, че китайски производители правят розови конструктори от поне 20 години. При това с отлично качество!

  • 9
    marin avatar :-|
    Марин

    [quote#8:"dreamer"]с отлично качество[/quote]
    Не съм рекламен агент на Лего, ама те са най-добри. Пробали сме китайски и полски конструктори, съвместими с Лего и все има нещо малко за да не пасват съвсем добре. Иначе наистина изглеждат много добре и имат интересни идеи, различни от Лего.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK