Социалните мрежи в търсене на приходи
Facebook и Twitter се опитват да увеличат постъпленията си с нови насочени реклами, но и застрашават личните данни на потребителите


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
За най-големите социални мрежи Facebook и Twitter търсенето на свежи модели за печелене на пари от голямата им потребителска база се превръща в търсенето на Ел Дорадо, или легендата за "Златния град". В стремежа си към по-високи приходи обаче не трябва да злоупотребяват с личните данни на абонатите си. Именно те са основният ресурс, с който разполага всяка социална мрежа. Колкото по-добре е насочена рекламата и по-добре е разработена услугата, толкова по-големи постъпления ще реализира.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
Това проследяване на потребителските навици се прави много отдавна като използват данни от системите за картови плащания -нищо нова под слънцето ...
До коментар [#1] от "elysim":
Имам спомен, че в договора с банката може да отбележиш изрично, че не желаеш да ти раздават данните на други търговци.
Иначе подходът на Twitter е напълно нормален, те май и Гугъл ползват подобен.
Подходът на Facebook е направо революционен - да свържеш онлайн активността с офлайн информация от конкретен рекламодател. Не виждам обаче как ще го защитят пред сериозните адвокати, защитаващи потребителските права и лични данни. А и ако не се кодира информацията тя става подходяща директно за тайните служби. Както помним наскоро Скайп се предаде на полицията.
телекомите в България използват данните на потребителите да преценят колко най-много е готов да плати всеки от тях и надписват сметките. Това е възможно защто има картел на пазара и е незаконно. Новия собственик на М-тел от Мексико го съдят за 15 млрд долара за надписване на сметки (1/2 от БВП на България)
До коментар [#3] от "georgi345":
Жоре имаш от мене само ++++++++++
http://analyticsinmarketing.eu/Sentiment_Analysis. html
може да проверявате безплатно tweets по тема за вашия маркетинг.
(от браузъра се наглася View/Encoding за кирилица - автоматично)
Не мислите, ли че просто е по-разумно всичките потребители да приемат да плащат минимална такса за тези услуги?
Така ще се създадат предпоставки за решаване на много проблеми, включително с личните данни. Защото е факт, че компаниите все пак не могат да работят на загуба цял живот.
Онлайн радиото на Last.fm, например, предлага много добра услуга само за 3 долар на месец. Ако сайтове с много потребители, като Facebook и Twitter, могат да сведат цената до долар на месец, мисля, че това е приемлив вариант.
За хората по света, които все пак не могат да си позволят таксата, има вариант да се показва версия на сайта с реклама.
[quote#2:"Марин"]А и ако не се кодира информацията тя става подходяща директно за тайните служби.[/quote]
Това, че тайните служби ще имат достъп до личната ми информация все някък ще го прживея, ще е проблем ако организираната престъпност се сдобие с подобни данни
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход