Социалните мрежи в търсене на приходи

Facebook и Twitter се опитват да увеличат постъпленията си с нови насочени реклами, но и застрашават личните данни на потребителите

Изпълнителният директор на Twitter Дик Костоло се опитва да превърне потребителската база на социалната мрежа в генератор на приходи, но го прави с много по-бавно темпо от Facebook
Изпълнителният директор на Twitter Дик Костоло се опитва да превърне потребителската база на социалната мрежа в генератор на приходи, но го прави с много по-бавно темпо от Facebook
Изпълнителният директор на Twitter Дик Костоло се опитва да превърне потребителската база на социалната мрежа в генератор на приходи, но го прави с много по-бавно темпо от Facebook    ©  ERIC GAILLARD
Изпълнителният директор на Twitter Дик Костоло се опитва да превърне потребителската база на социалната мрежа в генератор на приходи, но го прави с много по-бавно темпо от Facebook    ©  ERIC GAILLARD

За най-големите социални мрежи Facebook и Twitter търсенето на свежи модели за печелене на пари от голямата им потребителска база се превръща в търсенето на Ел Дорадо, или легендата за "Златния град". В стремежа си към по-високи приходи обаче не трябва да злоупотребяват с личните данни на абонатите си. Именно те са основният ресурс, с който разполага всяка социална мрежа. Колкото по-добре е насочена рекламата и по-добре е разработена услугата, толкова по-големи постъпления ще реализира.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cormoranstrike avatar :-|
    cormoranstrike
    • - 2
    • + 6

    Това проследяване на потребителските навици се прави много отдавна като използват данни от системите за картови плащания -нищо нова под слънцето ...

    Нередност?
  • 2
    marin avatar :-|
    Марин
    • + 10

    До коментар [#1] от "elysim":
    Имам спомен, че в договора с банката може да отбележиш изрично, че не желаеш да ти раздават данните на други търговци.

    Иначе подходът на Twitter е напълно нормален, те май и Гугъл ползват подобен.

    Подходът на Facebook е направо революционен - да свържеш онлайн активността с офлайн информация от конкретен рекламодател. Не виждам обаче как ще го защитят пред сериозните адвокати, защитаващи потребителските права и лични данни. А и ако не се кодира информацията тя става подходяща директно за тайните служби. Както помним наскоро Скайп се предаде на полицията.

    Нередност?
  • 3
    georgi345 avatar :-|
    georgi345
    • - 2
    • + 10

    телекомите в България използват данните на потребителите да преценят колко най-много е готов да плати всеки от тях и надписват сметките. Това е възможно защто има картел на пазара и е незаконно. Новия собственик на М-тел от Мексико го съдят за 15 млрд долара за надписване на сметки (1/2 от БВП на България)

    Нередност?
  • Belial
    • + 4

    До коментар [#3] от "georgi345":

    Жоре имаш от мене само ++++++++++

    Нередност?
  • 5
    socialmarketing avatar :-|
    socialmarketing

    http://analyticsinmarketing.eu/Sentiment_Analysis.html
    може да проверявате безплатно tweets по тема за вашия маркетинг.
    (от браузъра се наглася View/Encoding за кирилица - автоматично)

    Нередност?
  • 6
    buxter avatar :-|
    buxter
    • - 1
    • + 3

    Не мислите, ли че просто е по-разумно всичките потребители да приемат да плащат минимална такса за тези услуги?

    Така ще се създадат предпоставки за решаване на много проблеми, включително с личните данни. Защото е факт, че компаниите все пак не могат да работят на загуба цял живот.

    Онлайн радиото на Last.fm, например, предлага много добра услуга само за 3 долар на месец. Ако сайтове с много потребители, като Facebook и Twitter, могат да сведат цената до долар на месец, мисля, че това е приемлив вариант.

    За хората по света, които все пак не могат да си позволят таксата, има вариант да се показва версия на сайта с реклама.

    Нередност?
  • 7
    eng.momchil avatar :-|
    eng.momchil
    • - 1
    • + 2

    [quote#2:"Марин"]А и ако не се кодира информацията тя става подходяща директно за тайните служби.[/quote]
    Това, че тайните служби ще имат достъп до личната ми информация все някък ще го прживея, ще е проблем ако организираната престъпност се сдобие с подобни данни

    Нередност?
Нов коментар