Удари часът на истината за автоиндустрията в Европа

Отложените преди три години мерки трябва да се предприемат бързо

В Източна Европа евтината работна ръка все още задържа инвеститорите. Заводът на Ford в Крайова получи нови инвестиции, а компанията планира ново предприятие за двигатели в Русия
В Източна Европа евтината работна ръка все още задържа инвеститорите. Заводът на Ford в Крайова получи нови инвестиции, а компанията планира ново предприятие за двигатели в Русия    ©  Капитал
В Източна Европа евтината работна ръка все още задържа инвеститорите. Заводът на Ford в Крайова получи нови инвестиции, а компанията планира ново предприятие за двигатели в Русия
В Източна Европа евтината работна ръка все още задържа инвеститорите. Заводът на Ford в Крайова получи нови инвестиции, а компанията планира ново предприятие за двигатели в Русия    ©  Капитал
Правителства и синдикати вече не се противят на задаващите се съкращения

Европейските работници в предприятията за производство на автомобили се завръщат от летни отпуски, готови да запретнат ръкави и да се захващат за работа. Само че ръководителите ги посрещат с планове за принудителни почивки, почасова работа, затваряне на заводи и съкращаване на персонал.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


9 коментара
  • 1
    tsyrvulan avatar :-|
    tsyrvulan

    Не се споменава обаче нищо за корейската и японска конкуренция! Може автопроизводителите от гореспоменатите държави също да са част от причините за положението на европейците.

  • 2
    rumen525252 avatar :-|
    rumen5252

    Японските коли са конкуренция не само за Европа, но и за Америка. И то страшна конкуренция. Аз имам Нисан и съм много доволен, имам и Фолксваген Джета и не съм доволен - конструктивно доста работи не са измислени добре.

  • 3
    aaa avatar :-|
    aaa

    Абе не знам, ама Даймлер назначава служители през това тримесечие и си вдига продажбите с 10%.

    А, американските производители на коли са в перманентна криза от десетилетия, така или иначе, със или без криза.

    Като цяло тегав бизнес с уникално преплетени взаимни акционерни участия.

  • 4
    ruark avatar :-|
    ruark

    във връзка със статията. ..
    малко история. германия губи 2 св. война. следват репарации, отразяване от съвета за сигурност, деление на държавата, забрана на производство на оръжия, само в мин количества,.....план маршал,който наистина помага. подчинение на западна герамния директно на УСА. германия няма пр. ресурси иначе УСА и др. да са ги завладели..... и тя казва нищо ще дойде нашата победа, тоест ик. победа на немската машина..... тази откачена индустрия във 2 св. война не може да се изтрие току така... почва се БМВ, АУДИ, ВОЛКСВАГЕН, МЕРЦЕДЕС, ОПЕЛ който ГМ го съсипа като го купи преди 20 или 30 години. затова немците създадоха взаимни притежания на концерните си, за да няма вражески придобивки в автомобилният сектор, след опел историята. и тази конкуренция от туиота им е добре дошла.
    икономичност, рационализация, реорганизация, и без държавни субсидии в автомобилния сектор. това е мотото на немската автомобилна индустрия.
    Победителите от св. война реват като тигри сега. Апропо през 2 св. война немците също имат най якия танк Тигър. това е доказано, дори и англичаните са смаяни. не съм лобист на немците но фактите говорят. един немски тигър през 2 св. война побеждава 5 руски т 34.... и тнт. сега немците пак имат един от най добрите в света леопрд 2. каквото и да се говори там си ги бива. относно френските коли дизайн и тнт. креативност, иновации, но след като не са толкова здрави при едно свиване на пазара е ясно кои първи ще имат проблеми

  • 5
    aussie avatar :-|
    aussie

    До коментар [#2] от "rumen5252":

    И аз си купих чисто нова японска и съм доволен много :)

  • 6
    stanislav_yankov avatar :-P
    Станислав Янков

    Европа сама си е виновна за това положение. Не желаеше, още преди кризата, в добрите времена, да се интегрира реално и сега не само печатането на пари работи нормално, ами се мисли за още по-голямо разцепление - отделяния на Гърция, на Испания, на Италия... Тези перспективи непрекъснато свиват кредитирането от страна на банките, а понеже днешния свят, в по-голямата си част, е дълбоко зависим от заемите: няма кредитиране - няма потребление, има съкращения и последните ще доведат до още по-голямо свиване на потреблението. Ако ЕС (или поне Еврозоната) беше монолитна, реално-интегрирана структура - печатането на пари след програмите за стимулиране на покупките щеше да свърши по-добра работа, както стана в САЩ, по-голямата и по-пълно интегрирана структура (в лицето минимум на Еврозоната) щеше да изглежда къде-къде по-стабилно от сегашните перспективи за разпад на и така зле-интегрираната Европа, а светлина в края на тунела след кризата вече щеше да се вижда в далечината. Но - илюзията за "спасение" поединично винаги изглежда по-тарикатки от съвместно справяне с трудностите! Колко по-яко е само, когато очакваш ти да си добре, докато останалите пропадат...

  • 7
    finland avatar :-|
    Finland

    [quote#6:"Станислав Янков"]Европа сама си е виновна за това положение. Не желаеше, още преди кризата, в добрите времена, да се интегрира реално[/quote]

    Корея и Япония с кого се интегрираха :)

  • 8
    pag avatar :-?
    pag

    Интересно, американците (още не излезли от собствената си криза) пак почнаха да ръсят съвети за щяло и нещяло.

  • 9
    stanislav_yankov avatar :-P
    Станислав Янков

    До коментар [#7] от "Finland":

    Корея (Южна) за кого изнася (освен за САЩ), Япония от кого беше задмината по големина (от Китай) и за кого изнася задминалия Япония (освен за САЩ)? Заради свиването на чие потребление (освен на щатското) днес икономически проблеми има дори и Китай?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал