Кошмарен август за търговците на автомобили

Прогнозите за септември и октомври са още по-лоши

В Италия е направо плашещо - с около 20% по-малко продадени коли през август, съобщи Серджо Маркионе, главен изпълнителен директор на Fiat, още преди публикуването на официалните данни.
В Италия е направо плашещо - с около 20% по-малко продадени коли през август, съобщи Серджо Маркионе, главен изпълнителен директор на Fiat, още преди публикуването на официалните данни.
В Италия е направо плашещо - с около 20% по-малко продадени коли през август, съобщи Серджо Маркионе, главен изпълнителен директор на Fiat, още преди публикуването на официалните данни.    ©  Alessandro Garofalo
В Италия е направо плашещо - с около 20% по-малко продадени коли през август, съобщи Серджо Маркионе, главен изпълнителен директор на Fiat, още преди публикуването на официалните данни.    ©  Alessandro Garofalo

Регистрирането на автомобили във Франция и Италия продължи да намалява и през август, а най-тежко пострадаха държавите по Средиземно море, затиснати от дълговата криза на еврозоната и свиващото се потребление.

Френските продажби са намалели с цели 11 процента до малко над 96 хиляди коли. Това е десетото месечно свиване на продажбите, сочат данни на сдружението CCFA. В Италия е направо плашещо - с около 20% по-малко продадени коли през август, съобщи Серджо Маркионе, главен изпълнителен директор на Fiat, още преди публикуването на официалните данни. За пръв път от 7 месеца испанците са увеличили с 3.4% покупките на автомобили, но това е защото се опитваха да изпреварят влезлите от 1 септември по-високи ставки по ДДС. Според анализатори тенденцията за свиване на търсенето ще се поднови през този месец.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
15 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    sagacious avatar :-P
    Eternal Barabarian
    • - 9
    • + 11

    На кой му е потрябвал нов автомобил? Има по-малко от 3 месеца до новия бактун! :) :) :)
    Подгответе се за честването!

    Нередност?
  • 2
    gost22 avatar :-P
    gost22
    • - 11
    • + 11

    Явно вече се произвеждат по-здрави автомобили, които издържат повече и заради това, новите не се купуват... или е наопаки :)

    Нередност?
  • 3
    dreamboxer avatar :-P
    hypercube
    • - 5
    • + 34

    До коментар [#2] от "gost22":

    Не, просто наличните технологии се внедряват много бавно в новите модели и като цяло срещу една голяма сума пари получаваш стария си автомобил, с нова опаковка, някоя и друга екстричка и гръмки обещания за по-нисък разход.
    За вас не знам, но вместо да се шия с тенекиени бирници смятам да си въртя парите в бизнеса, да си карам дъртата 11 годишна колица или служебната баничарка и да чакам Грейт Уол да извадят електричките. Само така ще ме излъжат да скоча в лизинговия мармалад отново :).

    Нередност?
  • 4
    schlupf avatar :-|
    Нищо лично
    • - 7
    • + 44

    Никога вече няма да си купя нова кола!!! Взех си преди време Ситроен С4 като почти нов, на 8000км с година гаранция. Е тая механици ми потрошиха колата! В един момент таблото ми светеше като коледна елха. И това в центъра на Европа. Да не говорим колко пъти съм чувал "ама то това май гаранцията няма да го поеме...". Същите гадости съм чувал и за другите марки, да не си помисли някой, че само Ситроен плюя. Няма вече фолксваген, мерцедес, японско, корейско... всичко е боклук! Един глобализиран, добе опакован боклук.

    Каквато и кола да си взимам един ден, тя ще е съобразена с това какви познати монтьори имам. Да се доверя на официален сервиз, който и да е - Н И К О Г А ! ! !

    Е сега да ми остане малко време дай боже ще седнем с малко колеги от университета и ще изтърбушим 5-6 кошници и ще им забием по един асинхронен двигател, ще купим батерии и Лукойл и Шел и Фолксваген и екотакси и всички могат да ме хванат за дедовия! Адски много съм им набрал на тея говеда, дето си продават боклуците на безбожни цени!

    Нередност?
  • 5
    sjordan1968 avatar :-|
    sjordan1968
    • - 3
    • + 22

    Цените на новите автомобили излезнаха от разумните граници,и сега хората които могат да си направят сметката просто не могат да ги излъжат да купуват.Производителите изобщо не си правят сметка за разходите,производителноста на немърливите си служители и всичко се калкулира в цената.Ами да си ги карат....

    Нередност?
  • 6
    dggm avatar :-|
    dggm
    • - 1
    • + 27

    Това ми звучи като звукозаписната индустрия, която искаше да си купуваме ЦД-та за по 15 лв. с 12 песнички и да се заровим с тях в апартамента че няма място. И после плачеха как пиратите им взели залъка от устата на децата им.

    Защото едно е да иновираш, друго е да си кюташ с познатото и да си цоцаш като ей тези.

    Нередност?
  • 7
    dreamboxer avatar :-|
    hypercube
    • - 3
    • + 24

    До коментар [#4] от "Delta Sigma":

    100+

    Проблема на новите автомобили е, че се проектират от учени с бели престилки, а се сервизират от галоши със сини гащеризони. При ремонт сервизите печелят около 30+ процента като отстъпка на всеки сменен детайл + труда, което стимулира тъпоумието на механика да сменя докато тръгне. Никой не мисли за причинителя на проблема - при грешка Х се сменя модула Y и това е! И съгласно тази методика се случва да сменят по няколко турбини от ХХХХлв докато установят причината за дефектирането им.
    Новите автомобили и двигателите им по-специално - и бензинови и дизелови са доволно сложни, пълни с прецизна механика и сложна електроника. В повечето случаи производителя не предоставя публично техническа/сервизна документация за автомобилите си , а я съхранява като база данни зад VPN с нива на достъп и оторизира само фирмените си сервизи да боравят с нея.
    Ако погледнеш един съвременен двигател в exploded parts view - умът ти няма да побере колко железа, маркучи, датчици и кабели има в него. Това прави поддръжката му скъпа, ремонтите сложни, неоригиналните части рискови(ако ги има) и механиците неквалифицирани. Т.е икономията от гориво на това хай-тек чудо спрямо по-стар модел отива като разход за части/поддръжка и това важи особено силно, когато гаранцията изтече.
    Защо трябва да е толкова сложно? Един ел.двигател, купчина батерии, инвертор + малко странични екстри могат да направят автомобила надежден и евтин (батериите са ключовия фактор за цената). Вземаш едно Траби Комби (лека каросерия и добра товароносимост) електрифицираш го и си готов. Решенията са налице : LiFePo батерии поевтиняват с всеки изминал ден, готови инвертори за управление има много, а в България в завода на Балканкар - Костов Моторс се произвеждат едни от най-качествените двигатели за EV-та.

    Нередност?
  • 8
    bg_potrebitel avatar :-|
    bg_potrebitel
    • - 2
    • + 10

    Причините са различни...:))
    Например в Италия, от началото на годината, продажбите на Ферари са паднали с 50%, а понижението достига до почти 70% при Мазерати. За главен "виновник" на катастрофичните продажби се сочи ...Марио Монти! Въведен е по-висок данък за мощните автомобили. Целият пазар на луксозни стоки е в криза - въведени са задължения към търговците да информират данъчните за идентичността на клиентите, които правят покупки за суми над 3 600 евро.

    Нередност?
  • 9
    hi_hi avatar :-|
    Хи-хи
    • - 1
    • + 16

    Ми ша си карат колите малко по-дълго време, ще ги поддържат малко повече и ще се глезят по-малко. Аман от европейски задници. Лошото е, че бг-човеците нема да карат втора употреба, а 3 и 4-та...

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал