Битката на технологичните самураи

Panasonic и Sony преосмислят стратегиите си

2012 г. бележи тежък момент за японските технологични гиганти. Panasonic и Sony отчетоха рекордни загуби в края на март и заявиха намеренията си за радикални преструктурирания, преместване на производства и съкращения на служители с цел да стабилизират присъствието си на пазара.

Годините са трудни за японските производители не само заради икономическата криза, катастрофалното земетресение в Япония и наводненията в Тайланд, но най-вече заради силната йена, която прави производителите неконкурентоспособни. Изоставането най-силно си личи при телевизорите, където японските компании срещат силна конкуренция от страна на производителите от Южна Корея и други азиатски страни. В опит за противодействие Sony и Panasonic дори обединиха усилията си в производството на OLED телевизори.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал