Шефът на Ryanair: "Глупавите" пътници трябва да си плащат
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Шефът на Ryanair: "Глупавите" пътници трябва да си плащат

Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О'Лиъри защити политиката на авиокомпанията да таксува допълнително всички пътници, които не са принтирали бордните си карти.

Шефът на Ryanair: "Глупавите" пътници трябва да си плащат

Нискобюджетната авиокомпания ще продължи да налага такси за пасажери, които не са принтирали бордните си карти

18508 прочитания

Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О'Лиъри защити политиката на авиокомпанията да таксува допълнително всички пътници, които не са принтирали бордните си карти.

© Albert Gea


Разпечатвате ли на хартия бордната си карта всеки път, преди да отидете на летището? Ако не го правите, значи вие сте "глупав" според главния изпълнителен директор на нискобюджетната компания Ryanair Майкъл О'Лиъри, пише CNBC.

Темата влезе във фокуса на медиите, след като майката на две деца Сузи Маклауд бе принудена да плати 300 евро на летището през август, за да може нейното семейство да се прибере във Великобритания след прекараната лятна ваканция в Испания. Разстроена от високата такса жената описала казуса във Facebook и получила над 350 000 "харесвания", предаде NBCNEWS.com.

Отговорът на О'Лиъри не закъсня. "Смятаме, че г-жа Маклауд трябва да плати 60 евро за това, че е толкова глупава", заяви той пред британския в. The ​​Telegraph. (Маклауд е платила по 60 евро за пет бордни карти, или общо около 300 евро).

Коментарът на шефа на Ryanair предизвика широк отзвук в британските медии. Впоследстие О'Лиъри обясни, че коментарът му не е бил насочен конкретно към майката, а към клиентите като цяло. "Не съм я наричал глупава, но всички тези пътници, които смятат, че ще променят политиките ни или нашите такси, са глупави", заяви той пред в. Irish Independent.

Пътниците, които пътуват с нискотарифната Ryanair, са призовавани да се чекират онлайн и да принтират бордните карти преди да отидат на летищата. Онези, които не носят резпечатана бордната си карта, трябва да плащат допълнителни такси, пояснява CNBC.

О'Лиъри защити сегашната политика на авиокомпанията, която изисква от пътниците да разпечатват бордните си карти предварително. Той обясни пред в. The ​​Telegraph, че Сузи Маклауд е поискала официално обезщетение като жест на добра воля от авиокомпанията. "Ние отговорихме учтиво, но твърдо, че благодарим на г-жа Маклауд, но тя сама си е виновна за прецакването", заявил шефът на Ryanair според The ​​Telegraph. О'Лиъри заявил още, че 99,98% от пътниците на Ryanair разпечатват своите бордни карти предварително.

Главният изпълнителен директор на авиокомпанията допълнил: "Майката плаща "за това, че е идиот и не се е съобразила с условията за резервация. Смятаме, че г-жа Маклауд трябва да плати 60 евро за това, че е толкова глупава".

Разпечатвате ли на хартия бордната си карта всеки път, преди да отидете на летището? Ако не го правите, значи вие сте "глупав" според главния изпълнителен директор на нискобюджетната компания Ryanair Майкъл О'Лиъри, пише CNBC.

Темата влезе във фокуса на медиите, след като майката на две деца Сузи Маклауд бе принудена да плати 300 евро на летището през август, за да може нейното семейство да се прибере във Великобритания след прекараната лятна ваканция в Испания. Разстроена от високата такса жената описала казуса във Facebook и получила над 350 000 "харесвания", предаде NBCNEWS.com.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

53 коментара
  • 1
    misho73 avatar :-|
    misho73
    • -30
    • +126

    Това не е коментар на директор на уважавана компания, а на съдържател на евтина селска кръчма, в която основното забавление е масовия побой.

  • 2
    patchev avatar :-|
    HXP

    Култов бе :Д Те Райън Еър смятаха да таксуват и ползването на тоалетна по време на полет, ама се отказаха. И все пак, 60 евро за чекиране на летище си е доста, Уиз изискваха около 10 ако не ме лъже паметта...

  • 3
    dggm avatar :-P
    dggm

    До коментар [#1] от "misho73":

    Първо, това е Ирландия ...

    Второ, той е невероятно успешен директор на кръчма и кръчмата му е най-печелившата в Европа.

    Трето, много се е разглезил от липсата на конкуренция заради импотентните, крепени от държавите си превозвачи като Еър Франс и Луфтханза. Няма конкуренция да го насмели.

  • 4
    stoiank avatar :-|
    stoiank

    Много правилно. Ако беше 2-5 паунда, колкото е едно кафе или бира на летището половината народ щеше да се "изхитри" и да си ги отпечатва там. Не може да се правиш на по-хитър от системата, номер който го играят и срещу Български хотелиери. Прибираш се в Англия и хоп оплакване с идеята да ми платят част от глупостите ми. Между другото съм разпечатвал страници или факс на летището от техните информации и повечето ти го правят безплатно.

  • 5
    bz avatar :-|
    bz

    Ако наистина е казал такива неща и не са преувеличени от жълтите вестници този изпълнителен директор е направил непростим гаф.
    И много скоро ще го разбере по спада на продажбите.
    В този конкурентен свят никой не е толкова велик.

  • 6
    patchev avatar :-|
    HXP

    До коментар [#5] от "bz":


    Интересно ми е как ще им спаднат продажбите, та те летят по много дестинации, а ценово нямат конкуренция, още повече, че О'Лъри е открай време известен с подобни изказвания. Нищо ново под слънцето дефакто, още повече, че всичко е и описано на интернет сайта на компанията....

  • 7
    stoiank avatar :-|
    stoiank

    До коментар [#5] от "bz":
    Съмнявам се, ако държат цените толкова ниско и икономиките не дръпнат здраво нагоре. Освен това, тази цена наистина е такава висока с единствената идея да накараш хората да си разпечатват бордните карти. Очевадно той не иска да печели от това, а просто е сложил отказваща цена за да не назначава персонал за такава услуга. Погледни ..99,98% от пътниците на Ryanair разпечатват своите бордни карти предварително..
    На всички в такъв тип бизнес на здрав дъмпинг, нещата са им изпилени до стотинката, така че мърдане няма.

  • 8
    trezven avatar :-|
    Трезвен

    До коментар [#3] от "dggm":

    Именно с такива действия отваря поле някой да му превземе нишата. Както са я подкарали райън еър, първия който им се появи като реална конкуренция ще ги насмели. Най-вече заради ужасното отношение към клиентите.

  • 9
    reality avatar :-|
    reality

    До коментар [#7] от "stoiank":

    Много си прав- изпилени са до стотинка. Но това се отнася и за заплатите на пилоти и персонал (повечето от които не са осигурени, а наети през фиктивни трети фирми) и за поддръжката на машините. Както и за количеството гориво, което носят...

  • 10
    pavelan avatar :-|
    Павел Антонов

    унижававено на клиенти не може да бъде добър бизнес модел. същото отношение практикуват и други - например летището в Лутън, за което съм писал, но пазарът рано или късно наказва пренебрежението към клиентите http://www.georeporter.info/2012/02/luton-airport-tough-on-passengers.html


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK