Новият брой: Накъде след вота
Close

Шефът на Ryanair: "Глупавите" пътници трябва да си плащат

Нискобюджетната авиокомпания ще продължи да налага такси за пасажери, които не са принтирали бордните си карти

Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О'Лиъри защити политиката на авиокомпанията да таксува допълнително всички пътници, които не са принтирали бордните си карти.
Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О'Лиъри защити политиката на авиокомпанията да таксува допълнително всички пътници, които не са принтирали бордните си карти.
Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О'Лиъри защити политиката на авиокомпанията да таксува допълнително всички пътници, които не са принтирали бордните си карти.    ©  Albert Gea
Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О'Лиъри защити политиката на авиокомпанията да таксува допълнително всички пътници, които не са принтирали бордните си карти.    ©  Albert Gea

Разпечатвате ли на хартия бордната си карта всеки път, преди да отидете на летището? Ако не го правите, значи вие сте "глупав" според главния изпълнителен директор на нискобюджетната компания Ryanair Майкъл О'Лиъри, пише CNBC.

Темата влезе във фокуса на медиите, след като майката на две деца Сузи Маклауд бе принудена да плати 300 евро на летището през август, за да може нейното семейство да се прибере във Великобритания след прекараната лятна ваканция в Испания. Разстроена от високата такса жената описала казуса във Facebook и получила над 350 000 "харесвания", предаде NBCNEWS.com.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
53 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    misho73 avatar :-|
    misho73
    • - 30
    • + 126

    Това не е коментар на директор на уважавана компания, а на съдържател на евтина селска кръчма, в която основното забавление е масовия побой.

    Нередност?
  • 2
    patchev avatar :-|
    HXP
    • - 3
    • + 70

    Култов бе :Д Те Райън Еър смятаха да таксуват и ползването на тоалетна по време на полет, ама се отказаха. И все пак, 60 евро за чекиране на летище си е доста, Уиз изискваха около 10 ако не ме лъже паметта...

    Нередност?
  • 3
    dggm avatar :-P
    dggm
    • - 13
    • + 92

    До коментар [#1] от "misho73":

    Първо, това е Ирландия ...

    Второ, той е невероятно успешен директор на кръчма и кръчмата му е най-печелившата в Европа.

    Трето, много се е разглезил от липсата на конкуренция заради импотентните, крепени от държавите си превозвачи като Еър Франс и Луфтханза. Няма конкуренция да го насмели.

    Нередност?
  • 4
    stoiank avatar :-|
    stoiank
    • - 20
    • + 32

    Много правилно. Ако беше 2-5 паунда, колкото е едно кафе или бира на летището половината народ щеше да се "изхитри" и да си ги отпечатва там. Не може да се правиш на по-хитър от системата, номер който го играят и срещу Български хотелиери. Прибираш се в Англия и хоп оплакване с идеята да ми платят част от глупостите ми. Между другото съм разпечатвал страници или факс на летището от техните информации и повечето ти го правят безплатно.

    Нередност?
  • 5
    bz avatar :-|
    bz
    • - 30
    • + 42

    Ако наистина е казал такива неща и не са преувеличени от жълтите вестници този изпълнителен директор е направил непростим гаф.
    И много скоро ще го разбере по спада на продажбите.
    В този конкурентен свят никой не е толкова велик.

    Нередност?
  • 6
    patchev avatar :-|
    HXP
    • - 7
    • + 39

    До коментар [#5] от "bz":


    Интересно ми е как ще им спаднат продажбите, та те летят по много дестинации, а ценово нямат конкуренция, още повече, че О'Лъри е открай време известен с подобни изказвания. Нищо ново под слънцето дефакто, още повече, че всичко е и описано на интернет сайта на компанията....

    Нередност?
  • 7
    stoiank avatar :-|
    stoiank
    • - 7
    • + 43

    До коментар [#5] от "bz":
    Съмнявам се, ако държат цените толкова ниско и икономиките не дръпнат здраво нагоре. Освен това, тази цена наистина е такава висока с единствената идея да накараш хората да си разпечатват бордните карти. Очевадно той не иска да печели от това, а просто е сложил отказваща цена за да не назначава персонал за такава услуга. Погледни ..99,98% от пътниците на Ryanair разпечатват своите бордни карти предварително..
    На всички в такъв тип бизнес на здрав дъмпинг, нещата са им изпилени до стотинката, така че мърдане няма.

    Нередност?
  • 8
    trezven avatar :-|
    Трезвен
    • - 14
    • + 28

    До коментар [#3] от "dggm":

    Именно с такива действия отваря поле някой да му превземе нишата. Както са я подкарали райън еър, първия който им се появи като реална конкуренция ще ги насмели. Най-вече заради ужасното отношение към клиентите.

    Нередност?
  • 9
    reality avatar :-|
    reality
    • - 2
    • + 30

    До коментар [#7] от "stoiank":

    Много си прав- изпилени са до стотинка. Но това се отнася и за заплатите на пилоти и персонал (повечето от които не са осигурени, а наети през фиктивни трети фирми) и за поддръжката на машините. Както и за количеството гориво, което носят...

    Нередност?
  • 10
    pavelan avatar :-|
    Павел Антонов
    • - 6
    • + 35

    унижававено на клиенти не може да бъде добър бизнес модел. същото отношение практикуват и други - например летището в Лутън, за което съм писал, но пазарът рано или късно наказва пренебрежението към клиентите http://www.georeporter.info/2012/02/luton-airport-tough-on-passengers.html

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал