Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Гръцки рокади в Carrefour

Собственикът на франчайз правата за България Marinopoulos Group назначава белгиец за изпълнителен директор

В момента Carrefour има 11 магазина в страната.
В момента Carrefour има 11 магазина в страната.
В момента Carrefour има 11 магазина в страната.    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
В момента Carrefour има 11 магазина в страната.    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА

Френската гръцка верига

Най-големият европейски търговец на дребно Carrefour присъства в България от 2006 г. чрез дружеството "Карфур България". Собственици бяха гръцката компания Carrefour Marinopoulos S.A. (джойнт-венчър между Carrefour и гръцката Marinopoulos Group) с 80% от капитала и Carrefour Netherlands B.V. с 20%. През септември 2010 г. името на компанията бе променено на "КМБ България", а едноличен собственик на капитала стана регистрираното в Холандия CM Balkans B.V., което е на Marinopoulos Group. През май тази година гръцката компания изкупи дела на Carrefour в смесеното им дружество и стана ексклузивен собственик на правата върху марката Carrefour в Гърция, Кипър, България, Албания и други страни на Балканите чрез Carrefour Marinopoulos.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    marksman avatar :-|
    marksman
    • - 4
    • + 47

    Някои /повечето/ компании , приемат навлизането на нови пазари като рестарт на електронна игра. Верно ,че плащат луди пари на под - проучватели , но ако знаят каква работа вършат те /реално/ биха си обрали крушите преди големите инвестиции. Обаче сега след големите инвестиции имаме:
    -големи компании ритейлъри реално губещи пари на нашия пазар:
    Практикер, "Галериите" молове и др.
    -затворени реално работещи български компании заради неадекватни оферти на по горните компании /заради финансовата им мощ/.
    -притискане на БЪЛГАРСКИТЕ производители /и в последствие СГОВНЯВАНЕ на тяхната продукция/ за по-ниски цени.
    - смятам ,че можете да ме допълните за още......
    Резултат:
    Големите губят: Да го духат акционерите.
    Малките губят :Да го духат работниците.
    Изводи за България : отговорете си сами.

    Аз съм малък производител и за сега се смятам за успешен на Европейския пазар/ пак повтарям малък/.
    Следвам своята политика и анализирам резултатите сам.
    Радвам се загубите на големите .Обаче ме е страх ,че размятат пипалата си много широко /когато умират/.
    Дано не стигнат до мен и до вас.

    Нередност?
  • 3
    hellwitch avatar :-|
    hellwitch
    • - 4
    • + 35

    До коментар [#1] от "marksman":

    Точно при търговията на дребно да се реве срещу натиска от страна на хипермаркетите за по-ниски цени е най-малкото смешно.
    Трябва да се има в предвид, че повечето хипермаркети са типични "дискаунтери" т.е. политиката им е максимално ниски цени като качеството е силно съмнително.
    И тук малките производители и търговци имат своя шанс - в качеството и дистрибуция с фирмени магазини. Например плодовете и зеленчуците в хипермаркет са мега зле, месото е често развалено и т.н. Точно затова и все още пазарите оцеляват, а фирмени магазини за месо като "Партньори" набират скорост.
    Аз лично виждам свободна ниша при плодовете и зеленчуците, където един проект на съдружие на производители с основна политика - високо качество има огромен шанс за успех(при подходящи локации разбира се).

    А подхода на БГ производителя да гони количество за сметка на качеството е меко казано погрешни, защото в България няма потенциал за масово производство на мега ниски цени. В крайна сметка цената на труда няма да падне до тази в Китай или Турция, че да сме конкурентни. Но качеството може да бъде основния коз.

    Например немската икономика произвежда много скъпи, но високо качесвени стоки. От там и с висока добавена стойност и разходи пак са конкурентно способни.

    Нередност?
  • 4
    bungee avatar :-?
    Вовка Вурдалак
    • - 6
    • + 21

    Гърция още ли не е фалирала, че бях в отпуска?

    Нередност?
  • 5
    rkirov avatar :-|
    rkirov
    • - 10
    • + 8

    Учудващо е в какви главо блъсканици се навират нашите политици само за да привлекат чуждестранни инвеститори (Ново оръжие за лов на инвеститори) , които да разсипят малкият български производител .Винаги съм предпочитал да пазарувам от местният супермаркет верига добре позната в града с прекрасна ценова политика и добро качество на бързо оборотните стоки .За един сапун и прах за пране няма да отида до хипермаркет . Големите дискаунтъри са създадени за да си губят времето жените които няма и без това какво друго да правят и глупците , които си мислят , че там е по евтино.

    Нередност?
  • 6
    marksman avatar :-|
    marksman
    • - 1
    • + 4

    До коментар [#3] от "hellwitch":
    Препрочетох пак тезата ви и определено не съм съгласен.
    Най-големите производители в различните браншове са им доставчици.
    70% от продукцията им отива в "СИНДЖИРИТЕ".
    45 дни отложено плащане+НОВИ ДОСТАВКИ=цикъл.
    Излиза /поне според мен/ ,че грубо казано 70% от средствата на големите производители седят запорирани като продукция/залог у "синджирите/веригите".
    Тук вече мога да коментирам вашата идея за нови самостоятелни обекти, ама няма пари. Иначе идеи имаме. Обаче не са евтини.
    Тия започвания с стока на капака на колата"лонг лайф ЛУДОГОРЕЦ",
    ВЕЧЕ ГИ НЯМА.
    "ДОБРАТА СТОКА САМА СЕ ПРОДАВА" е отдавна в миналото или поне и трябва толкова време ,че да стане неактуална.
    Иначе сме пълни с идеи.
    Без лоши мисли , само за темата :))

    Нередност?
  • 7
    hellwitch avatar :-|
    hellwitch
    • + 5

    До коментар [#6] от "marksman":

    За сегашното положение съм съгласен - че производителите са силно зависими от веригите. Но причината е във вида стока и предпочетения начин за дистрибуция от самите тях.

    Да без пари няма да стане, но за да кажем 4-5 производители в конкретен бранш не би било проблем да хванат 10-20 ключови локации и да си продават качествената продукция там. На практика това е идеята за стандарти, но приложена много по-фокусирано. Разбира се трябва маркетинг, трябва реклама и т.н. за да се създаде мода и да се разработи такъв проект. Допълнително при определени условия в подобни браншови "вериги" могат да се потърси и дребния бизнес. - хора който биха разработили и подържали магазин с високо качество на обслужване и стоки.

    Винаги в бизнеса големите пари идват ако се държи целия цикъл от производство на ресурса до продажбите на дребно. Разбира се това не може да стане от днес за утре, а трябва да е съпроводено с последователно добро управление и инвестиции в качество - и на продукти и на служители.

    От продажба на кремвирши(от какво ли не) за без пари никои не е разработил устойчив бизнес.

    Нередност?
  • 8
    hellwitch avatar :-|
    hellwitch
    • + 6

    Разбира се сериозен проблем е 4-5 БГ бизнесмена да седнат на една маса и да свършат нещо добро вместо да си "ги" мерят каквото правят обикновено.

    Нередност?
  • 9
    vesko_dechev avatar :-|
    Веселин Дечев
    • - 1
    • + 8

    Бойкот на некоректните търговци-изнудвачи!
    Бойкот на търговските вериги продаващи фалшификати от типа "кисело мляко" за 9 стотинки!
    Бойкот на търговците унижаващи българските пенсионери със среднощни промоции!

    Нередност?
Нов коментар