GM губи по 49 000 долара от всеки продаден Chevrolet Volt

Търсенето на революционния хибриден автомобил все още е твърде слабо, за да покрие разходите

Високата продажна цена и сложната технология на Volt все още държат много потребители настрани от шоурума.
Високата продажна цена и сложната технология на Volt все още държат много потребители настрани от шоурума.
Високата продажна цена и сложната технология на Volt все още държат много потребители настрани от шоурума.    ©  Rebecca Cook
Високата продажна цена и сложната технология на Volt все още държат много потребители настрани от шоурума.    ©  Rebecca Cook
49

хил. долара е загубата на GM от всяка продадена кола Chevrolet Volt, показват изчисленията на анализатори и експерти, запознати със спецификите на производството на автомобили, цитирани от Reuters.

Американският автомобилен гигант General Motors Co. (GM) продаде рекорден брой автомобили от модела Chevrolet Volt през август, но това може би не е толкова добра новина за компанията, съобщава Reuters. Почти две години представянето на хибридния автомобил на пазара, GM все още продължава да губи средно по 49 000 долара от всеки Volt, който произвежда. Изчисленията са на анализатори и експерти, запознати със спецификите в сферата на автомобилното производство, анкетирани от Reuters. От GM официално признават, че все още са на загуба от производството на автомобила, но не посочват конкретни цифри.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
31 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    clutch avatar :-?
    clutch
    • - 5
    • + 8

    Като лаик в темата, винаги съм се чудил, защо, имайки впредвид, че повечето американци които биха си купили тази или друга ел. кола, живеят в събърбън ериа-т.е. в къщи с дворчета, не правят ел.автомобилите с възможност да се зареждат директно от домашната ел.мрежа. Едва ли само заради домашното напрежение и волтаж....
    Улесненото зареждане би спомогнало за полуляризирането на ел.автомобилите.

    Нередност?
  • 2
    marin avatar :-|
    Марин
    • - 5
    • + 28

    Това със загубите от продажбата на този автомобил е смешно нещо. Със сигурност го продават много НАД производствената му цена. Просто са вложили доста пари в развойна дейност и искат да си ги избият.

    За такива големи и сложни проекти фирмите се комбинират с други фирми, правят заедно развойната дейност, и чак след излизане на първия модел се разделят.

    Нередност?
  • 3
    bono_vox avatar :-|
    bono_vox
    • - 7
    • + 34

    Горките Дженерал Моторс... Направили инвестиции за 1.2 млрд. долара и сега не могат да я избият. Извинявайте, НАСА направи Кюриосити за 2.5 млрд. а вие - кола!!! Или развойния отдел е за уволнение, или изобщо тези цифри не са вярни. Има и трети вариант, да са калкулирали заплатите на шефовете вътре и да се чудят защо не излиза сметката. Да припомним че американския данъкоплатец вади ДЖИ. ЕМ от киреча веднъж и то с огромен заем.
    Истината е че американските производители НЕ ЖЕЛАЯТ промяна в статуквото. Те обичат да си правят големи, харчещи коли и пикапи.

    Нередност?
  • 4
    chievo avatar :-|
    Chievo
    • - 6
    • + 38

    До коментар [#1] от "clutch":

    Ако изведнъж половината град започне да си зарежда автомобилите, енергопреносната мрежа ще рухне. Акумулаторните батерии изискват сериозен ресурс за зареждане. Така че тепърва има да се изгражда необходимата инфраструктура.

    В Калифорния са доста напред в материала - там практически на всяка гара има устройства за безплатно зареждане на паркингите. Така стимулират хората да ползват влакове, като стигат до тях с колите си. За кратките разстояния до гарите хибридът може въобще да не запали бензиновия си двигател. Другият важен момент е, че местното енерго ти позволява да монтираш устройство в дома си, и да връщаш ток в мрежата, който те изкупуват. Така че има и потенциална далавера - зареждаш през деня на гарата за без пари, вечер връщаш тока на енергото, и спестяваш от сметката.

    А по темата - Волт просто е изпреварил времето си. Но с растящите цени на петрола, възходът на подобни автомобили е въпрос на време.

    Нередност?
  • 5
    a... avatar :-|
    Россприматрезил
    • - 2
    • + 11

    [quote#2:"Марин"]За такива големи и сложни проекти фирмите се комбинират с други фирми, правят заедно развойната дейност, и чак след излизане на първия модел се разделят.[/quote]

    GM е колкото няколко други фирми.

    Нередност?
  • 6
    a... avatar :-|
    Россприматрезил
    • - 5
    • + 16

    [quote#3:"bono_vox"]Направили инвестиции за 1.2 млрд. долара и сега не могат да я избият. Извинявайте, НАСА направи Кюриосити за 2.5 млрд. а вие - кола!!![/quote]

    Направили са и завод в който да ги произвеждат! И останалото от коментара ти е същата боза, за консумация в селския хоремаг.

    Нередност?
  • 7
    bgmw avatar :-|
    БМЗ
    • - 3
    • + 3

    Значи им трябва нов бейлаут. Хората недвусмислено си го намекват. Колко струва колата е друг въпрос.

    Нередност?
  • 8
    a... avatar :-|
    Россприматрезил
    • - 1
    • + 18

    [quote#4:"Chievo"]Ако изведнъж половината град започне да си зарежда автомобилите, енергопреносната мрежа ще рухне. [/quote]

    Няма как всички едновременно да си купят електромобили. А докато си купят и мрежата ще съответства.

    Нередност?
  • 9
    bpetkov avatar :-P
    Bob Parr
    • - 4
    • + 14

    49 000 загуба на автомобил! Че тя цялата кола не струваше ли толкова (и пак нещо не се харчи).... Не знам, но явно има нещо сбъркано в целия този модел.

    Нередност?
  • 10
    dragozow avatar :-|
    dragozow
    • - 5
    • + 8

    Държавите трябва да спонсорират такива производители. Ако искаме да не сме зависими от арабите след години сега трябва да се правят всякакви такива опити.

    Нередност?
Нов коментар