GM губи по 49 000 долара от всеки продаден Chevrolet Volt
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

GM губи по 49 000 долара от всеки продаден Chevrolet Volt

Високата продажна цена и сложната технология на Volt все още държат много потребители настрани от шоурума.

GM губи по 49 000 долара от всеки продаден Chevrolet Volt

Търсенето на революционния хибриден автомобил все още е твърде слабо, за да покрие разходите

15230 прочитания

Високата продажна цена и сложната технология на Volt все още държат много потребители настрани от шоурума.

© Rebecca Cook


49

хил. долара е загубата на GM от всяка продадена кола Chevrolet Volt, показват изчисленията на анализатори и експерти, запознати със спецификите на производството на автомобили, цитирани от Reuters.

Американският автомобилен гигант General Motors Co. (GM) продаде рекорден брой автомобили от модела Chevrolet Volt през август, но това може би не е толкова добра новина за компанията, съобщава Reuters. Почти две години представянето на хибридния автомобил на пазара, GM все още продължава да губи средно по 49 000 долара от всеки Volt, който произвежда. Изчисленията са на анализатори и експерти, запознати със спецификите в сферата на автомобилното производство, анкетирани от Reuters. От GM официално признават, че все още са на загуба от производството на автомобила, но не посочват конкретни цифри.

Разминаване между планове и реалност

Евтините оферти за лизинг на Volt през това лято, които имат за цел да привлекат повече клиенти, дори може да са увеличили загубата на компанията. Загубите за компанията производител ще намаляват с разширяване на производството и увеличение на продажбите на модела, но трябва да минат години, преди GM да започне да печели от автомобила, коментира Reuters.

При сегашното търсене разходите за производство на един автомобил Volt се оценяват от експертите на около 89 000 долара, докато реално продажбите са на цена от около 39 995 долара. При това Volt скоро ще се изправи пред нови конкуренти от страна на Ford, Honda и др. Основният проблем на GM е, че хибридният електромобил е прекалено иновативен (според компанията производител Volt e първият електрически автомобил, който реално произвежда свое собствено електричество, като по този начин удължава пробега си до 600 км - бел.ред.), а цената му е прекалено висока, коментира Денис Вираг, президент на Automotive Consulting Group.

Резултатите се подобряват, но твърде бавно

GM се опитва да увеличи продажбите си, така че да разпредели направената инвестиция в размер на 1.2 млрд. долара върху по-голям брой автомобили. По-добрите продажби ще доведат и до по-ниски производствени разходи, заради икономиите от мащаба.  

Високата продажна цена и сложната технология на автомобила, който използва скъпи литиево-йонни батерии, прецизна електроника и електромотор обаче все още държат много потребители настрани от шоурума. Някои се отказват, заради техническите предизвикателства, като например зареждането на батерията, за което са нужни часове, а ускоряването на процеса изисква инсталиране на зарядно в гаража на стойност 2 хил. долара.

Липсата на интерес към хибридния автомобил възпрепятства GM да достигне оптимистичните си очаквания за продажби, обявени по-рано. Намалените лизингови такси, които достигат до 199 долара на месец, успяха да стимулират продажбите на Volt през август и те достигнаха 2831 бройки, като на годишна база те вече са 13 500. Цифрата е доста под 40-те хиляди бройки, които от GM се надяваха да продадат през 2012 г.

Заводът ще бъде затворен за 4 седмици

Заради слабите продажби, заводът в Детройт-Хамтрамк, където се сглобават автомобилите, ще бъде затворен за четири седмици от 17 септември, съобщава Reuters. Това е и вторият път, когато GM е принуден да прекрати производството на Volt през тази година.

От GM потвърждават, че продължават да губят пари от Volt и предполагат, че няма да излязат на нула, докато не бъде пуснат моделът от следващо поколение след около три години. "Вярно е, все още не правим пари от автомобила", казва Дъг Паркс, вицепрезидент на GM, отговарящ за глобалните продуктови програми на компанията и бивш директор развитие на Volt. По думите му колата може да започне да носи печалби на компанията в бъдеще. "С увеличаването на обема на продажбите и с представянето на автомобила от второ поколение, ще преодолеем загубите", смята той. 

49

хил. долара е загубата на GM от всяка продадена кола Chevrolet Volt, показват изчисленията на анализатори и експерти, запознати със спецификите на производството на автомобили, цитирани от Reuters.

Американският автомобилен гигант General Motors Co. (GM) продаде рекорден брой автомобили от модела Chevrolet Volt през август, но това може би не е толкова добра новина за компанията, съобщава Reuters. Почти две години представянето на хибридния автомобил на пазара, GM все още продължава да губи средно по 49 000 долара от всеки Volt, който произвежда. Изчисленията са на анализатори и експерти, запознати със спецификите в сферата на автомобилното производство, анкетирани от Reuters. От GM официално признават, че все още са на загуба от производството на автомобила, но не посочват конкретни цифри.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

31 коментара
  • 1
    clutch avatar :-?
    clutch

    Като лаик в темата, винаги съм се чудил, защо, имайки впредвид, че повечето американци които биха си купили тази или друга ел. кола, живеят в събърбън ериа-т.е. в къщи с дворчета, не правят ел.автомобилите с възможност да се зареждат директно от домашната ел.мрежа. Едва ли само заради домашното напрежение и волтаж....
    Улесненото зареждане би спомогнало за полуляризирането на ел.автомобилите.

  • 2
    marin avatar :-|
    Марин

    Това със загубите от продажбата на този автомобил е смешно нещо. Със сигурност го продават много НАД производствената му цена. Просто са вложили доста пари в развойна дейност и искат да си ги избият.

    За такива големи и сложни проекти фирмите се комбинират с други фирми, правят заедно развойната дейност, и чак след излизане на първия модел се разделят.

  • 3
    bono_vox avatar :-|
    bono_vox

    Горките Дженерал Моторс... Направили инвестиции за 1.2 млрд. долара и сега не могат да я избият. Извинявайте, НАСА направи Кюриосити за 2.5 млрд. а вие - кола!!! Или развойния отдел е за уволнение, или изобщо тези цифри не са вярни. Има и трети вариант, да са калкулирали заплатите на шефовете вътре и да се чудят защо не излиза сметката. Да припомним че американския данъкоплатец вади ДЖИ. ЕМ от киреча веднъж и то с огромен заем.
    Истината е че американските производители НЕ ЖЕЛАЯТ промяна в статуквото. Те обичат да си правят големи, харчещи коли и пикапи.

  • 4
    chievo avatar :-|
    Chievo

    До коментар [#1] от "clutch":

    Ако изведнъж половината град започне да си зарежда автомобилите, енергопреносната мрежа ще рухне. Акумулаторните батерии изискват сериозен ресурс за зареждане. Така че тепърва има да се изгражда необходимата инфраструктура.

    В Калифорния са доста напред в материала - там практически на всяка гара има устройства за безплатно зареждане на паркингите. Така стимулират хората да ползват влакове, като стигат до тях с колите си. За кратките разстояния до гарите хибридът може въобще да не запали бензиновия си двигател. Другият важен момент е, че местното енерго ти позволява да монтираш устройство в дома си, и да връщаш ток в мрежата, който те изкупуват. Така че има и потенциална далавера - зареждаш през деня на гарата за без пари, вечер връщаш тока на енергото, и спестяваш от сметката.

    А по темата - Волт просто е изпреварил времето си. Но с растящите цени на петрола, възходът на подобни автомобили е въпрос на време.

  • 5
    a... avatar :-|
    Россприматрезил

    [quote#2:"Марин"]За такива големи и сложни проекти фирмите се комбинират с други фирми, правят заедно развойната дейност, и чак след излизане на първия модел се разделят.[/quote]

    GM е колкото няколко други фирми.

  • 6
    a... avatar :-|
    Россприматрезил

    [quote#3:"bono_vox"]Направили инвестиции за 1.2 млрд. долара и сега не могат да я избият. Извинявайте, НАСА направи Кюриосити за 2.5 млрд. а вие - кола!!![/quote]

    Направили са и завод в който да ги произвеждат! И останалото от коментара ти е същата боза, за консумация в селския хоремаг.

  • 7
    bgmw avatar :-|
    БМЗ

    Значи им трябва нов бейлаут. Хората недвусмислено си го намекват. Колко струва колата е друг въпрос.

  • 8
    a... avatar :-|
    Россприматрезил

    [quote#4:"Chievo"]Ако изведнъж половината град започне да си зарежда автомобилите, енергопреносната мрежа ще рухне. [/quote]

    Няма как всички едновременно да си купят електромобили. А докато си купят и мрежата ще съответства.

  • 9
    bpetkov avatar :-P
    Bob Parr

    49 000 загуба на автомобил! Че тя цялата кола не струваше ли толкова (и пак нещо не се харчи).... Не знам, но явно има нещо сбъркано в целия този модел.

  • 10
    dragozow avatar :-|
    dragozow

    Държавите трябва да спонсорират такива производители. Ако искаме да не сме зависими от арабите след години сега трябва да се правят всякакви такива опити.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.