По-слабите резултати на Burberry удариха производителите на луксозни стоки

Очакванията за по-ниски печалби обезцениха акциите на конкурентите LVMH, Gucci и Richemont

Забавянето на икономическия растеж в Китай и дълговата криза в Европа доведоха и до спад в търсенето на луксозни стоки.
Забавянето на икономическия растеж в Китай и дълговата криза в Европа доведоха и до спад в търсенето на луксозни стоки.
Забавянето на икономическия растеж в Китай и дълговата криза в Европа доведоха и до спад в търсенето на луксозни стоки.    ©  Associated Press
Забавянето на икономическия растеж в Китай и дълговата криза в Европа доведоха и до спад в търсенето на луксозни стоки.    ©  Associated Press

Търсенето на луксозни стоки и аксесоари намалява, заради забавянето на икономическия растеж в Китай и дълговата криза в Европа, обявиха от британската компания Burberry. От модния гигант заявиха, че очакват печалбата им в края на годината да бъде около долната граница на пазарните прогнози. Анализаторите очакваха компанията да постигне между 407 и 451 млн. паунда печалба преди облагане за финансовата година, приключваща през март 2013 г.

Изявлението предизвика спад от 19% на цената на акциите на Burberry и повлече верижна реакция за останалите компании в луксозния сегмент, отбелязва Bloomberg. Спадът на печалбата за компанията, известна с дъждобраните си и карираните си десени, е най-значителният от първичното й публично предлагане през 2002 г. Акциите на най-голямата група за луксозни стоки LVMH (която държи марки като Louis Vuitton, Dior и Bulgari), както и за PPR (собственик на Gucci) поевтиняха с 4%, докато книжата на швейцарската Richemont поевтиняха с 3%.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове