Марк Зукърбърг е "разочарован" от спада на акциите на Facebook
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Марк Зукърбърг е "разочарован" от спада на акциите на Facebook

Марк Зукърбърг е "разочарован" от спада на акциите на Facebook

Социалната мрежа е пропиляла две години, залагайки на грешните мобилни технологии

5019 прочитания

Шефът на социалната мрежа Facebook Марк Зукърбърг призна, че спадът на акциите е "разочароващ". Той говори за първи път относно понижението в пазарната стойност на компанията му след първичното публично предлагане.

Компанията загуби близо половината от стойността на ценните си книжа след дебюта им през май при цена от 38 долара за акция. Впоследствие обаче те се обезцениха почти двойно, като най-ниската достигната бе 17.73 долара. Вчера книжата затвориха с 3.3% ръст до 19.43 долара, посочва ВВС.

Загубените години

Зукърбърг призна, че социалната мрежа е пропиляла две години, залагайки на грешните мобилни технологии. Според него една от "най-големите грешки" на компанията е, че е заложила на уеб-базираната мобилна технология, когато е трябвало да работи директно върху смартфон платформите на Apple и Google.

По думите му Facebook смята да навакса с печалбите, благодарение на телефоните, а не на настолните компютри. "През следващите три до пет години, най-големият въпрос в съзнанието на всички ще бъде как Facebook ще се справи с мобилните устройства". Говорейки на конференцията TechCrunch Disrupt в Сан Франциско, Зукърбърг заяви: "Буквално преди шест месеца нямахме никаква мобилна реклама".

По-рано тази година, Facebook стартира мобилни приложения за iOS смартфоните на Apple и конкуретната операционна система Android на Google. "Рекламите трябва да са по-интегрирани в мобилния продукт", заяви той. По време на конференцията той е обещал скоро да бъде пуснато новото приложение за Android, след като скоро успешно стартира и ново приложение за потребителите на iPhone.

Без facebook телефон

Зукърбърг отрече слуховете, че Facebook работи по свой мобилен телефон, насочвайки вниманието към огромната потребителска база на социалната мрежа от близо 950 млн. души.

"Ако направим телефон ще имаме може би 10 млн. потребители? 12 милиона? Това не ни върши работа", обясни той и допълни, че създаването на телефон е грешната стратегия за тях.

Шефът на социалната мрежа Facebook Марк Зукърбърг призна, че спадът на акциите е "разочароващ". Той говори за първи път относно понижението в пазарната стойност на компанията му след първичното публично предлагане.

Компанията загуби близо половината от стойността на ценните си книжа след дебюта им през май при цена от 38 долара за акция. Впоследствие обаче те се обезцениха почти двойно, като най-ниската достигната бе 17.73 долара. Вчера книжата затвориха с 3.3% ръст до 19.43 долара, посочва ВВС.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    niki2003 avatar :-|
    niki2003

    Този загуби пари и започна да реве.Изобщо не мога да го мисля и съжалявам!

  • 2
    atipova avatar :-|
    атипова

    За тези, които могат да четат:
    http://www.businessinsider.com/facebook-stock-letter-shareholders

  • 3
    torquemada avatar :-|
    torquemada

    Той пари не е губил. Нали си продаде акциите овреме. Да му мислят тия, дето са си купили акции на 38 долара.

  • 4
    pavlik_morozov avatar :-|
    Настрадин Ходжа

    Споко, просто ФБ се нуждаеха от един шамар, за да слязат пак на земята.

    След пукането на балона идва паниката, която ще се окаже точно толкова необоснована, и след това ФБ ще бъде оценен по-реално и акциите му пак ще се изкачат.

  • 5
    pavlik_morozov avatar :-|
    Настрадин Ходжа

    [quote#3:"torquemada"]Той пари не е губил. [/quote]

    Така е, само илюзии. А от това в бъдеще само ще спечели.

  • 6
    petar_333 avatar :-|
    petar_333

    Тоя обаче веднага надушва новите води. Определено много хора вече се логват през телефоните си и таблетите си, но аз пък си мисля, че това и да е бъдещето то няма да е толкова доходоносно колкото десктоп потребителите.

  • 7
    abazhle avatar :-|
    Brutale

    "Разочарован" !!! Тоя малкия е изключително нагъл...обаче Уолстрийт не прощава, ще го отнесат като бръмбар сламка.

  • 8
    vagabond66 avatar :-P
    vagabond66

    "Рекламите трябва да са по-интегрирани в мобилния продукт"! -Хората не могат да им понасят противните реклами през компютърът, те искат да ги заливат и по телефона! - Очевидно цените на Facebook ще продължават да падат !

  • 9
    mihov_alexander avatar :-|
    йоан александър

    Никой не иска да си плаща данъците, обаче всички реват, че пенсиите са ниски и тока е скъп. Ако няма реклама - няма приходи. Ако искаш, ще ти сложат такса 5$ на месец да се логваш във фейсбук и да видя тогава на кого профила ще спамиш с покани за игрички, като ще останат 10 човека вътре. Какъв ви е проблема с рекламите, ми не ги цъкайте. Аз лично за 3 години съм отворил два линка от ФБ. Дори колкото повече фирми се рекламират там-толкова по-добре за потребителя, защото ще осигурят достатъчно средства за иновации и работна ръка.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.