Ремонтът на опасните виадукти ще е на половин цена

Български компании и австрийска фирма спечелиха поръчките за мостовете на "Тракия" и "Хемус"

Виадуктите на "Хемус" са сред най-натоварените пътни съоръжения
Виадуктите на "Хемус" са сред най-натоварените пътни съоръжения
Виадуктите на "Хемус" са сред най-натоварените пътни съоръжения    ©  ИВАН ГРИГОРОВ
Виадуктите на "Хемус" са сред най-натоварените пътни съоръжения    ©  ИВАН ГРИГОРОВ

Малко над 26 млн. лв. ще струват аварийните ремонти на трите опасни виадукта на магистралите "Тракия" и "Хемус", стана ясно от съобщение на Агенция "Пътна инфраструктура". Сумата е почти наполовина спрямо заложените 43 млн. лв., които бяха отпуснати от парламента за аварийно укрепване на съоръженията. Средствата бяха гласувани след като земетресението в Перник през май и последвалите порои влошиха състоянието на трите виадукта. Заради голямата стойност на ремонтите от Агенция "Пътна инфраструктура" тогава обявиха, че временно спират работата по други проекти, като участъка Шумен - Белокопитово от магистрала "Хемус", Ришкия проход, Петрохан и др. Все още не е ясно дали с икономисаните средства ще бъде подновено строителството по някои от тях.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
12 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    g.e.m. avatar :-|
    ГЕМ
    • - 4
    • + 26

    Дано само половин цена да не означава и половинчат ремонт...

    Нередност?
  • 2
    bz avatar :-|
    bz
    • - 14
    • + 24

    Това е добра новина.
    Ако бяха батко и братко щяхте да видите двойна цена и PR договори с Моника за "подобряване" на имиджа.

    Нередност?
  • 3
    ok avatar :-|
    ok
    • - 9
    • + 19

    Просто са заложили високи цени, за да може после да кажат, че са спестили пари.

    Нередност?
  • 4
    bestbuy avatar :-?
    За да останат ХОРА в България.
    • - 14
    • + 25

    Значи можело?
    Ако беше тройната ламя - поръчката за 234 милиона щеше да се изпълнява от Доган Чаклакчи ООД.. След приспадане на 232 милиона комисионни, щяха да се купят 20 торби цимент за замазка, а с останалите 1 милиона да се направи ПР реклама на мостовете.

    Нередност?
  • 5
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити
    • - 6
    • + 7

    Ще им видим и на тях ремонтите ....

    Нередност?
  • 6
    outside avatar :-?
    outside
    • - 3
    • + 8

    то ГБС взе и околовръстното за 40 млн, пък станаха 90 млн
    ГБСт- знаят как да работят с ГЕРБ :)

    Нередност?
  • 7
    broker_11 avatar :-|
    broker_11
    • - 3
    • + 5

    Не е ли вече време да се спрат тези изпълнения с най-ниски цени?!!!
    Принуждават изпълнителите да правят какви ли не простотии и компромиси, за да се включат в оферираната цена.За да се гарантира необходимото качество на СМР да се постави един минимален праг.
    И кога ще се защитят интересите на подизпълнителите,които поемат цялата тежест на изпълнението и остават с пръст в уста?При наемане на подизпълнители ,да се сключват тристранни договори и същите да си получават възнагражденията директно от възложителите.Много фирми фалираха заради неплетени СМР от гл.изпълнители.

    Нередност?
  • 8
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 3
    • + 4

    Това беше ясно и още при обявяването на сумата написах тук коментар, че "аварийното състояние" е силно преувеличено.

    Нередност?
  • 9
    mil4o avatar :-P
    милчо
    • - 2

    До коментар [#3] от "ok":

    Точно!:)
    Интересно, че медия като "Капитал" допуска такова заглавие..

    Нередност?
  • 10
    paxah avatar :-P
    paxah
    • - 3
    • + 5

    За да има подобна разлика в заложено и оферирано може би:
    1. И трите фирми са направили технологичен пробив, позволявайки да вложат 1/2 по-малко количество, от това което е заложено, но запазвайки здравината на ремонтираната структура. Най-вероятно става въпрос за технология от Формула 1 или разработка на военните?
    2. И трите фирми са направили финансов пробив, позволяваки снабдяването с материали на 1/2 от пазарната им цена.

    Но най-вероятно като всяка (или почти всяко) държавна поръчка със сериозен финансов интерес се следва някаква артилерийска тактика на окопна война:
    1. Сериозни залпове в медии за състоянието на нещото (в случая мостове и виадукти).
    2. Експертни оценки от журналисти за цената и задължително със снимка от/под моста.
    3. Поръчка без търг (при което офертите са с 1/2 по-ниски от заложеното, да не мислим ако е имало търг какв биха били...)
    4. Победата - наполовина по-ниска от заложената цена.

    Похвално е че имам безплатен достъп до сайта на Капитал + право да се коментират темите. Но за безплатното си право очаквам някаква сериозна журналистика с въпроси и отговори - защо, кой, как, как би могло, истинско експертно мнение - на строители, преподаватели, министерство.
    Иначе това, че Инжстрой е свързана с Желев беше на място, но би подхождало повече на Блиц...

    Нередност?
Нов коментар