Германската Lufthansa ще обедини европейските и вътрешните си полети, с изключение на тези от основните й центрове във Франкфурт и Мюнхен, с нискотарифното си поделение Germanwings, съобщават световните агенции.
Новото поделение ще започне да функционира от януари, като през следващите няколко месеца официално ще бъде обявено и името му. Очаква се новият бранд на превозвача да превозва по 18 млн. пътници годишно. Lufthansa провежда преструктурирането с цел да намали разходите си и да се опита да се справи с конкуренцията от страна на други нискотарифни авиопревозвачи.
За създаването на ново поделение за нискотарифни полети се заговори още през май. Работното име на проекта е Direct4U, като намеренията на ръководството бяха към него да бъдат пренасочени около 90 от самолетите на компанията. Полетите ще бъдат по маршрути, които към момента не са покрити от другия нискотарифен превозвач на групата Germanwings. Целта на Lufthansa е да печели от пътуванията на още по-кратки разстояния, при които не се предлага храна на пътниците, писа тогава Bloomberg.
Още някои новости
Бившият изпълнителен директор на Lufthansa Волфганг Майрхюбер и бившият финансов директор Карл-Лудвиг Кейл са номинирани да се включат в Надзорния съвет на Lufthansa, като на Майрхюбер е предложено председателското място.
Покрай новината за преструктурирането от Lufthansa обявиха и че планират да изградят нов логистичен център на летището във Франкфурт, което ще замени сегашния карго комплекс, изграден преди повече от 30 г. Изграждането на новата сграда ще започне през 2014 г., след като бъде извършена работата по подготовката на мястото за строителство, а плановете са да бъде открита през 2018 г.
По-малко разходи
"Комбинирането на нашите германски и европейски услуги от точка до точка има огромен потенциал за подобряване на ефективността", коментира Кристоф Франц, главен изпълнителен директор на компанията, цитиран от Bloomberg. Нашата цел е отново да превърнем тези услуги в печеливши като ги поставим под един "чадър" в една обща компания, добавя той.
"Решението е изключително критично", коментира Петер Опицхаузер от Credit Agricole пред Bloomberg. По думите му компанията все още трябва да поддържа трансферните точки на летищата, тъй като е превозвач, чрез който се правят връзки с други полети, така че това, което те могат да направят и правят, е просто да намалят разходите си за труд.
Lufthansa провежда програма за ограничаване на разходите си, като целта е те да бъдат намалени с 1.5 млрд. евро до 2014 г. През май компанията обяви, че съкращава 3500 служители от администрацията си, което е част от оптимизацията. Авиопревозвачът вече успя да подобри печалбата си, като за второто тримесечие тя се увеличи с 28% до 361 млн. евро.
Период на реорганизации в авиоиндустрията
През последните месеци не само Lufthansa, а и нейните конкуренти предприемат подобни реорганизационни действия. Air-France KLM, най-голямата авиокомпания в Европа, намали оперативната си загуба за второто тримесечие с повече от 50% до 66 млн. евро, благодарение на плана й за намаляване на разходите, който й позволи да спести 2 млрд. евро. Компанията майка на British Airways – International Consolidated Group (IAG) планира съкращаване на работни места в испанското си поделение Iberia, след като то доведе до загуба на групата за второто тримесечие.Изпълнителният директор на IAG Уили Уолш се опитва да преобърне резултатите в Испания чрез обединяването на вътрешните полети и тези на кратки разстояния в поделението Iberia Express, в което и възнагражденията на служителите не са толкова щедри. Поделението излезе на печалба през юни - третия месец от функционирането му. От компанията обаче коментират, че продължаването на плана за преструктуриране ще доведе до допълнителни разходи за превозвача през тази година. На практика Lufthansa провежда същите процеси като IAG с Iberia Express, казва Опицхаузер.
Служителите на превозвача обаче се притесняват какво ще се случи с възнагражденията им в новото, нискотарифно поделение и дали няма да им бъдат предложени договори с по-ниско заплащане. В началото на септември кабинният състав на германския превозвач вече стачкува именно във връзка със заплащането си и още тогава настояваше за увеличения. Стачките ескалираха на 7 септември, когато бяха отменени половината от полетите на авиокомпанията. В момента има настъпило примирие след като двете страни се съгласиха на уреждане на споровете с помощта на посредник.
Германската Lufthansa ще обедини европейските и вътрешните си полети, с изключение на тези от основните й центрове във Франкфурт и Мюнхен, с нискотарифното си поделение Germanwings, съобщават световните агенции.
Новото поделение ще започне да функционира от януари, като през следващите няколко месеца официално ще бъде обявено и името му. Очаква се новият бранд на превозвача да превозва по 18 млн. пътници годишно. Lufthansa провежда преструктурирането с цел да намали разходите си и да се опита да се справи с конкуренцията от страна на други нискотарифни авиопревозвачи.
3 коментара
Браво ,една добра новина......дано възобновят полетите си от до София :)
Приятно пътуване с немско говорящите авиолинии!!!!
Те от няколко години стават все по-нискобюджетни откъм услуги, освен ако не ползваш ложите, та дано сега да приравнят и цената към услугата поне...