С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 21 сеп 2012, 16:25, 4505 прочитания

Джефри Пюрит: В България и Румъния има достатъчно квалифицирани служители

Президентът на Telus Intenational пред в. "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Профил
Джефри Пюрит е в Telus от 2001 г. Заемал е постове в различни подразделения на втория най-голям канадски телеком. Президент е на Telus International. Женен, с три деца.

Как се стигна до решението ви да навлезете на българския пазар?
- За да пресеем кои държави в Европа са най-подходящи за отваряне на наш център, извършихме доста подробно проучване на пазара на базата на 16 изчерпателни критерия. Сред тях са налична работна ръка, образование, данъчни ставки, инфраструктура и др. Източна Европа беше начело на списъка, а оттам стигнахме и до България и Румъния. Тогава вече си зададохме въпроса с кого да си партнираме. Предпочетохме този подход, вместо да започваме от нулата в страната. За нас далеч по-интересни бяха компании, базирани тук, а не външни компании с дейност в България. Търсехме не прекалено голяма, но не и малка фирма, която е работила с подобни на нашите клиенти. И започнахме да ровим в интернет. Не знам дали сте чували, но има един уебсайт www.callcenters.com. Екипът ми преся местните фирми и започна да звъни и праща имейли. Така получихме списък от 50 компании в България и Румъния. Една от тях беше CallPoint. След разговори с тях накрая отсяхме пет. С мой колега дойдохме през март и започнахме да правим срещи с тези компании. Не преувеличавам, като казвам, че CallPoint и мениджърският й екип бяха далеч пред останалите четири. Щях да съм много разочарован, ако не ги бях убедил да си партнираме, тъй като следващата фирма в списъка изоставаше с много. Не е никаква изненада, че CallPoint вече беше провела срещи и с други кандидати. Но за щастие прие моята оферта.

Допринесе ли по някакъв начин за решението ви да навлезете в България деливъри центърът на Hewlett-Packard, в който работят над 5000 души?
-Да, получи се доста интересна и противоречива динамика. От една страна, съществуващите кол-центрове имат негативно влияние, защото се предполага, че ти ограничават достъпа до  работната ръка. Което означава, че трябва да се конкурираш с тях. От друга страна, си мислиш: щом компания като HP е избрала това място за своя дългосрочна инвестиция, значи е уверена в успеха си. Което намалява и риска за следващите компании. А също и като много други в сектора организацията ни не обича да е първа в такива приключения. По-скоро предпочитаме да следваме пионерите. Смятаме, че в България и Румъния има достатъчно квалифицирани хора.

Споменахте, че очаквате троен растеж през следващите години. Откъде ще дойде - от клиенти на Telus International, от такива на CallPoint или от нови?   

- От три категории. Първо, и в момента Telus International има клиенти, които се нуждаят от умения, с които ние не разполагаме. Например мултиезикови услуги. Тези клиенти ще започнат да бъдат обслужвани от България и Румъния. Второ, CallPoint има клиенти, с които не може да  разрасне бизнес отношенията си, тъй като няма глобално присъствие. Така че могат да използват нашия опит. И третата категория са съвсем нови клиенти, с които тепърва ще работим и досега не сме успявали да привлечем.


В кои сектори работите?
- Телекомуникации, финансови услуги, ритейл, онлайн търговия и обширното понятие хай-тек, което включва както традиционни технологични компании, така и уеб базирани фирми.

Ще се ориентирате ли към други индустрии?
- Да, със сигурност. CallPoint са се наложили в интересен за нас сектор: туризъм и отдих - хотели, автомобили под наем и т.н. През годините сме получавали запитвания от компании в този сегмент, но досега нямахме нужния опит. Вече имаме. Здравеопазването също е много интересен сектор за нас. А Telus е най-големият доставчик на здравни услуги в Канада. Така че смятаме, че отново можем да използваме компанията майка. Все пак Telus International е създадена точно с тази цел - да подпомогне телекомуникационния бизнес на групата Telus. В повечето страни бюджетите за здравеопазване растат с невероятни темпове.

Не се ли страхувате, че навлизането на утвърдени компании като вашата и НР на българския пазар ще "повлече крак" и ще доведе и други ваши конкуренти?
– Страхувам не е най-правилната дума. По-скоро очаквам и други да ни последват, след като демонстрираме колко успешна е стратегията ни. Същото се случи и във Филипините и в Латинска Америка. Но дали се страхувам? Не, защото обичам конкуренцията. А и вярвам, че подходът ни към бизнеса е по-различен от този на конкурентите ни. А от това печелят клиентите, които ще получават все по-добри услуги. Българската икономика също ще спечели, тъй като се създават все повече работни места. Например във Филипините, Латинска Америка и Индия тази индустрия е една от основните причини за създаване на средна класа.



Едно от нещата, което ме дразни, е, че в Канада минната ни индустрия постоянно е хвалена колко ефективна и успешна е, докато секторът ни не получава заслуженото уважение и е считан за парий. Според мен две са причините: едната е постоянно цитираният политически въпрос за предполагаема загуба на работни места. Другата е погрешното мнение, че индустрията ни изцежда служителите си срещу жълти стотинки. Но това не е така. Плащаме три до четири пъти минималната заплата в пазарите, на които присъстваме.       


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

За втора година млади предприемачи могат да кандидатстват в програмата на ABLE За втора година млади предприемачи могат да кандидатстват в програмата на ABLE

Крайният срок за участие е 15 декември

8 дек 2019, 576 прочитания

General Motors и LG Chem ще инвестират над 2 млрд. долара в завод за батерии в САЩ General Motors и LG Chem ще инвестират над 2 млрд. долара в завод за батерии в САЩ

Компаниите ще си сътрудничат в производството на нови модели електромобили

8 дек 2019, 498 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Пол Скиън: Алкохолната индустрия е против екстремните регулации

Генералният директор на Европейската асоциацията на производителите на алкохолни напитки пред "Капитал"

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10