С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 21 сеп 2012, 16:25, 4543 прочитания

Джефри Пюрит: В България и Румъния има достатъчно квалифицирани служители

Президентът на Telus Intenational пред в. "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Профил
Джефри Пюрит е в Telus от 2001 г. Заемал е постове в различни подразделения на втория най-голям канадски телеком. Президент е на Telus International. Женен, с три деца.

Как се стигна до решението ви да навлезете на българския пазар?
- За да пресеем кои държави в Европа са най-подходящи за отваряне на наш център, извършихме доста подробно проучване на пазара на базата на 16 изчерпателни критерия. Сред тях са налична работна ръка, образование, данъчни ставки, инфраструктура и др. Източна Европа беше начело на списъка, а оттам стигнахме и до България и Румъния. Тогава вече си зададохме въпроса с кого да си партнираме. Предпочетохме този подход, вместо да започваме от нулата в страната. За нас далеч по-интересни бяха компании, базирани тук, а не външни компании с дейност в България. Търсехме не прекалено голяма, но не и малка фирма, която е работила с подобни на нашите клиенти. И започнахме да ровим в интернет. Не знам дали сте чували, но има един уебсайт www.callcenters.com. Екипът ми преся местните фирми и започна да звъни и праща имейли. Така получихме списък от 50 компании в България и Румъния. Една от тях беше CallPoint. След разговори с тях накрая отсяхме пет. С мой колега дойдохме през март и започнахме да правим срещи с тези компании. Не преувеличавам, като казвам, че CallPoint и мениджърският й екип бяха далеч пред останалите четири. Щях да съм много разочарован, ако не ги бях убедил да си партнираме, тъй като следващата фирма в списъка изоставаше с много. Не е никаква изненада, че CallPoint вече беше провела срещи и с други кандидати. Но за щастие прие моята оферта.

Допринесе ли по някакъв начин за решението ви да навлезете в България деливъри центърът на Hewlett-Packard, в който работят над 5000 души?
-Да, получи се доста интересна и противоречива динамика. От една страна, съществуващите кол-центрове имат негативно влияние, защото се предполага, че ти ограничават достъпа до  работната ръка. Което означава, че трябва да се конкурираш с тях. От друга страна, си мислиш: щом компания като HP е избрала това място за своя дългосрочна инвестиция, значи е уверена в успеха си. Което намалява и риска за следващите компании. А също и като много други в сектора организацията ни не обича да е първа в такива приключения. По-скоро предпочитаме да следваме пионерите. Смятаме, че в България и Румъния има достатъчно квалифицирани хора.

Споменахте, че очаквате троен растеж през следващите години. Откъде ще дойде - от клиенти на Telus International, от такива на CallPoint или от нови?   

- От три категории. Първо, и в момента Telus International има клиенти, които се нуждаят от умения, с които ние не разполагаме. Например мултиезикови услуги. Тези клиенти ще започнат да бъдат обслужвани от България и Румъния. Второ, CallPoint има клиенти, с които не може да  разрасне бизнес отношенията си, тъй като няма глобално присъствие. Така че могат да използват нашия опит. И третата категория са съвсем нови клиенти, с които тепърва ще работим и досега не сме успявали да привлечем.


В кои сектори работите?
- Телекомуникации, финансови услуги, ритейл, онлайн търговия и обширното понятие хай-тек, което включва както традиционни технологични компании, така и уеб базирани фирми.

Ще се ориентирате ли към други индустрии?
- Да, със сигурност. CallPoint са се наложили в интересен за нас сектор: туризъм и отдих - хотели, автомобили под наем и т.н. През годините сме получавали запитвания от компании в този сегмент, но досега нямахме нужния опит. Вече имаме. Здравеопазването също е много интересен сектор за нас. А Telus е най-големият доставчик на здравни услуги в Канада. Така че смятаме, че отново можем да използваме компанията майка. Все пак Telus International е създадена точно с тази цел - да подпомогне телекомуникационния бизнес на групата Telus. В повечето страни бюджетите за здравеопазване растат с невероятни темпове.

Не се ли страхувате, че навлизането на утвърдени компании като вашата и НР на българския пазар ще "повлече крак" и ще доведе и други ваши конкуренти?
– Страхувам не е най-правилната дума. По-скоро очаквам и други да ни последват, след като демонстрираме колко успешна е стратегията ни. Същото се случи и във Филипините и в Латинска Америка. Но дали се страхувам? Не, защото обичам конкуренцията. А и вярвам, че подходът ни към бизнеса е по-различен от този на конкурентите ни. А от това печелят клиентите, които ще получават все по-добри услуги. Българската икономика също ще спечели, тъй като се създават все повече работни места. Например във Филипините, Латинска Америка и Индия тази индустрия е една от основните причини за създаване на средна класа.



Едно от нещата, което ме дразни, е, че в Канада минната ни индустрия постоянно е хвалена колко ефективна и успешна е, докато секторът ни не получава заслуженото уважение и е считан за парий. Според мен две са причините: едната е постоянно цитираният политически въпрос за предполагаема загуба на работни места. Другата е погрешното мнение, че индустрията ни изцежда служителите си срещу жълти стотинки. Но това не е така. Плащаме три до четири пъти минималната заплата в пазарите, на които присъстваме.       


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април

Собственикът на "Син карс индъстри" пред "Капитал"

20 фев 2020, 917 прочитания

Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето

Главният изпълнителен директор на "Сирма бизнес консултинг" Цветомир Досков за спирачките и стимулите пред сектора

20 фев 2020, 614 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Пол Скиън: Алкохолната индустрия е против екстремните регулации

Генералният директор на Европейската асоциацията на производителите на алкохолни напитки пред "Капитал"

Още от Капитал
Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10