Ново лого, нова цялостна визия, ребрандирани търговски обекти, все повече пакетни услуги и обещание за лично отношение към всеки клиент. Това са основните стъпки, които "Мобилтел" предприема към момента, за да запази лидерството си на пазара на телекомуникационни услуги.
Промяната беше символично обявена в понеделник, когато най-големият телеком официално представи новото си лого. То ще замени досегашното навсякъде - в магазините на "Мобилтел" и в партньорската мрежа, в рекламните материали, на SIM картите, кутиите с техника и аксесоари и т.н. Слоганът на компанията вече е "Повече за теб".
Основната идея на промяната е компанията да се позиционира, от една страна, като оператор, близък до клиента, а, от друга - като доставчик, който предлага цялостни телекомуникационни решения. "Новата ни визия разкрива промяната ни в дълбочина - във философията и културата на "Мтел", каза главният изпълнителен директор Андреас Майерхофер. "Нашата цел е все повече да ни възприемат като lifestyle provider, като партньор, който улеснява живота", заяви той.
Стъпката, предприета от оператора, всъщност е напълно логична и очаквана предвид последните събития в индустрията в България. В момента в основния конкурент на "Мобилтел" - БТК, тече промяна в собствеността, при която в дружеството влиза тандемът между Корпоративна търговска банка и руската VTB Capital. Доколкото именно бившата държавна компания е основен конкурент на "Мобилтел" като доставчик на пакетни услуги, логично е операторът да инвестира допълнително в маркетинг и да опита пръв да се позиционира като клиентски ориентиран доставчик.
Колко струва едно М
Обновеното лого комбинира буквата М, която беше водеща и при стария бранд, със знака за безкрайност и текстовата част tel. "Не искахме с един революционен подход да сменим бранда, а да подходим по еволюционен начин", заяви Андреас Майерхофер. До момента ребрандирани са около 60 от търговските обекти на телекома, като постепенно ще бъдат преустроени всичките 180 магазина от собствената му мрежа. Точната сума на инвестицията за момента не се обявява, но по думите на Майерхофер вложението не е никак малко.
Един от формалните поводи ребрандирането да бъде обявено точно сега е, че сделката по придобиването на интернет доставчиците "Спектър нет" и "Мегалан" от "Мобилтел" вече цялостно приключи, казаха от компанията. Именно пълното интегриране на широк спектър от услуги е сред основните мотиви за новата визия на оператора. Промяната има за цел да визуализира всички видове комуникация, която предоставя "Мобилтел": оптичен интернет, IPTV, фиксирана телефония, мобилни услуги и др.
Вносен опит
Обновената визия на телекома е съвместен проект между екип от самата компания и британската консултантска фирма Saffron Brand Consultants, специализирана в изграждането на корпоративната идентичност. Тя е участвала в ребрандирането на Orange, British Telecom, Turkcel и в разработката и налагането на марки като Coca-Cola, Baker&McKenzie, Lloyd's, KPMG, Raiffeisen International и др. Проектът в "Мобилтел" е ангажирал общо около 150 души в продължение на близо 13 месеца.
Ново лого, нова цялостна визия, ребрандирани търговски обекти, все повече пакетни услуги и обещание за лично отношение към всеки клиент. Това са основните стъпки, които "Мобилтел" предприема към момента, за да запази лидерството си на пазара на телекомуникационни услуги.
Промяната беше символично обявена в понеделник, когато най-големият телеком официално представи новото си лого. То ще замени досегашното навсякъде - в магазините на "Мобилтел" и в партньорската мрежа, в рекламните материали, на SIM картите, кутиите с техника и аксесоари и т.н. Слоганът на компанията вече е "Повече за теб".
45 коментара
Пременил се Илия - погледнал се - пак в тия!
"Повече за теб" - Със всяка сметка, а понякога дори и без.
Няма как да бъда обективен, защото аз бях Директор "Реклама" на М-тел и ръководих създаването на старото лого. Само някои факти:
- По старото лого на М-тел работи екип от 20 души в продължение на 24 дни.
- Автор на графичния знак е Найден Найденов - Наци, един от първите служители на рекламна дирекция на тогавашния Цитрон, после МобилТел. Хонорарът му за създаването и правото на използване на логото в продължение на 10 години беше 2000 евро. (това включва и логото на Прима)
- Бюджетът на целия ребрандинг, вкл. външния редизайн на магазините (120 на брой) беше 3,5 мил. лева.
Мисля, че това, което се прави сега ще навреди на компанията, за разходите - не мога да коментирам. Въпреки това пожелавам успех на колегите. Изпитвам към тази компания само добри чувства, макар и те да не са взаимни...
До коментар [#1] от "Thermobee":
[quote#1:"Thermobee"]Пременил се Илия - погледнал се - пак в тия![/quote]
И аз това щях да кажа
Каквито и фокуси да правят-няма да се върна при тях,на маймуна ме направиха докато се откача от договора им/а съм от първите им клиенти в страната/.При всяко оплакване за надуване на сметки,вписване на несъществуващи разговори,многократно набиране на един и същи номер с продължителност на разговора 1 секунда,но тарифирано като започващ р-р и др.подобни ми отговаряха-ще проверим.чакай.Познайте имаше ли отговор или промяна.
Никога вече....
13 месеца...пък то ебати кражбата https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak- prn1/s480x480/543452_504116892951601_850273385_n.j pg
До коментар [#6] от "mihaillness":
Това е fake. Никой не обича Мтел но няма смисъл да се лъжем.
Издирвам контактите на техния генерален директор... имам за него една много специална история... Pls help!
Аз пък не мога да проумея защо изобщо има статия в Капитал по темата. Една снимка с новото лого с коментар под нея в едно изречение е повече от достатъчно. А не, както е направено тук, много безсмислени думи и някаква мижава снимка.
спекулацията бе разкрита и логото си остава неповторимо, само не разбрах наистина виваком или глобул полудяха от професионална завист..., та хейтърите се активизираха толкова бързо .