Когато скъпото става евтино

Lufthansa се опитва да промени бизнес модела на традиционните превозвачи чрез нова лоу-кост авиокомпания

На изпълнителния директор на Lufthansa Кристоф Франц се пада честта да наложи новия бизнес модел
На изпълнителния директор на Lufthansa Кристоф Франц се пада честта да наложи новия бизнес модел
На изпълнителния директор на Lufthansa Кристоф Франц се пада честта да наложи новия бизнес модел    ©  reuters
На изпълнителния директор на Lufthansa Кристоф Франц се пада честта да наложи новия бизнес модел    ©  reuters

"Ако не можеш да ги победиш, присъедини се към тях." Тази англосаксонска поговорка много често се използва в корпоративните среди, а напоследък е като мантра за авиационния сектор. Все по-ясно се очертава тенденция големите национални превозвачи да се опитват да копират бизнес модела на нискотарифните авиокомпании. Например испанската Iberia създаде Iberia Express, а Air France продължава да развива лоу-кост подразделението си Transavia.

Германският гигант Lufthansa е поредният, който фокусира бизнеса си върху наскотарифния модел, и то по няколко различни начини. Втората най-голяма авиокомпания в Европа обяви, че ще комбинира кратките си маршрути извън тези от и до летищните си центрове във Франкфурт и Мюнхен с нискотарифното си подразделение Germanwings. За целта ще бъде създаден нов превозвач. "Целта ни е отново да печелим от тези маршрути под шапката на една компания", заяви изпълнителният директор на Lufthansa Кристоф Франц.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    apoloniy avatar :-|
    Apolon ot Tiana
    • + 4

    Авиационния бизнес е в криза. Едни от най големите разходи са тези за сигурността на летищата и самолетите.Те растат за сметка на качеството на обслужването, като целта е запазването на поносими цени за превоз.

    Нередност?
  • 2
    pesheff avatar :-?
    Пешката
    • + 1

    няма как традиционна компания да има и нискобюджетно подразделение. Вижте какво стана със Континентъл като се опитаха да направят този трик. Мисля че Юнайтед и Делта също се пробваха но бързо се отказаха. Просто структурата им не позволява да се състезамат със нискобюждетките.

    Няма нищо лошо в конкуренцията, добре че се отвори този пазар и цените паднаха много. Сега остава да отворят междуконтиненталните превози и тогава много от тия мастодонти ще окапят.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал