Индустрия в меланхолия
Сриващите се продажби на европейския пазар деморализират автопроизводителите и това пролича на изложението в Париж
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Едно от най-характерните неща за всяко автомобилно изложение е изобилието от красиви момичета, струпани около новите модели. Техните тела в екстравагантни тоалети подчертават елегантните форми на машините. Само че през този септемврийски ден в Париж има нещо смущаващо, във въздуха сякаш тежи напрежението на бушуващата в автомобилната индустрия криза. И в този миг погледът се спира на девойките около експонатите и сърцето казва – да, криза е. Манекенките са по-малко, често за дисплейните цели се избират, хм, по-естествено изглеждащи жени, а тук-таме момичетата са просто дефицит - на жените по щанда е връчена само ролята да раздават флаери и пресматериали. Криза е – и всички усещаме това.
Автомобилният пазар в Европа е в тежка рецесия. Прогнозите за продажбите през тази година гарантират смущаващ спад, а очакваните продажби за 2013 г. ще достигнат нива под 12 милиона продадени автомобила – за последно положението е било такова преди 20 години. От анализаторската компания IHS Global Insight предвиждат европейският пазар да се свие с 8.8% тази година и още през следващата. Според тях предкризисните нива ще бъдат достигнати чак в края на десетилетието. В Renault очакват европейският им пазар да се свие с 8% при прогнози досега за 6-7%. А според финансовия директор на компанията Доминик Торман домашният им пазар се очаква да е още по-свит - с 13%, при заложени 10-11% преди няколко месеца. И както обобщава изпълнителният директор на конкурентния френски концерн Peugeot Citroen Филип Варен, не се очаква нещата да се подобрят в следващите години.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Брях, когато кризата отмине и пушеците се разсеят май в Европа ще има по-малко функциониращи автомобилни производители.
Ехааа - корейската компания CHEVROLET "- На щанда на Chevrolet беше изложен новият модел Traxx, брандиран с цветовете и логото на "Манчестър юнайтед", на които корейската компания вече са спонсор."
То вярно, че това, което се предлага у нас е основно сглабяно в заводите им в Южна Корея, ама все пак... Все едно заради тойотите, които се правят в Европа да кажем, че и компанията е Европейска.
Шевролет, Шеви е иконична американска марка!
Наистина сме изпрвени пред сериозни промени в индустрията. Започва ерата на бюджетните и евтинки автомобили. То щом и БМВ ще влизат в сегмента на вановете, пък Мерцедес при баничарките със Ситан, положението значи е много сериозно.
До коментар [#4] от "Bob Parr":
з-спирачка всеки ден по 2 часа. 3-4 пъти годишно щети по ламарината и разправии по застрахователи. Какво те ползват тогава 6 цилиндъра и егономичен багажник? Гугъл много по-вярно са напипали посоката със системите за автопилот, телематика, избягване на сблъсък и т.н.
Струва ми се, че цялата индустрия копа на грешната нива. Големият проблем стават задръстванията в градските агломерации и мегаполисите, особено в 3-тия свят. Първа-газ-спирачка-първа-га
Абе нисан не представиха ли концепт на 4х4 на горивни клетки с водород? Май представиха. Мерцедес не представиха ли най-мощният сериен електромобил, SLS AMG electric нещоси, със 700 к.с.? Представиха. Тесла не показа ли миналата седмица че срещу скромната сума от 100 млн долара могат за 5 години да покрият САМИ цялата територия на сащ със станции за бързо зареждане? Показаха. Какви са тия глупости тогава че държавата непременно трябвало да плаща за инфраструктура, или енергийните дружества? Стимулите за потребителите в сащ и в европа вече са въведени, във франция ще въвеждат още повече, но характерно за всички тия стимули е че са там докато се достигне една определена бройка продадени коли, след което отпадат.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.